Οι δύο οδηγοί της Ferrari, Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ και Σαρλ Λεκλέρ, κράτησαν τους τιφόζι -και όχι μόνο- στις μύτες των ποδιών τους στους έξι τελευταίους γύρους του κυριακάτικου GP της Μόντσα, με μια συγκλονιστική μονομαχία που σε πολλές περιπτώσεις οριακά δεν έληξε στην αμμοπαγίδα και για τους δύο.
Από τη ραδιοεπικοινωνία δεν υπήρξε καμία εντολή της Ferrari προς τον Λεκλέρ να μην επιτεθεί στον ομόλογό του, ρισκάροντας το βάθρο μέσα στην πατρίδα της ομάδας. Ώσπου, κάποια στιγμή, ο Σάινθ μετέδωσε το μήνυμα “παιδιά, ας φέρουμε τα αυτοκίνητα στον τερματισμό”, και η Scuderia διεμήνυσε απλά στον Λεκλέρ “να αποφύγει το ρίσκο”.
Στα φρένα της ευθείας στον τελευταίο γύρο ο Λεκλέρ μπλόκαρε δύο φορές τους τροχούς της Ferrari SF-23, οριακά από το κιβώτιο ταχυτήτων του έτερου cavallino εμπρός του, οπότε δύσκολα μπορεί κανείς να πει ότι η επιθυμία της ομάδας εισακούστηκε από τον Μονεγάσκο. Εντέλει ο Σάινθ άντεξε στην πίεση του Λεκλέρ, και τερμάτισε λιγότερο από δύο δέκατα μπροστά του.
Όλα θα ήταν υπέροχα, ωστόσο, για τη δικαιοσύνη της μάχης Σάινθ-Λεκλέρ, αν λίγους μήνες νωρίτερα -συγκεκριμένα στα GP του Καναδά και της Αυστρίας- η Scuderia στις ακριβώς αντίστροφες περιστάσεις δεν είχε δώσει την εντολή στον Σάινθ να μην απειλήσει τον Λεκλέρ, ρισκάροντας μια πιθανή τους σύγκρουση.
“Ειλικρινά, το βρίσκω διασκεδαστικό ότι ορισμένες φορές επιτρέπουν συγκεκριμένα πράγματα και άλλες φορές όχι”, είπε ο πατέρας Κάρλος Σάινθ μετά το τέλος του αγώνα της Μόντσα. “Ο γιος μου πρέπει να ρωτήσει την ομάδα γιατί ορισμένες φορές επιτρέπεται να αγωνιστούν μεταξύ τους και άλλες φορές όχι.
Από σήμερα θα θυμάμαι μόνο την τρίτη θέση. Τώρα που τελείωσε, χαίρομαι που δεν υπήρξε εντολή. Έτσι το αξίζει ακόμα περισσότερο”, πρόσθεσε ο πρωταθλητής του WRC το 1990 και ’92 και τρεις φορές νικητής του Ράλι Ντακάρ.