Η Liberty Media, η μεγάλη επενδυτική εταιρεία που ειδικεύεται στα μίντια, είναι πολύ κοντά στο να ολοκληρώσει την αγορά ενός σημαντικού ποσοστού των μετοχών της Φόρμουλα 1, σε ένα deal που ανεβάζει την αξία του κορυφαίου πρωταθλήματος αγώνων ταχύτητας στα 8 με 9 δισ. δολάρια.
Στις αρχές Αυγούστου σας μεταφέραμε τις πληροφορίες πως η CVC Capital Partners, το επενδυτικό fund που διαθέτει το 35% (μπορεί να μην είναι πλειοψηφικό ποσοστό αλλά έχει τον έλεγχο) στη μητρική εταιρεία της Φόρμουλα 1, βρίσκεται πολύ κοντά στο να βρει αγοραστή για το μεριδιό της μετά από αρκετά χρόνια προσπαθειών. Οι τελευταίες πληροφορίες από τα κορυφαία μέσα ενημέρωσης στον κόσμο αναφέρουν πως η συμφωνία για την αγοραπωλησία έχει ολοκληρωθεί και η επίσημη ανακοίνωση θα έρθει μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Αγοραστής είναι η Liberty Media του Τζον Μαλόουν, που φαίνεται πως επικράτησε σε μία κούρσα όπου μετείχαν και άλλοι παγκόσμιοι κολοσσοί των επιχειρήσεων και των επενδύσεων. Σύμφωνα με πηγές με πρόσβαση στις διαπραγματεύσεις, η αμερικανική «αυτοκρατορία» των μίντια θα αγοράσει άμεσα το 10-15% της Φόρμουλα 1 έναντι ενός ποσού κοντά στα 2 δισ. δολ., με τις υπόλοιπες μετοχές της CVC να αλλάζουν χέρια στο μέλλον.
Αν το deal αποτελέσει πραγματικότητα, η Liberty θα αποκτήσει τον έλεγχο ενός εκ των πιο κερδοφόρων σπορ στην αθλητική βιομηχανία (στα 330 εκατ. δολ. τα λειτουργικά κέρδη το 2015), ενώ θα έχει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί τα πολύτιμα τηλεοπτικά δικαιώματα του πρωταθλήματος και τα μέχρι στιγμής σχεδόν ανεκμετάλλευτα ψηφιακά δικαιώματα. Κερδισμένη φυσικά είναι και η CVC Capital, η οποία το 2006 αγόρασε το 70% της μητρικής εταιρείας της Φόρμουλα 1 με 2 δισ. δολ. και μέχρι στιγμής έχει παραχωρήσει το 35% με 4,4 δισ. Όταν αποχωρήσει εντελώς από το σπορ θα έχει (τουλάχιστον) τετραπλασιάσει την επένδυσή της, ενώ στο μεταξύ εκμεταλλεύεται και τα τεράστια κέρδη.
Μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τι θα συμβεί με τον Μπέρνι Έκλεστοουν, τον για δεκαετίες Διευθύνοντα Σύμβουλο της Φόρμουλα 1, κάτοχο του 5% των μετοχών και υπεύθυνο για την «γιγάντωση» του σπορ. Ο Βρετανός είναι πλέον 85 ετών, οπότε είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει παρελθόν από τη θέση του επικεφαλής. Ο ίδιος δεν έχει κάνει γνωστό αν είναι υπέρ ή κατά της αγοραπωλησίας. Τέλος, κάθε αλλαγή ιδιοκτησίας θα πρέπει να λάβει την έγκριση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, αν και η παραχώρηση ενός ποσοστού 10-15% δεν απαιτεί έγκριση.
Πηγή: sportandbusiness.gr