Το ριζικά ανασχεδιασμένο μονοθέσιο της νέας σεζόν της Formula 1, που βασίζεται στους νέους κανονισμούς του 2022, παρουσίασε η FIA στο πλαίσιο του Βρετανικού GP αυτού του τριημέρου.
Οι νέοι κανονισμοί αποσκοπούν κυρίως στη βελτίωση του θεάματος, καθώς η αεροδυναμική μελέτη των μονοθεσίων του 2022 επιτρέπει στους οδηγούς να ακολουθούν το μπροστινό τους μονοθέσιο σε κοντινότερη απόσταση χωρίς να χάνουν την αεροδυναμική τους στήριξη και χωρίς να φθείρουν υπέρμετρα τα ελαστικά τους.
Η F1 χαρακτηρίζει τους νέους κανονισμούς ως μια «νέα εποχή» για τη Formula 1, καθώς χωρίς αμφιβολία πρόκειται για έναν από τους ευρύτερους ανασχεδιασμούς των μονοθεσίων των τελευταίων δεκαετιών – σε συνδυασμό με την αύξηση του μεγέθους των ελαστικών από τις 13 στις 16 ίντσες.
Κεντρικό ρόλο στη σύνταξη των νέων κανονισμών του 2022 διαδραμάτισε ο Έλληνας αεροδυναμιστής Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής του τεχνικού τμήματος μονοθεσίων της FIA. Μιλώντας στην παρουσίαση του νέου αυτοκινήτου, ο Τομπάζης τόνισε: “Συνεργαστήκαμε η FIA και η Formula 1 για να κάνουμε καλύτερο το θέαμα. Περιμένουμε ότι ο συναγωνισμός στους αγώνες θα είναι πιο στενός, με αυτοκίνητα που θα μπορούν να αγωνίζονται σε μικρότερη απόσταση μεταξύ τους”.
Σύμφωνα με τον Τομπάζη, πρώην κορυφαίο αεροδυναμιστή της McLaren και της Ferrari, εκτός από το θέαμα κομβικής σημασίας για το νέο μονοθέσιο ήταν και η ασφάλεια. Όπως εξήγησε, το ρύγχος απορροφά 15% περισσότερη ενέργεια, οι πλευρές του μονοθεσίου είναι δύο φορές ισχυρότερες, το δοχείο καυσίμων έχει προστατευθεί περαιτέρω και έχει προβλεφθεί και η μείωση των συντριμμιών σε περίπτωση ατυχήματος.
Ο σύμβουλος της FIA για τεχνικά θέματα Πατ Σίμοντς, στο μεταξύ, είπε ότι οι υβριδικοί κινητήρες της Formula 1 έχουν πετύχει ποσοστό θερμικής αποδοτικότητας 50% (δηλαδή αξιοποιούν και μετατρέπουν σε ισχύ που φτάνει στους τροχούς το 50% της ενέργειας που περιέχει κάθε σταγόνα καυσίμου), που είναι μακράν ανώτερο από οτιδήποτε καταφέρνει οποιοσδήποτε άλλος κινητήρας στον πλανήτη. Θυμίζουμε, επίσης, ότι από το 2022 η F1 περνά και στη χρήση βιοκαυσίμων.
Πέραν των τροχών 18 ιντσών, της ασφάλειας και των βιοκαυσίμων, άλλες καινοτομίες του νέου μονοθεσίου είναι τα μικρά πτερύγια που θα καλύπτουν τους τροχούς, ο ανασχεδιασμός της εμπρός και της πίσω πτέρυγας (καθώς η δεύτερη αποκτά κυματοειδή μορφή) και η περαιτέρω ενίσχυση του ground effect (την υποπίεσης του αέρα κάτω από το δάπεδο).
Οι μονάδες ισχύος θα παραμείνουν ακριβώς ίδιες: υβριδικές με κινητήρα 1.6 Turbo και δύο ηλεκτροκινητήρες. Για την ακρίβεια, από το 2022 η εξέλιξή τους θα παύσει πλήρως, με σκοπό να εξοικονομήσουν οι κατασκευαστές χρόνο και πόρους για να εξελίξουν τους καινούριους (περαιτέρω εξ-ηλεκτρισμένους) κινητήρες που, σύμφωνα με τις τελευταίες αποφάσεις, θα έρθουν το 2026 – αντί του 2025 που είχε αρχικά αποφασιστεί.
Οι Βρετανοί θεατές θα έχουν την ευκαιρία να δουν το καινούριο μονοθέσιο της F1 του 2022 στο Σίλβερστοουν, όπου αυτό το Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί το Βρετανικό GP, 10ος φετινός αγώνας της Formula 1 – για πρώτη φορά με το σύστημα Sprint Qualifying, που περιλαμβάνει έναν σύντομο αγώνα 100 χιλιομέτρων το απόγευμα του Σαββάτου που θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης του GP της Κυριακής.