Η RBR χαμηλώνει τους τόνους για την ταχύτητα στις ευθείες της Mercedes W12, παρά τις δύο επιβλητικές νίκες του Λιούις Χάμιλτον στη Βραζιλία και στο Κατάρ, και υποστηρίζει ότι μπορεί να έχει το πάνω χέρι ακόμα και στη Σαουδική Αραβία.
Η Mercedes επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι θα επαναφέρει στη W12 του Λιούις Χάμιλτον στο GP της Σαουδικής Αραβίας (5/12) τον κινητήρα “ρουκέτα”, όπως χαρακτήρισε ο Χέλμουτ Μάρκο της Red Bull Racing τη φρέσκια V6 μονάδα που χρησιμοποίησε ο Βρετανός στο Ιντερλάγκος για να πετύχει μία από τις πιο επιβλητικές νίκες της καριέρας του.
Όμως, η Red Bull Racing υποστηρίζει ότι η RB16B-Honda κατάφερε στο Κατάρ να επιτύχει τελική ταχύτητα στις ευθείες αντίστοιχη της Mercedes, και επίσης συνδέει το θέμα με την πίσω πτέρυγα της Mercedes – η οποία, υποστηρίζει η ομάδα του Μίλτον Κινς, δεν έχει πλέον την ελαστικότητα που είχε σε προηγούμενους αγώνες, κι έτσι δεν συμβάλλει τόσο πια στην τελική ταχύτητα της W12.
Η πίσω πτέρυγα σχετίζεται άμεσα με την ταχύτητα ενός μονοθεσίου στις ευθείες. Αν έχει ελαστικότητα υποχωρεί στις ευθείες, κι έτσι μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση – και συνεπώς επιτρέπει την επίτευξη υψηλότερης τελικής ταχύτητας. Η RBR υποστήριξε πρόσφατα ότι οι πλευρικές βάσεις της πίσω πτέρυγας έχουν σημάδια που αποδεικνύουν την κίνηση, και συνεπώς την ελαστικότητα, των οριζόντιων στοιχείων της.
Ο σύμβουλος της RBR Χέλμουτ Μάρκο είπε, ενδεικτικά: “Είδαμε στο Κατάρ ότι το προβάδισμα τελικής ταχύτητας του Χάμιλτον στις ευθείες δεν ήταν πια και τόσο μεγάλο. Ήταν λίγο ως πολύ στα φυσιολογικά επίπεδα. Αυτό οφείλεται στα αυστηρότερα τεστ της FIA, εξαιτίας των οποίων η Mercedes δεν μπορούσε πια να χρησιμοποιήσει την περισσότερο ελαστική πίσω πτέρυγά της”.
Ο Αυστριακός συμπλήρωσε: “Θα χρησιμοποιήσουν τον κινητήρα-ρουκέτα και πάλι στη Σαουδική Αραβία, αλλά επειδή δεν μπορούν πια να κατεβάσουν την πτέρυγα δεν θα έχουν αυτό το προβάδισμα των 4 δεκάτων του δευτερολέπτου”.
Βεβαίως, η Mercedes αρνείται ότι κάνει οποιαδήποτε παρατυπία με την πίσω πτέρυγά της, και τα αυστηρότερα τεστ που έκανε η FIA σε αυτήν δεν εμφάνισαν τίποτα ύποπτο. Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, κατηγόρησε μάλιστα την RBR ότι “βλέπει φαντάσματα”.
Έδειξαν δεδομένα ή φωτογραφίες από την απόδοση στην ευθεία;”, ρώτησε ρητορικά ο Βολφ σχολιάζοντας τους ισχυρισμούς της RBR. “Αυτή η πίστα (σ.σ.:Κατάρ) είναι λιγότερο ευαίσθητη στην ισχύ, και πιστεύω ότι έκαναν καλή δουλειά εκεί: η ταχύτητά τους στην ευθεία με τη μεγάλη πτέρυγα (υψηλής άντωσης) ήταν πανομοιότυπη με τη δική μας. Οπότε ναι, είμαι χαρούμενος που είναι χαρούμενοι.
