Τέρμα στις αστρονομικές αποδοχές των κορυφαίων οδηγών της Formula 1 από το 2023 και μετά, καθώς τότε θα τεθεί σε ισχύ πλαφόν ύψους 30 εκατ. δολαρίων ετησίως συνολικά για τους μισθούς και των δύο πιλότων κάθε ομάδας.
Μέχρι σήμερα, η κρίση είχε αφήσει ανεπηρέαστους τους μισθούς των οδηγών της Formula 1. Αυτό θα αλλάξει, τουλάχιστον όσον αφορά στους σταρ του αθλήματος οι οποίοι αμείβονται με εξωπραγματικά ποσά, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τον Λιούις Χάμιλτον που κερδίζει περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο.
Όπως είναι γνωστό, η Formula 1 μπαίνει από το 2021 σε μία νέα εποχή λιτότητας με πρώτο βήμα τη θέσπιση ενός ανώτατου πλαφόν στους ετήσιους προϋπολογισμούς των ομάδων. Αυτό διαμορφώθηκε για του χρόνου στα 145 εκατ. δολάρια και θα μειωθεί σταδιακά έως το 2023 στα 135 εκατ. δολάρια. Μέχρι στιγμής δεν υπολογίζονταν για τα όρια των προϋπολογισμών οι μισθοί των πιλότων κάθε ομάδας, ωστόσο τα πράγματα θα αλλάξουν από το 2023 και μετά.
Aνοιχτό παραθυράκι
Οι διευθυντές των ομάδων της Formula 1 αποφάσισαν στη συνάντησή τους μετά το Γκραν Πρι Πορτογαλίας, ότι από το 2023 θα προβλέπεται ανώτατο πλαφόν ύψους 30 εκατ. δολαρίων (δηλαδή περίπου 25 εκατ. ευρώ) συνολικά και για τους δύο πιλότους κάθε team. Με άλλα λόγια, αν παίρνει ο ένας οδηγός μίας ομάδας 20 εκατ. δολάρια τον χρόνο, τότε θα επιτρέπεται να αμείβεται ο δεύτερος το πολύ μέχρι 10 εκατ. δολάρια ετησίως. Πρόκειται για μία νέα διάταξη, η οποία θα…πονέσει κυρίως τους κορυφαίους και πιο ακριβοπληρωμένους οδηγούς του αθλήματος, όπως ο Χάμιλτον, ο Φερστάπεν, ο Αλόνσο, κλπ.
Και εδώ ωστόσο έχουν αφήσει ανοιχτό ένα παραθυράκι οι υπεύθυνοι των ομάδων. Σύμφωνα λοιπόν με τη νέα διάταξη, θα μπορούν μεν να πληρώνουν οι ομάδες περισσότερα από 30 εκατ. δολάρια τον χρόνο συνολικά για τους πιλότους τους, όμως το ποσό πάνω από το προαναφερόμενο όριο θα αφαιρείται από τον προϋπολογισμό τους. Αν για παράδειγμα αμείβονται το 2023 οι δύο οδηγοί ενός team με 50 εκατ. δολάρια, τότε θα μειώνεται το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού της συγκεκριμένης ομάδας για όλο το υπόλοιπο κοστολόγιό της στα 115 εκατ. δολάρια αντί των προβλεπόμενων 135 εκατ. δολαρίων. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν θα είναι εύκολο, επειδή η αφαίμαξη του προϋπολογισμού για χάρη των οδηγών μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες για την ανταγωνιστικότητα μίας ομάδας.
Στο στόχαστρο και οι διευθυντές
Από τους ετήσιους προϋπολογισμούς των ομάδων δεν εξαιρούνταν όμως μόνον οι αποδοχές των οδηγών, αλλά και των τριών πιο ακριβοπληρωμένων στελεχών τους, όπως π.χ. των διευθυντών, των τεχνικών διευθυντών, κλπ. Φαίνεται ωστόσο, ότι θα υπάρξει και γι αυτούς μία ανάλογη ρύθμιση όπως με τους οδηγούς, ώστε να μπει ένα πλαφόν για τις συνολικές αμοιβές τους.
Σκοπός όλων αυτών των νέων ρυθμίσεων είναι να κλείσει η ψαλίδα μεταξύ των ομάδων της Formula 1 και να γίνει το πρωτάθλημα ανταγωνιστικότερο με πιο ισορροπημένα Γκραν Πρι.