Scuderia έδειξε τη δυναμική της στους δρόμους του Μονακό γράφοντας τους δύο πρώτους χρόνους της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών, με διαφορά 0,4 δευτ. από τις Mercedes και RBR.
Παρότι ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes έκανε ένα λάθος στον πρώτο του γρήγορο γύρο με φρέσκια μαλακή γόμα και ο Μαξ Φερστάπεν της RBR-Honda συνάντησε κυκλοφοριακό στην ίδια του προσπάθεια, η ταχύτητα της Scuderia στις ιδιαίτερες συνθήκες του Μονακό δεν ήταν ένα “πυροτέχνημα”.
Το Μονακό είναι το πιο αργό σιρκουί του προγράμματος, και βραβεύει περισσότερο τη μηχανική πρόσφυση αντί της αεροδυναμικής. Φαίνεται ότι αυτές είναι συνθήκες που ευνοούν τη Ferrari SF21, όπως άλλωστε και τη Red Bull RB16B με το μικρό της μεταξόνιο – σε αντίθεση με τη Mercedes W12.
Καθώς ο Λεκλέρ βγήκε για δεύτερη φορά με φρέσκια μαλακή γόμα για να κερδίσει τον -μέχρι τότε- πρώτο χρόνο του Κάρλος Σάινθ, ο Φερστάπεν στον πρώτο του γύρο με φρέσκια μαλακή γόμα συνάντησε πιο αργά μονοθέσια στις τελευταίες στροφές και έχασε αρκετό χρόνο.
Στην αντίστοιχή του προσπάθεια ο Χάμιλτον χτύπησε βίαια ένα κερμπ, με αποτέλεσμα η ουρά της W12 να γλιστρήσει όταν βρήκαν ξανά πρόσφυση οι εμπρός τροχοί. Για την ακρίβεια, λίγο έλειψε ο Βρετανός να χτυπήσει τη μπαριέρα της εξόδου.
Έτσι, ο πρωταθλητής επίσης χάλασε έναν γύρο που μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν σημαντικά ταχύτερος όλων, ενώ στη δεύτερή του προσπάθεια αμέσως μετά η μαλακή γόμα δεν ήταν πια φρέσκια και άφθαρτη, κι έτσι δεν ήταν σε θέση να απειλήσει τις Ferrari.
Έτσι, ο Λεκλέρ αναδύθηκε ως κυρίαρχος της πρώτης μέρας του GP της χώρας του, παρότι η Scuderia χρειάστηκε νωρίτερα να αλλάξει το κιβώτιο ταχυτήτων της SF21 που άφησε τον Μονεγάσκο στα πιτς για το μεγαλύτερο διάστημα της πρώτης περιόδου των δοκιμών.
Μετά τους γρήγορους γύρους με τη μαλακή γόμα, άλλωστε, οι ομάδες αφοσιώθηκαν στις συστοιχίες γύρων για την προσομοίωση του αγώνα – κι επιπλέον η δεύτερη περίοδος των δοκιμών διακόπηκε με κόκκινη σημαία πέντε λεπτά πριν το τέλος, εξαιτίας ατυχήματος του Μικ Σουμάχερ.
Ο νεαρός Γερμανός έχασε την ουρά της Haas στην παρατεταμένη αριστερή Μασενέ (πριν το Καζίνο) και προσέκρουσε στην μπαριέρα της εξωτερικής, σπάζοντας την ανάρτηση της δεξιάς πλευράς και καταστρέφοντας τον πίσω δεξί τροχό.
Ο Σουμάχερ αναγκάστηκε να ακινητοποιήσει τη Haas στο δρόμο διαφυγής του σικέιν (μετά το τούνελ), και για λόγους ασφαλείας οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να διακόψουν πρόωρα τις δοκιμές, αλλά και τις προσομοιώσεις των ομάδων.
Τέλος, και ο Γιούκι Τσουνόντα της Alpha Tauri είχε μια επαφή με τις μπαριέρες στα 15 λεπτά της ωριαίας διαδικασίας, που τον ανάγκασαν να γυρίσει στα πιτς και να μην βγει ξανά στην πίστα μέχρι το τέλος.
Οι αυριανές δοκιμές κατάταξης του GP του Μονακό, 5ου φετινού γύρου της Formula 1, ξεκινούν στις 16:00 ώρα Ελλάδας.