Χωρίς κατηγορία

Εργαζόμενοι: Δύο κινήσεις για να μείνει ζωντανό το Μετρό Θεσσαλονίκης

Αυλαία σε όλες τις πράξεις κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι βάζει ο εργολάβος, με την προαναγγελία απολύσεων και στο αρχαιολογικό τμήμα, στο μόνο τμήμα του έργου που συνεχίζει τις εργασίες, υποστηρίζουν τα σωματεία εργαζομένων με επιστολή τους προς τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας-Υποδομών και Εργασίας.

Όπως αναφέρει η Voria.gr, η κοινοπραξία ΑIΑSA (ΑΕΓΕΚ- Impregilo- Ansaldo- Seli – Ansaldobreda), ενημέρωσε την Αττικό Μετρό Α.Ε. και την αρχαιολογική υπηρεσία ότι στις 15 Μαΐου εξαντλούνται τα κονδύλια που διαθέτει για την αρχαιολογική ανασκαφή και ως εκ τούτου οφείλει να διακόψει τις εργασίες.

Όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι στο έργο, η εξέλιξη αυτή επιφέρει αναπόφευκτα και την απόλυση των 105 εργαζόμενων στο αρχαιολογικό τμήμα, καθώς και τη διακοπή κάθε εργασίας στα εργοτάξια του έργου, αφού κατασκευαστικές εργασίες δεν γίνονται εδώ και ένα πεντάμηνο.

Στη συνέχεια οι εργαζόμενοι αναφέρονται σε δημοσιεύματα του Τύπου, στα οποία, όπως λένε, γίνεται η σχεδόν αυτονόητη ταύτιση της χρήσης των αποθεματικών της Αττικό Μετρό προς εξυπηρέτηση των γενικών αναγκών του κράτους με την έλλειψη χρημάτων για τη συνέχιση των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Όπως, όμως, αναφέρουν οι εργαζόμενοι, μπορεί τα χρήματα πράγματι να εξαντλούνται, ωστόσο, υπάρχουν εγκεκριμένα κονδύλια 25 εκατ. ευρώ για αρχαιολογική ανασκαφή.

«Για να συνεχιστούν, όμως, οι εργασίες πρέπει ο εργολάβος να υπογράψει τη 2η Συμπληρωματική Σύμβαση, κάτι το οποίο αρνείται να πράξει επικαλούμενος την ακύρωση του χρονοδιαγράμματος του έργου με την απόφαση της 2ας Δεκεμβρίου 2014 από το διαιτητικό δικαστήριο. Το αδιέξοδο είναι προφανές ενώ την ίδια στιγμή, για την Ε.Ε. το σταμάτημα των αρχαιολογικών εργασιών ουσιαστικά σηματοδοτεί την παύση και την οριστική διακοπή του έργου. Όπως λοιπόν γίνεται αντιληπτό, η απένταξη του έργου, η επιστροφή των περίπου 500 εκατ. ευρώ τα οποία μέχρι στιγμής έχουν δαπανηθεί, οι αποζημιώσεις του εργολάβου και η επαναφορά της πόλης στην προ εργασιών κατάσταση, διαμορφώνει ένα τεράστιο ποσό, το οποίο θα επιβαρύνει το συνολικό δημοσιονομικό κόστος και θα συμβάλει στη δημιουργία μίας ακόμη εστίας σχηματισμού ελλείμματος», αναφέρουν οι εργαζόμενοι.

Κατά τους ίδιους, παρότι ο ζωτικός χρόνος λήγει, υπάρχει φως στο τούνελ των διαπραγματεύσεων και δύο είναι οι διαφαινόμενες λύσεις.

1.    Η υποβολή νέου χρονοδιαγράμματος από πλευράς αναδόχου και ταυτόχρονα η ανάληψη από πλευράς Υπουργείου Υποδομών και Αττικό Μετρό της αντιμετώπισης όλων των θεμάτων που θα προκύψουν κατά την εκτέλεσή του. Παράλληλα θα πρέπει να καλλιεργηθεί το αντίστοιχο κλίμα εμπιστοσύνης.
2.    Μέχρι να ολοκληρωθούν οι παραπάνω συζητήσεις, να ΜΗΝ απολυθούν οι εργαζόμενοι, να χρησιμοποιηθούν τα υπόλοιπα χρήματα για την συνέχιση των αρχαιολογικών ανασκαφών ώστε να κρατηθεί ζωντανό το έργο.

«Πιστεύουμε πως, έστω και την τελευταία στιγμή, θα πρυτανεύσει η λογική και η σύνεση και δε θα τεθεί σε κίνδυνο, ούτε το εργασιακό μέλλον των ανθρώπων του έργου, πόσο μάλλον το ίδιο το έργο», καταλήγουν τα σωματεία εργαζομένων του αρχαιολογικού και κατασκευαστικού τμήματος, στην επιστολή τους που κοινοποιείται σε όλους τους εμπλεκόμενους.

To Top