Η άρση των περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί για τον περιορισμό της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας δεν θα γίνει στις 30 Νοεμβρίου, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, αλλά θα πάρει παράταση, με τις ανακοινώσεις να αναμένονται πιθανότατα στο τέλος αυτής της εβδομάδας.
Ανησυχία επικρατεί στον κλάδο του εμπορίου, καθώς προς το παρόν δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις για το άνοιγμα των καταστημάτων. Μιλώντας, ωστόσο, στον ΑΝΤ1 ο υπ. Ανάπτυξης κ. Άδωνις Γεωργιάδης έδωσε ένα πρώτο πλάνο για το άνοιγμα του λιανεμπορίου.
«Κλιμακωτά θα γίνει το άνοιγμα των καταστημάτων, από τα μικρότερα προς τα μεγαλύτερα, όταν ο πρωθυπουργός ανακοινώσει τη σταδιακή άρση του lockdown», σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, υπογραμμίζοντας ωστόσο πως θα υπάρχουν αυστηροί κανόνες, όπως η χρήση μάσκας παντού.
«Το μείζον είναι να μην υπάρχει σύγχυση, να ξέρει ο κόσμος και ο κάθε επιχειρηματίας πότε θα ανοίξει το κατάστημά του, με ποιες συνθήκες και σε ποια ημερομηνία», επισήμανε.
Εξήγησε δε πως «την προηγούμενη φορά, χαλαρώσαμε γρήγορα γιατί υπήρχε η αίσθηση ότι με τις υψηλές θερμοκρασίες ο ιός θα εξασθενούσε». Αντίθετα, φαίνεται πως ο ιός είναι πολύ πιο ισχυρός και ειδικά τώρα, με τις θερμοκρασίες να είναι αισθητά χαμηλότερες. «Για οποιονδήποτε λόγο βγαίνουμε έξω, θα φοράμε τη μάσκα και έχουμε το αντισηπτικό στην τσέπη», συμπλήρωσε.
Αναφορικά με την εστίαση, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε πως θα συζητήσουμε σε επόμενη φάση και ότι «το μείζον στην παρούσα φάση είναι ο έλεγχος της πανδημίας».
Στη συνέχεια συμπλήρωσε πως, «η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων θα μας πει πότε θα ανοίξει η εστίαση», επισημαίνοντας πως οι γιατροί ισχυρίζονται ότι στην ιχνηλάτηση που έχουν κάνει, διαπίστωσαν ότι έπαιξε κομβικό ρόλο στη διάδοση του κορονοϊού.
Τέλος, ξεκαθάρισε πως τα σούπερ μάρκετ δεν αποτελούν εστία μετάδοσης του κορονοϊού.
Τι είναι το «click away»
Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, μιλώντας στο Mega για την επαναλειτουργία του εμπορίου, εξήγησε ότι η μέθοδος του «click away» είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς, κυρίως στη βόρεια και κεντρική Ευρώπη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών.
Πώς λειτουργεί το «click away»:
1. Η παραγγελία του προϊόντος γίνεται ηλεκτρονικά
2. Ο καταναλωτής προπληρώνει το προϊόν
3. Με το αποδεικτικό παραλαμβάνει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος