Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την πρώτη του νίκη στο Grand Prix του Μονακό καθώς τερμάτισε μπροστά απ’ τον Κάρλος Σάινθ και τον Λάντο Νόρις. Πέρασε μπροστά απ’ τον Χάμιλτον στη βαθμολογία.
Ο Φερστάπεν όχι μόνο κέρδισε για πρώτη φορά στο Μονακό, αλλά και έθεσε τον εαυτό του επικεφαλής του πρωταθλήματος, με διαφορά πλέον 4 βαθμών από τον Χάμιλτον.
Το έργο του Ολλανδού της RB-Honda διευκολύνθηκε πολύ πριν καν γίνει η εκκίνηση, όταν ο Σαρλ Λεκλέρ αντιμετώπισε πρόβλημα με τη Ferrari SF21 οδεύοντας από τα πιτς προς τη γραμμή εκκίνησης. Μετά το χθεσινό του ατύχημα, έσπασε ένα ημιαξόνιο του μονοθεσίου, και η Ferrari δεν είχε χρόνο να το επιδιορθώσει.
Έτσι, ο Φερστάπεν ουσιαστικά εκκίνησε πρώτος. Η μόνη στιγμή έντασης για τον Ολλανδό ήταν στην εκκίνηση, που αμύνθηκε άρτια της επίθεσης του Βάλτερι Μπότας – αλλά στα πρώτα πιτ-στοπς το έργο του Μαξ διευκολύνθηκε ακόμα περισσότερο όταν το μπουλόνι του εμπρός τροχού της Mercedes του Μπότας κόλλησε στον άξονα, ο τροχός δεν έβγαινε και ο Φινλανδός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Ο Φερστάπεν έκτοτε έλεγξε απόλυτα το ρυθμό και δεν απειλήθηκε ποτέ από τον σταθερά δεύτερο Σάινθ. Αντίθετα, ο Νόρις, έχοντας κάνει νωρίτερα το πιτ-στοπ του από τον τέταρτο Πέρεθ, άρχισε να έχει έντονη φθορά των ελαστικών και απειλήθηκε από τον Μεξικανό της RB-Honda. Όμως, ο Βρετανός αμύνθηκε αλάνθαστα και προς το τέλος άρχισαν να φθείρονται και τα ελαστικά του Πέρεθ, κι έτσι έληξε εκεί η μάχη της 3ης θέσης του βάθρου.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε μακράν τον καλύτερό του αγώνα με την Aston Martin με την 5η θέση, καθώς η ομάδα με ένα εξαίρετο overcut ανέβασε και τον Λανς Στρολ στην 8η θέση. Ανάμεσά τους τερμάτισαν οι Πιέρ Γκασλί (Alpha Tauri) και Λιούις Χάμιλτον, στην 6η και 7η θέση.
Ο πρωταθλητής πλήρωσε όχι μόνο την κακή του απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, αλλά και τη στρατηγική της Mercedes: έμεινε σε όλο τον αγώνα κολλημένος πίσω από τον Γκασλί, δεν μπόρεσε να τον περάσει με το undercut, και έχασε και μία θέση από το overcut του Φέτελ.
Πριν απ’ την εκκίνηση, το πρόβλημα της SF21 του Λεκλέρ αποδείχθηκε τόσο σοβαρό που ο Μονεγάσκος δεν ήταν καν σε θέση να εκκινήσει έστω από τη γραμμή των πιτς – κι έτσι, συνέχισε το αρνητικό σερί να μην έχει τερματίσει ποτέ τον αγώνα της πατρίδας του.