Αντίστροφα μετρούν στην Αγγλία για ένα από τα μεγαλύτερα ματς κάθε χρονιάς. Για πολλούς, μάλιστα, είναι ίσως το πιο μεγάλο μετά τον τελικό του Κυπέλλου.
Το σίγουρο είναι ότι κανένας άλλος τελικός δεν έχει τόσο μεγάλο χρηματικό έπαθλο όσο αυτός της Τσάμπιονσιπ. Κι όσοι νομίζετε ότι από τον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ μία ομάδα βγάζει περισσότερα, κάνετε λάθος.
Ο νικητής του συγκεκριμένου αγώνα, ο οποίος γίνεται το απόγευμα της Δευτέρας (25/5), παίρνει κάτι περισσότερο από 160 εκατομμύρια ευρώ. Όσο για τον χαμένο, η παρηγοριά είναι τα έσοδα από τα εισιτήρια. Αν σκεφτεί κανείς ότι το «Γουέμπλεϊ» χωράει 90.000 και είναι σχεδόν πάντα γεμάτο, τότε αντιλαμβάνεται ότι κι αυτά τα έσοδα δεν είναι λίγα.
Έτσι βγαίνουν τα έσοδα
Η πρώτη ερώτηση που κάνει κανείς είναι το πώς προκύπτουν τα 120 εκατομμύρια λίρες. Αυτό που πρέπει να ξεκαθαριστεί είναι ότι τα έσοδα δεν θα μπουν με τη μία στον τραπεζικό λογαριασμό του νικητή. Ο υπολογισμός είναι σύνθετος.
Οι Άγγλοι βγάζουν το συγκεκριμένο ποσό ως εξής. Αρχικά εκείνος που παίρνει την άνοδο, εξασφαλίζει παράλληλα και ένα τηλεοπτικό συμβόλαιο ομάδας της Πρέμιερ Λιγκ. Επομένως, αυτομάτως την επόμενη σεζόν θα είναι πλουσιότερος κατά 62.8 εκατομμύρια λίρες, αφού η συγκεκριμένη λίγα έχει καταφέρει να έχει το μεγαλύτερο ποδοσφαιρικό τηλεοπτικό συμβόλαιο στον κόσμο.
Από εκεί και πέρα, παίρνουμε το χειρότερο σενάριο, δηλαδή τον υποβιβασμό την αμέσως επόμενη σεζόν. Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση; Η Πρέμιερ Λιγκ έχει προβλέψει και οι ομάδες που πέφτουν παίρνουν μία αποζημίωση, το λεγόμενο parachute payments. Το συγκεκριμένο ποσό δίνεται σε τέσσερις δόσεις. Την πρώτη χρονιά ο εκάστοτε σύλλογος παίρνει 24 εκατομμύρια λίρες, την αμέσως επόμενη 19.2 εκατομμύρια λίρες και τις δύο τελευταίες από 9.6 εκατομμύρια λίρες.
Υπάρχουν και περισσότερα χρήματα
Όπως τονίστηκε παραπάνω, τα 120 εκατομμύρια λίρες είναι το μικρότερο δυνατό ποσό που μπορεί να πάρει μία ομάδα, αφού παίρνουμε ως δεδομένο ότι θα υποβιβαστεί την επόμενη σεζόν.
Αντιλαμβάνεται κανείς πως σε περίπτωση που η Μίντλεσμπρο ή η Νόριτς καταφέρει να παραμείνει στην Πρέμιερ Λιγκ, τότε τα έσοδα θα είαι ακόμη μεγαλύτερα. Να τονιστεί, μάλιστα, ότι δεν συμπεριλαμβάνονται καν σε αυτά, τα χρήματα που θα πάρει κάθε ομάδα από τις νέες εμπορικές συμφωνίες που θα κλείσει ανεβαίνοντας στην Πρέμιερ Λιγκ. Κάπως έτσι γίνεται εύκολα αντιληπτό η χαώδης διαφορά που υπάρχει μεταξύ του αγγλικού ποδοσφαίρου και των υπόλοιπων χωρών όσον αφορά το μάρκετινγκ.
Πηγή: a-sports.gr