Σε ένα παλιό συνεργείο στην Ιαπωνία, το άνοιγμα της πόρτας μετά από πολλά χρόνια έκρυβε μια πολύ σημαντική αποκάλυψη για τον κόσμο του αυτοκινήτου: μέσα του βρισκόταν μια Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti. Η μια και μόνη που κατασκευάστηκε ποτέ και αγνοούταν από το 1970, όταν αγοράστηκε από συλλέκτη στην Ιαπωνία.
Από τότε και μέχρι σήμερα το αυτοκίνητο άλλαξε τρεις ακόμα ιδιοκτήτες, με τον τελευταίο να το διατηρεί σε ακινησία από το 1979. Το γεγονός αυτό είχε δύο επιπτώσεις: Η πρώτη ήταν ότι χάθηκαν τα ίχνη του και το μοντέλο πέρασε στο επίπεδο του μύθου. Η δεύτερη ότι δεν υπέστη καμία αλλαγή στην αρχική του μορφή και έχει διανύσει, 48 χρόνια μετά την ημέρα που κατασκευάστηκε, μόλις 36.390 χιλιόμετρα.
Η Ferrari 365 GTB/4 Daytona είναι ένα σχετικά σπάνιο μοντέλο, καθώς στο τέλος της δεκαετίας του ’60 παρήχθησαν μόλις 1.200 αντίτυπα. Καλά δείγματα αλλάζουν σήμερα χέρια στις δημοπρασίες για περίπου 500.000 – 600.000€, τιμές πολύ μεγαλύτερες από αυτές των καινούριων μοντέλων Ferrari.
Τούτη εδώ όμως η σκονισμένη και παρατημένη 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti, είναι μοναδική στο είδος της. Διαθέτει, όπως αφήνει να εννοηθεί η ονομασία της, αμάξωμα από αλουμίνιο, που κατασκευάστηκε ώστε να συμμετέχει το μοντέλο στους αγώνες αντοχής της εποχής. Πέντε μόλις αγωνιστικές και μόλις μια και μοναδική για νόμιμη χρήση δρόμου κατασκευάστηκαν. Η τελευταία, είναι αυτή που βλέπετε στις εικόνες.
Το αυτοκίνητο έχει περάσει ήδη στα χέρια του εξειδικευμένου οίκου δημοπρασιών RM Sotheby’s και θα διατεθεί προς δημοπρασία στις 9 Σεπτεμβρίου. Η τιμή στην οποία αναμένεται να «χτυπηθεί» είναι μεταξύ 1.4 και 1.5 εκατομμυρίων ευρώ, τρεις φορές επάνω δηλαδή από οποιαδήποτε κοινή «αδελφή» της. Λογικό, καθώς αυτή είναι μοναδική και χωρίς την παραμικρή αλλαγή από την μέρα που βγήκε από το εργοστάσιο.
Κάτω από το καπό του το υπέροχο ιταλικό καθαρόαιμο κρύβει έναν V12 κινητήρα 4.4 λίτρων με ατμοσφαιρική τροφοδοσία, ο οποίος αποδίδει 357 ίππους και εξασφαλίζει τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 280 χλμ./ώρα, παρά το μόλις 5 σχέσεων χειροκίνητο κιβώτιο. Νούμερα που ακόμα και σήμερα προκαλούν συγκίνηση αν και είναι μάλλον απίθανο το αυτοκίνητο αυτό, με το κόστος και τη σπανιότητα που το συνοδεύουν, να πατήσει τους τροχούς του σε δημόσιο δρόμο.