Ας πάμε στη Σαουδική Αραβία, όπου ίσως ακούσουμε κάποια σχόλια πάλι. Δεν μπορώ να ακολουθήσω πια όλα αυτά τα σχόλια που γεννιούνται. Αποφασίσαμε με την ομάδα ότι δυσκολευόμαστε να ακολουθήσουμε και να σχολιάζουμε τις φήμες που γεννιούνται από εκείνη την πλευρά”, συμπλήρωσε ο Αυστριακός.
Ο Κρίστιαν Χόρνερ, διευθυντής της RBR, σχολίασε: «Στους τελευταίους αγώνες είδαμε μια αφύσικη τελική ταχύτητα στις ευθείες. Νομίζω ότι ο Τότο [Βολφ] πασχίζει να πείσει ότι υπήρξαν οφέλη στην ταχύτητα στις ευθείες ενώ τίποτα δεν έχει αλλάξει, αλλά είναι ενθαρρυντικό ότι αυτός [στο Κατάρ] ήταν ο πρώτος αγώνας μετά το Σίλβερστοουν που καταφέραμε να ισοφασίσουμε την τελική τους ταχύτητα».
Αξίζει να σημειώσουμε ότι στους τελευταίους πέντε αγώνες, στην επίσημη μέτρηση τελικής ταχύτητας της FIA, η Mercedes είχε πλεονέκτημα τελικής ταχύτητας που κυμαίνονταν από 3,2 χλμ./ώρα (Κατάρ) μέχρι 8,7 χλμ./ώρα (Βραζιλία), σε σχέση με την RBR. Δεν είναι μια μεγάλη διαφορά, και μάλλον δεν δικαιολογεί τα 0,4” στο γύρο που ισχυρίζεται ο Μάρκο.
Το πλεονέκτημα για τη Mercedes με τον καινούριο κινητήρα V6 που τοποθέτησε στη Βραζιλία, κατά συνέπεια, ίσως να επικεντρώνεται περισσότερο στο γεγονός ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ μπορεί να του κάνει πιο ακραίες ρυθμίσεις, διότι δεν χρειάζεται η συγκεκριμένη μονάδα να βγάλει περισσότερους από 3 αγώνες (σε σχέση με τους 6 ή 7 των άλλων κινητήρων στη διάρκεια της σεζόν). Κι αυτό επειδή το πρωτάθλημα τελειώνει.
Και πάλι, όμως, ο Μάρκο χαμηλώνει τους τόνους για αυτό το πλεονέκτημα του Χάμιλτον, ενόψει του GP της Σαουδικής Αραβίας – το οποίο, δίνοντας έμφαση στην ισχύ των κινητήρων με τις μεγάλες ευθείες και τις γρήγορες στροφές του, καθιστά ακλόνητο φαβορί τη Mercedes και τον Χάμιλτον.
Ο Μάρκο είπε συγκεκριμένα: “Ένας ισχυρός κινητήρας βοηθάει, αλλά υπάρχουν ορισμένες στροφές που, με τις σωστές ρυθμίσεις, μπορούν να δώσουν το πλεονέκτημα στη Red Bull. Και εμπιστευόμαστε τις ικανότητες του Μαξ στα σιρκουί δρόμου. Κέρδισε στο Μονακό, κυριάρχησε στο Μπακού πριν το κλατάρισμά του, που δεν ήταν δικό του λάθος, κι έτσι μπορεί να είναι ο οδηγός που θα κάνει όλη τη διαφορά στη Σαουδική Αραβία”.
Αντίστοιχα, ο Χόρνερ -με πιο προσεκτικά λόγια- αρνείται ότι η Mercedes έχει αποκτήσει το πάνω χέρι: “Πιστεύω ότι η μάχη θα είναι πολύ στενή μεταξύ μας. Ο επόμενος αγώνας λογικά θα ταιριάζει στη Mercedes, αλλά μετά στο Άμπου Ντάμπι, με τις τροποποιήσεις που έγιναν εκεί, ποιος ξέρει;
Έχουμε προβάδισμα 8 βαθμών στο πρωτάθλημα οδηγών ενόψει των τελευταίων αγώνων και μειώσαμε την υστέρηση στους κατασκευαστές στους 5 βαθμούς. Οπότε, το παιχνίδι είναι ανοιχτό, και αυτό είναι φανταστικό διότι βρισκόμαστε τώρα στην κορύφωση της μάχης”, είπε ο Βρετανός.