Μετά την Αθήνα, ήρθε το πρωί της Δευτέρας 20 Μαΐου η σειρά της Θεσσαλονίκης να υποδεχθεί τα ηλεκτρικά λεωφορεία μήκους 12 μέτρων της κινεζικής εταιρείας Yutong. Η εκδήλωση για την έναρξη των δρομολογίων έγινε στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
«Η Θεσσαλονίκη γίνεται μια πόλη περισσότερο φιλική προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, αλλά και προς το περιβάλλον, τόνισε στην ομιλία του ο Χρήστος Σταϊκούρας. Τα πρώτα 17 από τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ εξυπηρετούν τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα τις λεωφορειακές γραμμές 21 «Εύοσμος – Αριστοτέλους» και 29 «Πολίχνη – Αριστοτέλους».
Όπως είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μέσα στις επόμενες 10 ημέρες αναμένεται να κυκλοφορήσουν επιπλέον 39 ηλεκτρικά λεωφορεία, και μέχρι τέλος Ιουνίου το σύνολο αυτών.
Και αυτό διότι δεν είναι ακόμα έτοιμος ο σταθμός φόρτισης των μπαταριών, που κατασκευάζεται σε οικόπεδο έκτασης 16 στρεμμάτων, στη Σταυρούπολη. «Ο σταθμός αναμένεται να είναι πλήρως ολοκληρωμένος και λειτουργικός σε περίπου 4 εβδομάδες», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.
Τα δοκιμαστικά δρομολόγια έδειξαν ότι η ρεαλιστική αυτονομία ξεπερνά κατά πολύ τα 180 χλμ. που προέβλεπαν οι προδιαγραφές του διαγωνισμού. Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία διαθέτουν ράμπα – στη μεσαία θύρα – για την πρόσβαση των ΑμεΑ, ενώ υπάρχει και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο.
Επιπλέον, σχεδιάζεται να προκηρυχθεί άμεσα διαγωνισμός για επιπλέον 225 λεωφορεία νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για τη Θεσσαλονίκη, ενώ προετοιμάζεται η προκήρυξη διαγωνισμού του ΟΣΕΘ για τη μίσθωση επιπλέον λεωφορείων από ιδιώτες για 10+5 έτη (από το 2025). Τα σχετικά τεύχη βρίσκονται ήδη σε διαβούλευση.