Σχέδιο νόμου 39 σελίδων με 45 άρθρα που αφορά στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης κατέθεσε στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους, προκειμένου να λάβει τη σχετική γνωμοδότηση, ο υπουργός Yποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
Το σχέδιο νόμου κατατέθηκε τη Δευτέρα το πρωί, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, αιφνιδιαστικά και εν κρυπτώ, καθώς την ημέρα εκείνη αλλά και έως σήμερα, ο Χρήστος Σπίρτζης βρισκόταν και βρίσκεται σε διαβούλευση με τους δημάρχους και τους φορείς της Θεσσαλονίκης για το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες της Voria.gr, το επίμαχο σχέδιο νόμου προβλέπει τα εξής:
Τη σύσταση εταιρείας με την επωνυμία «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ)», η οποία αναλαμβάνει τον συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο όλων των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών (λεωφορεία, μετρό, κλπ.).
Πρόκειται δηλαδή για τον φορέα ο οποίος θα αντικαταστήσει τον ΣΑΣΘ. Θα είναι 100% κρατικός και θα διοικείται από 9μελές διοικητικό συμβούλιο, εκ των οποίων τα 6 μέλη θα τα διορίζει ο υπουργός. Το μετοχικό κεφάλαιο του ΟΣΕΘ ορίζεται στις 600.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι με τη συγκρότηση του ΟΣΕΘ όλοι οι νυν εργαζόμενοι του ΣΑΣΘ θα περάσουν στον νέο φορέα (ΟΣΕΘ) με τη σχέση εργασίας που έχουν σήμερα.
Επίσης, ο ΟΣΕΘ θα μπορεί να συστήσει συνθυγατρική εταιρεία με την επωνυμία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΑΣΥΘ)». Πρόκειται για την εταιρεία, η οποία θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο, το οποίο εκτελεί σήμερα ο ΟΑΣΘ. Θα είναι και αυτή υπό κρατικό έλεγχο, με τη δυνατότητα να παραχωρήσει το 49% των μετοχών σε δήμους, περιφέρειες, κλπ. Το μετοχικό κεφάλαιο αυτής της εταιρείας θα ανέρχεται σε 300.000 ευρώ. Το διοικητικό της συμβούλιο θα αποτελείται από 9 μέλη, εκ των οποίων τα 8 θα τα διορίζει ο υπουργός.
Στο σχέδιο νόμου ορίζεται και τι θα γίνει με τον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με αυτό, με την ψήφιση του νόμου και τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ, ο ΟΑΣΘ θα περάσει στον έλεγχο του Δημοσίου, καθώς θα τεθεί σε καθεστώς εκκαθάρισης. Θα διοικείται από 7μελές συμβούλιο εκκαθαριστών, εκ των οποίων τους έξι διορίζει ο υπουργός και τον έβδομο οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ.
Η διαδικασία εκκαθάρισης θα περατωθεί το αργότερο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019, οπότε και σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, χωρίς άλλη διαδικασία, το μεταφορικό έργο θα εκτελεί από εκεί κι έπειτα η ΑΣΥΘ. Το προσωπικό του ΟΑΣΘ θα περιέλθει στην ΑΣΥΘ και θα αμείβεται από τη στιγμή ακόμη που θα ξεκινήσει η εκκαθάριση με βάση το ενιαίο μισθολόγιο.
Τέλος, στο σχέδιο νόμου προβλέπονται αυστηρότατες ποινές φυλάκισης, έως και δέκα ετών, και χρηματικό πρόστιμο έως 100.000 για όσους εμποδίσουν ή παρακωλύσουν με κάθε τρόπο και μέσο τη διαδικασία της εκκαθάρισης.
Πηγή: voria.gr