Έχετε αναρωτηθεί πόσο στοιχίζει ένα μονοθέσιο της Formula 1; Πόσο κοστίζουν δηλαδή όλα μαζί, οι πτέρυγες, το σασί, το κιβώτιο, το τιμόνι, ο κινητήρας και άλλα πολλά; Για να έχετε κι εσείς μια ιδέα περί τίνος πρόκειται, ένα μονοθέσιο της Formula 1 στοιχίζει περίπου 15 εκατ. ευρώ, όσα πολλά hypercars μαζί.
Στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ εφαρμόζονται τεχνολογίες που μετά από λίγο χρόνια εφοδιάζουν τα συμβατικά αυτοκίνητα, άρα το να βλέπουμε αυτά τα ποσά, θα πρέπει να μην μας ξαφνιάζει και τόσο, έστω και αν φαντάζουν εξωπραγματικά ή υπερβολικά.
Να γιατί, λοιπόν, πολλές φορές όταν ένας οδηγός παρεκκλίνει της πορείας του και καταστρέφει μέρος του αυτοκινήτου, αρχίζει τα «συγνώμη, εγώ έφταιγα» κ.τ.λ. Διότι κάθε εξάρτημα που διαλύει ή παύει να λειτουργεί, στοιχίζει πάρα πολλά χρήματα. Ίσως αυτός να είναι ο λόγος που πρόσφατα το «μεγάλο κεφάλι» της Alpine, Λοράν Ροσί, τα πήρε στο… κρανίο, και απειλώντας θεούς και δαίμονες, έθεσε τους πάντες προ των ευθυνών τους. Και εδώ που τα λέμε δεν έχει άδικο.
Διότι οι δύο οδηγοί του, όχι μόνο δεν φέρνουν καλά αποτελέσματα, αλλά είναι και οι καλύτεροι «μαστροχαλαστές», έχοντας επιφέρει στην ομάδα έξοδα της τάξεως των περίπου τα 2 εκατ. ευρώ. Πρώτος και καλύτερος ο Πιερ Γκασλί, που έχει αναγκάσει την Alpine να ξοδέψει επιπλέον περίπου 1,3 εκατ. ευρώ από τις ατσαλιές του, με τον δεύτερο Εστεμπάν Οκόν να έχει φροντίσει κι αυτός να προκαλέσει… εγκεφαλικό στο αφεντικό των Γάλλων, καθώς δεν είναι και το καλύτερο παιδί. Οι ζημιές που έχει προξενήσει αγγίζουν περίπου τις 775 χιλιάδες ευρώ.
Άτακτοι είναι επίσης και οι οδηγοί της Alpha Tauri, Νικ ντε Βρίες και Γιούκι Τσουνόντα, που ούτε και αυτοί είναι τα καλύτερα παιδιά, στο τιμόνι. Αμφότεροι έχουν κοστίσει στην ομάδα περίπου 1,3 εκατ. ευρώ, όσα μόνος του ο Γκασλί στην Alpine. Ο Σαρλ Λεκλέρ από εκεί και πέρα, με τα δύο λάθη του στο Μαϊάμι ανέβασε το ποσό των ζημιών στη Ferrari περίπου στις 470 χιλιάδες ευρώ, εν αντιθέσει με τον Κάρλος Σάινθ, ο οποίος εμφανίζεται πάρα πολύ ήσυχος και προσεκτικός. Λιούις Χάμιλτον, Μαξ Φερστάπεν και Λανς Στρολ δεν μπορούν να θεωρηθούν κακοί, αφού δεν έχουν κάνει πολλά λάθη, με τους ομόλογούς τους, Τζορτζ Ράσελ, Σέρχιο Πέρες και Φερνάντο Αλόνσο αντίστοιχα, να μην έχουν προκαλέσει το παραμικρό. Ό,τι καλύτερο για τις ομάδες τους, που ούτε ζημιάρηδες είναι και πόντους φέρνουν.
Όλα τα παραπάνω αντικατοπτρίζονται στον ειδικό πίνακα που υπάρχει και για τις ομάδες, με την Alpine να κατέχει την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα των… καταστροφών και τις Alpha Tauri και Williams να ακολουθούν. Στις τελευταίες θέσεις είναι οι Mercedes, Red Bull και Aston Martin, δείγμα των καλών οδηγών που διαθέτουν, αλλά το βραβείο για την ομάδα που δεν έχει καμία μα καμία ζημιά, κερδίζει η Alfa Romeo. Ως εκ τούτου, πολύ προσεκτικοί μπορούν να θεωρηθούν οι Βάλτερι Μπότας και Γκιουάνου Ζου, που μετά από πέντε αγώνες φέτος, επιστρέφουν τα αυτοκίνητά τους στα γκαράζ της ομάδας, άθικτα.
Αναλυτικά οι οδηγοί (κατά προσέγγιση)
1 Πιερ Γκασλί: 1.270.000 ευρώ
2 Εστεμπάν Οκόν: 774.000 ευρώ
3 Νικ ντε Βρίες: 704.000 ευρώ
4 Γιούκι Τσουνόντα: 626.000 ευρώ
5 Αλεξάντερ Άλμπον: 495.000 ευρώ
6 Σαρλ Λεκλέρ: 468.000 ευρώ
7 Κέβιν Μάγκνουσεν: 325.000 ευρώ
8 Λάντο Νόρις: 325.000 ευρώ
9 Νίκο Χούλκενμπεργκ: 283.000 ευρώ
10 Όσκαρ Πιάστρι: 115.000 ευρώ
11 Λόγκαν Σάρτζεντ: 115.000 ευρώ
12 Λιούις Χάμιλτον: 114.000 ευρώ
13 Μαξ Φερστάπεν: 86.800 ευρώ
14 Λανς Στρολ: 4.500 ευρώ
15 Γκιουάνου Ζου: –
16 Κάρλος Σάινθ: –
17 Φερνάντο Αλόνσο: –
18 Βαλτέρι Μπότας: –
19 Τζορτζ Ράσελ: –
20 Σέρχιο Πέρες: –
Αναλυτικά οι κατασκευαστές (κατά προσέγγιση)
1 Alpine: 2.044.000 ευρώ
2 Alpha Tauri: 1.330.000 ευρώ
3 Williams: 610.000 ευρώ
4 Haas: 608.000 ευρώ
5 Ferrari: 468.000 ευρώ
6 McLaren: 440.000 ευρώ
7 Mercedes: 114.000 ευρώ
8 Red Bull: 86.800 ευρώ
9 Aston Martin: 4.500 ευρώ
10 Alfa Romeo: –
Πηγή: sportal.gr