Η Scuderia υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει λόγος βιασύνης στην εξέλιξη του μονοθεσίου της, παρά την κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν και της RBR στην Ίμολα. Έτσι, το επόμενο τριήμερο στο πρώτο GP του Μαϊάμι θα έχει μόνο ένα σύνολο τροποποιήσεων χαμηλής άντωσης.
Η αλήθεια είναι πως ο περίπατος του Φερστάπεν με την RB18 στο GP της Εμίλια Ρομάνια το Πάσχα δεν προήλθε από την έλλειψη ταχύτητας της Ferrari. Άλλωστε, στον αγώνα Sprint ο Σαρλ Λεκλέρ απομακρύνθηκε στην κορυφή και διατήρησε διαφορά ασφαλείας από τον Ολλανδό, ώσπου άρχισε η φθορά της μαλακής γόμας της F1-75 στους τρεις τελευταίους γύρους.
Η κατά κράτος ήττα της Ferrari στην Ίμολα ήταν αποτέλεσμα των προβλημάτων της στη διαχείριση των ελαστικών, κάθε τύπου γόμας τόσο το Σάββατο στο Sprint όσο και στον αγώνα της Κυριακής, αλλά και των οδηγικών λαθών του Λεκλέρ και του Κάρλος Σάινθ.
Ο ίδιος ο Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι δεν έλειπε η ταχύτητα της Ferrari F1-75 στην ιταλική πίστα, κι έτσι η Scuderia θα συνεχίσει και στο Μαϊάμι τη μέχρι στιγμής στρατηγικής της: την προσπάθεια πλήρους κατανόησης του cavallino και της άντλησης της μέγιστης δυναμικής του μέσω της διαχείρισης των ελαστικών.
Έτσι, όπως επιβεβαίωσε ο διευθυντής της ομάδας, Ματία Μπινότο, οι Ιταλοί θα έχουν μόνο ένα τροποποιημένο αεροδυναμικό σύνολο χαμηλής άντωσης στον αγώνα της Φλόριντα των ΗΠΑ λόγω των μεγάλων ευθειών του νεότευκτου σιρκουί, και το πρώτο μεγάλο πακέτο αναβάθμισης της F1-75 θα έρθει σε μετέπειτα αγώνες.
Το μονοθέσιο της Ferrari PHOTO CREDITS: FERRARI MEDIA
“Όχι, δεν θα έχουμε τη βασική [αναβάθμιση] στο Μαϊάμι, αλλά παρόλα αυτά θα έχουμε κάποια νέα εξαρτήματα στο αυτοκίνητο”, είπε ο Μπινότο. “Δεδομένου ότι το σιρκουί του Μαϊάμι είναι υψηλής ταχύτητας, σε σχέση με εκείνα των μέχρι στιγμής αγώνων, θα έχουμε κάτι διαφορετικό από άποψη άντωσης. Είμαστε αισιόδοξοι ότι το επίπεδο άντωσης που θα έχουμε θα είναι αρκετά αποδοτικό.
Αλλά γνωρίζουμε επίσης ότι και η Red Bull έχει επίσης ένα πακέτο μέσης/χαμηλής άντωσης, και συνεπώς θα είναι ανταγωνιστική. Θα είναι μια καινούρια πίστα και μια νέα πρόκληση, πολύ ενδιαφέρουσα”, συμπλήρωσε ο Ιταλός.
Από την αρχή της χρονιάς η RB18 είναι ταχύτερη στις γρήγορες στροφές και τις ευθείες, και αυτή είναι μια από τις φετινές προκλήσεις για τη Ferrari. Από την άλλη, η RBR αναγκάζεται να προσθέτει άντωση στο μονοθέσιό της για να ανταγωνιστεί τη Ferrari -που είναι ταχύτερη- στην επιτάχυνση έξω από τις μέσες και αργές στροφές, χάρη στο πλεονέκτημα ισχύος του κινητήρα της.
“Αν δείτε τον αγώνα της Τζέντα (σ.σ.: όπου υπήρχαν επίσης μεγάλες ευθείες και γρήγορες στροφές), σίγουρα [η RBR] θα ήταν πολύ ταχύτερη. Αν δούμε το Μπαχρέιν, σίγουρα εκεί η επίδραση του DRS ήταν πιο ισχυρή, και ο τρόπος που μας έπιανε στις ευθείες ήταν σημαντικός. Αλλά στην Αυστραλία νομίζω ότι πρόσθεσαν άντωση και η ταχύτητα των δύο αυτοκινήτων ήταν παρεμφερής”, συνέχισε ο διευθυντής της Scuderia.
Ο διευθυντής της Scuderia, Ματία Μπινότο PHOTO CREDITS: FERRARI MEDIA
“Οπότε, όταν έχουμε παρεμφερείς πτέρυγες είμαστε κι εμείς επίσης πολύ κοντά στην ταχύτητά τους. Οπότε, δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά εκεί. Ξέρουμε ότι μπορούμε να βελτιώσουμε τις πτέρυγές μας για να τις κάνουμε πιο αποδοτικές, αλλά δεν περιμένω ότι αυτό θα είναι πρόβλημα σε συγκεκριμένες πίστες. Κι έπειτα, όλα είναι θέμα του συμβιβασμού που πρέπει να κάνεις [στη ρύθμιση της άντωσης] για τον ένα γύρο των κατατακτήριων, για τον αγώνα και για τη φθορά των ελαστικών”.
Ο ισχυρός άνδρας της Scuderia είπε επίσης ότι η ομάδα συνεχίζει να κάνει τροποποιήσεις -σαν της Μελβούρνης- για να επιδιορθώσει το πρόβλημα των αναπηδήσεων (porpoising), παρότι αυτό δεν επηρεάζει το γυρολόγιό της σχεδόν καθόλου – σε αντίθεση με τις καταστροφικές επιπτώσεις που έχει για τη Mercedes.
“Δουλεύουμε ακόμα πάνω στο θέμα του porpoising, που όπως βλέπετε είναι αρκετά εμφανές. Είναι πιο έντονο για εμάς σε σχέση με τη Red Bull, και κρύβει τη δυναμική να βρούμε λίγη παραπάνω ταχύτητα”, κατέληξε ο Μπινότο.