Mοιρασμένος είναι ο πλανήτης σήμερα, λίγες ώρες μετά την εντυπωσιακή τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι. «Το καλύτερο θέαμα στη γη» αποκάλεσε η Daily express την τελετή, «Η φάρσα» έγραψε η Daily Mail, «ένα μείγμα κιτς, τέχνης και μόδας» σχολίασαν οι New York Times.
Από την πλευρά της η γαλλική εφημερίδα της Αριστεράς Libération αποθέωσε την τελετή γράφοντας: «Η Ακροδεξιά έδειξε να απεχθάνεται την τελετή έναρξης, άρα αυτό είναι ένα καλό σημάδι για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού» και συνέχισε: «Με την γαλλοαφρικανή τραγουδίστρια Aya Nakamura, τις drag-queens και τους περφόρμερς queers… ο καλλιτεχνικός διευθυντής Τομά Ζολί έδωσε τροφή στα στελέχη της ακροδεξιάς».
Συνολικά ο διεθνής Τύπος ήταν θετικός, σχολιάζοντας τα εντυπωσιακά ενσταντανέ και τις πρωτότυπες αναπαραστάσεις καθώς και τις απρόσμενες παρουσίες, όπως αυτή της Σελίν Ντιόν. Επί 4 ώρες, με ένα ζωντανό υπερθέαμα κατά μήκος του Σηκουάνα, ο Τομά Ζολί θύμισε την ιστορία της Γαλλίας, τους συγγραφείς της όπως ο Βίκτορ Ουγκό, τους καλλιτέχνες της όπως ο Σερζ Γκενσμπούρ, ο Ευγένιος Ντελακρουά ή ο Ζορζ Μπιζέ, αλλά και τους μεγάλους της αθλητές όπως ο Ζινεντίν Ζιντάν. Αλλά ο πρωτοποριακός σκηνοθέτης φρόντισε επίσης να αποθεώσει τον σύγχρονο κόσμο, τον σεβασμό στην διαφορετικότητα και την συμπερίληψη. Η κοινότητα LGBT + είχε την τιμητική της, ενώ ο Μυστικός Δείπνος στην Κανά περιελάμβανε ηθοποιούς drag-queens και ο Ιησούς ήταν μια παχύσαρκη γυναίκα. Ο τραγουδιστής Philippe Katerine, ένας «εξωγήινος του γαλλικού τραγουδιού», όπως τον αποκάλεσε η Le Monde, ο οποίος έχει συνηθίσει το κοινό του σε εκκεντρικότητες και προκλήσεις, εμφανίστηκε ως Θεός Διόνυσος, με το σώμα του βαμμένο μπλε, με χρυσές παγιέτες και τραγούδησε το κομμάτι «Γυμνός».
Η πλατφόρμα Χ δεν άργησε να πάρει φωτιά από θετικά αλλά και πολλά αρνητικά σχόλια. «Αυτό είναι παρωδία. Πέθαναν οι Ολυμπιακοί Αγώνες», έγραψε κάποιος.
«Είμαι έξαλλος βλέποντας αυτή την ύβρι στον Ιησού και στον Χριστιανισμό. Πως νιώθετε γι’αυτό Χριστιανοί;», έγραψε άλλος.
«Η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων πάντα δείχνει την ιστορία μιας χώρας και τα καλύτερα από τον πολιτισμό της. Επομένως αυτό που θα μας μείνει από τη Γαλλία και το Παρίσι είναι τρανς Αφρικανές να κάνουν twerking;», έγραψε κάποιος σχολιάζοντας την περμόρμανς της διάσημης Γαλλίδας τραγουδίστριας Aya Nakamura.
«Εγώ είμαι αληθινή Γαλλίδα πατριώτισα, αρνούμαι όλα αυτά και απολογούμαι απέναντί σας κόσμε».
«Τώρα όλος ο κόσμος συνειδητοποιεί πόσο βαθιά μπήκε η τρανς προπαγάνδα στη Γαλλία. Ντρέπομαι τόσο πολύ για αυτό που έγινε η χώρα μου».
«Ο κόσμος ελέγχεται από σατανικούς γκλομπαλιστές», σχολίασε κάποιος με αφορμή το υπερθέαμα που παρουσιάστηκε στο κτίριο Conciergerie, στις όχθες του Σηκουάνα. Εκεί το γαλλικό συγκρότημα χέβι μέταλ Cojira, μαζί με τη σοπράνο Marina Viotti ερμήνευσαν το τραγούδι της γαλλικής επανάστασης « Ah ! Ça ira ».
Κατά τη διάρκεια της περφόρμανς εμφανίστηκε η αποκεφαλισμένη Μαρία Αντουανέτα σε ένα παράθυρο του κτιρίου, το οποίο υπήρξε φυλακή και η τελευταία κατοικία της βασίλισσας.
«Ένα δισεκατομμύριο μάτια στους ΟΑ και αυτό είναι το μήνυμα που έστειλε η Γαλλία στον κόσμο», σχολίασε κάποιος σκωπτικά.
«Είναι απολύτως αηδιαστικό να βλέπει κανείς αυτές τις drag queens και τους ημίγυμνους άφυλους να χορεύουν γύρω από μικρά παιδιά στους ΟΑ ενώ όλος ο πλανήτης παρακολουθεί. Αυτή η ατζέντα δεν αποτελεί μόνο Αμερικανικό πρόβλημα, αλλά παγκόσμιο», γράφει κάποιος.
«Δεν είμαι θρησκόληπτος, αλλά αυτή η Γαλλική απεικόνιση του Δείπνου της Κανά είναι κραυγαλέα ασέβεια και υποκίνηση. Τον Ιησού αναπαριστά μια γυναίκα και οι μαθητές του είναι τραβεστί. Αναρωτιέμαι γιατί δεν κοροϊδεύουν και το Ισλάμ με τον ίδιο τρόπο. Ουσιαστικά ξέρω γιατί».
«Η τελετή έναρξης των ΟΑ του Παρισιού είναι ένα μεγάλο ντραγκ σόου».
Ο καθολικός επίσκοπος Ρόμπερτ Μπάρον καταδίκασε την τελετή έναρξης ως βλάσφημη. «Θα τολμούσαν ποτέ να κοροϊδέψουν το Ισλάμ με τέτοιο τρόπο; Αυτή η βαθιά λαϊκιστική και μεταμοντέρνα κοινωνία ξέρει ποιος είναι ο εχθρός της -τον κατονομάζει- και θα πρέπει να τους πιστέψουμε», αναφέρει σε δήλωσή του.
Τέλος, ορισμένοι ανήρτησαν σκηνές από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας 2004, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Δημήτρη Παπαϊωάννου. «Όταν έχεις μια χιλιετή κουλτούρα και ταυτότητα δεν χρειάζεται να προσβάλεις κανέναν», σχολίασε κάποιος.