Ανακοινώθηκε επίσημα η ακύρωση τριών αγώνων της Formula 1 στη Σιγκαπούρη, στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν και στη Σουζούκα της Ιαπωνίας, που αναμένεται να αναπληρωθούν με ευρωπαϊκά Γκραν Πρι.
Παραμένει αβέβαιος ο εφετινός οδικός χάρτης της Formula 1 μετά τους πρώτους οκτώ ευρωπαϊκούς αγώνες, οι οποίοι έχουν ανακοινωθεί επίσημα.
Οι διοικούντες το άθλημα έχουν απλά υποστηρίξει ότι στόχος τους είναι να γίνουν 15 έως 18 Γκραν Πρι μέχρι το τέλος της χρονιάς, όπως φαίνεται όμως δεν είναι καθόλου εύκολο να καθοριστούν οι πίστες στις οποίες θα πραγματοποιηθούν όλοι αυτοί οι αγώνες.
Μέρα με την ημέρα δημιουργούνται νέα δεδομένα, που δεν επιτρέπουν τον προγραμματισμό του πρωταθλήματος και απαιτούν συνεχώς εναλλακτικές λύσεις. Αυτό θα χρειαστεί σίγουρα μετά την επίσημη ανακοίνωση ότι ακυρώνονται οριστικά για εφέτος τα Γκραν Πρι Σιγκαπούρης, Αζερμπαϊτζάν και Ιαπωνίας.
Για τη Σουζούκα ήταν απολύτως αναμενόμενο μετά την απόφαση της ιαπωνικής κυβέρνησης να απαγορεύσει την είσοδο ξένων επισκεπτών στη χώρα μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους.
Για το Μπακού και τη Σιγκαπούρη ο βασικός λόγος ακύρωσης οφείλεται στις ειδικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Γκραν Πρι μέσα σε πόλεις και όχι σε κλασικές πίστες αγώνων.
Οι διοργανωτές του Γκραν Πρι Σιγκαπούρης εξήγησαν χαρακτηριστικά ότι «λόγω των περιορισμών για την καταπολέμηση του ιού Covid – 19 δεν μπορούσαμε να ξεκινήσουμε τις εργασίες διαμόρφωσης της πίστας, που θα έπρεπε να γίνουν κανονικά τον Μάιο. Γι’ αυτό θα ήταν ανέφικτο για εμάς, να έχουμε ολοκληρώσει την υποδομή έγκαιρα στην ημερομηνία του αγώνα».
Από μία κλωστή κρέμεται πάντως και η πρεμιέρα της Formula 1 στο Ανόι του Βιετνάμ. Και εδώ υπάρχουν προβλήματα στη διαμόρφωσης της νέας πίστας στην πρωτεύουσα της ασιατικής χώρας, ωστόσο υπάρχει άλλο ένα μεγάλο εμπόδιο.
Ως γνωστόν, το παρθενικό Γκραν Πρι Βιετνάμ είχε προγραμματιστεί για τις αρχές Απριλίου και λόγω της αναβολής θα πάει για τέλη Σεπτεμβρίου ή Οκτώβριο.
Σε μία τέτοια περίπτωση θα υπάρξει μόνον ένα σύντομο μεσοδιάστημα περίπου ενός εξαμήνου μεταξύ του εφετινού και του επόμενου Γκραν Πρι την άνοιξη του 2021, κάτι που δεν θέλουν με κανέναν τρόπο οι διοργανωτές, φοβούμενοι την εμπορική αποτυχία.
Τον επαναπρογραμματισμό του πρωταθλήματος δυσχεραίνουν επίσης οι ειδήσεις περί έξαρσης του κορονοϊού αυτή την εποχή στη Βόρεια και στη Νότια Αμερική. Κανένας λοιπόν δεν είναι προς το παρόν σε θέση να προβλέψει, αν θα μπορέσουν να γίνουν τον Νοέμβριο οι αγώνες στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας και στο Μεξικό, ενώ διακυβεύεται και η τύχη του Γκραν Πρι των ΗΠΑ στο Όστιν Τέξας όπου το συγκεκριμένο αυτοκινητοδρόμιο εμφανίζει και μεγάλα οικονομικά προβλήματα.
Για να συμπληρώσει τελικά εφέτος η Formula 1 τον κρίσιμο αριθμό των 15 αγώνων και να μην έχει μεγάλες απώλειες εσόδων από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, θεωρείται πολύ πιθανόν να γίνουν περισσότεροι ευρωπαϊκοί αγώνες σε πίστες που δεν είχαν προγραμματιστεί στις αρχές της χρονιάς. Ήδη γίνονται συζητήσεις με τους υπεύθυνους των αυτοκινητοδρομίων στο Μουτζέλο και στην Ίμολα της Ιταλίας, στο Πορτιμάο της Πορτογαλίας και στη Χερέθ της Ισπανίας.
Υποψήφιο για τη διοργάνωση Γκραν Πρι της Formula 1 εφέτος είναι και Χόκενχαϊμρινγκ της Γερμανίας, αν και θα πρέπει να οριστεί σχετικά νωρίς. Το αργότερο από τον Οκτώβριο και μετά γίνεται ο καιρός στη Γερμανία τόσο άστατος, ώστε δεν έχει νόημα η πραγματοποίηση ενός Γκραν Πρι της Formula 1 τότε.
Mία επιπρόσθετη λύση αποτελεί η διοργάνωση δύο Γκραν Πρι στην ίδια πίστα με διαφορά μίας εβδομάδας μεταξύ τους, όπως έχει ήδη αποφασιστεί για τους αγώνες στην Αυστρία και στη Μεγάλη Βρετανία. Εδώ φέρονται ως υποψήφιοι το Σότσι της Ρωσίας και το Μπαχρέιν, πάντως το παζλ του εφετινού πρωταθλήματος αποτελεί μία δύσκολη σπαζοκεφαλιά.