Η Mercedes απάντησε στη RBR κι έκανε το 1-2 στο FP2 της Ουγγαρίας, με τον Βάλτερι Μπότας να κάνει τον καλύτερο χρόνο.
Ο ρυθμός ανέβηκε στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές του GP Ουγγαρίας και η Mercedes “απάντησε” στον Μαξ Φερστάπεν και τη RBR, καθώς οι Βάλτερι Μπότας και Λιούις Χάμιλτον ήταν τρία δέκατα ταχύτεροι από τον Ολλανδό.
Στο πρώτο εικοσάλεπτο των ωριαίων δεύτερων δοκιμών του 11ου φετινού GP της Formula 1, στο Hungaroring της Βουδαπέστης, ο Χάμιλτον ήταν ο οδηγός με τον ταχύτερο χρόνο με τη μέση γόμα – με μικρή διαφορά από τον Μπότας.
Ακολούθησε ένα δεκάλεπτο προσομοίωσης των δοκιμών κατάταξης, για έναν γρήγορο με τη μαλακή γόμα, από το οποίο βγήκε νικητής ο Μπότας με διαφορά μόλις 27 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Βρετανό με την έτερη Mercedes W12.
Ο Φερστάπεν έμεινε με αυτή τη γόμα 0,298 δευτερόλεπτα μακριά, αλλά ο Ολλανδός αντιμετώπιζε προβλήματα με τη στήσιμο της RB16B-Honda, καθώς το μονοθέσιο του Μίλτον Κινς εμφάνιζε ιδιαίτερες τάσεις υποστροφής και δεν έδωσε στον πρωτοπόρο της βαθμολογίας την εμπιστοσύνη να πιέσει περισσότερο.
Από το ημίωρο και μετά όλοι έστρεψαν την προσοχή τους στην προσομοίωση αγώνα, με διαδοχικούς γύρους με τη μέση γόμα. Ωστόσο, ο Εστεμπάν Οκόν είχε προλάβει να πετύχει τον εντυπωσιακό τέταρτο χρόνο με τη μαλακή, που ήταν ταχύτερος από την καλύτερη προσπάθεια του Σέρχιο Πέρεθ με την ίδια γόμα στις τέσσερις γωνίες της έτερης RB16B.
Με δεδομένο ότι η Mercedes δείχνει στο αργό Hunaroring καλύτερη από το Μονακό, ότι οι αργές στροφές -ειδικά στο πρώτο και τρίτο τμήμα- της πίστας θεωρητικά ταιριάζουν περισσότερο στην RBR, λόγω του κοντού μεταξονίου και του υψηλού “rake” (της διαφοράς ύψους του πίσω μέρους από το μπροστινό), και ίσως και με δεδομένο ότι ο Φερστάπεν και η RBR θα έχουν βρει λύσεις για την υποστροφή, η μάχη του τίτλου το προσεχές διήμερο δείχνει πολύ στενή.
Ίσως κάποιο ρόλο σε αυτό να παίξουν και οι άνεμοι στους λόφους έξω από τη Βουδαπέστη, δεδομένης της ευαισθησίας της Mercedes W12 στις ριπές του αέρα. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ο Χάμιλτον ήταν ένας από τους οδηγούς που είχε σήμερα αποσταθεροποίηση του μονοθεσίου από τις ριπές στις στροφές 6-7 – κάτι που συνέβη και με τη McLaren του Λάντο Νόρις.
Στις δεύτερες δοκιμές ο Πιέρ Γκασλί με τον 6ο χρόνο επιβεβαίωσε και πάλι την ταχύτητα της Alpha Tauri σε αυτές τις συνθήκες – καθώς ο ομόλογός του, Γιούκι Τσουνόντα, δεν βγήκε από τα πιτς παρά μόνο στα τελευταία λεπτά λόγω του πρωινού του ατυχήματος, και της ζημιάς από την πρόσκρουση στις μπαριέρες της στροφής 4.
Εντύπωση, επίσης, προκάλεσε και η απουσία της Ferrari από την πρώτη δεκάδα, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ έμειναν 1,4 δευτ. μακριά από τον Μπότας – παρότι η Ferrari SF21 έδειξε αρκετά ανταγωνιστική στα φετινά αντίστοιχα αργά σιρκουί του Μονακό και του Μπακού, αλλά και στις πρωινές πρώτες δοκιμές με τον 4ο χρόνο του Ισπανού.
Θυμίζουμε ότι στο GP Ουγγαρίας το πρόγραμμα του τριημέρου είναι και πάλι το φυσιολογικό – καθώς εδώ δεν εφαρμόζεται στο Sprint Qualifying που δοκιμάστηκε πριν από δύο εβδομάδες στο Σίλβερστοουν. Συνεπώς, το Σάββατο (31/7) στη 1:00 το μεσημέρι θα ξεκινήσει η 3η περίοδος ελεύθερων δοκιμών και στις 4:00 μ.μ. οι κλασσικές δοκιμές κατάταξης, που θα βγάλουν την πολ ποζίσιον και της σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής (1/8, 4:00 μ.μ.).