Το FP1 του GP Ολλανδίας είχε αρκετές προκλήσεις για τους οδηγούς με τον Λάντο Νόρις να επικρατεί του Μαξ Φερστάπεν.
Μετά το διάλειμμα της καλοκαιρινής ραστώνης, η Formula 1 επέστρεψε στη δράση με την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Ολλανδίας στην πίστα του Ζάντβορτ, στον εντός έδρας αγώνα του Μαξ Φερστάπεν δηλαδή, με χιλιάδες συμπατριώτες του να έχουν συγκεντρωθεί για να τον επευφημήσουν.
Στο ξεκίνημα της περιόδου, οι οδηγοί συνάντησαν πολύ άσχημες συνθήκες. Βροχή, δυνατός αέρας και χαμηλές θερμοκρασίες τους αποθάρρυναν να βγουν στην πίστα, έστω και με τα βρόχινα ελαστικά. Σταδιακά, όμως, οι συνθήκες βελτιώθηκαν, η βροχή σταμάτησε και η πίστα που στέγνωνε τους έδωσε την ευκαιρία να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά και να ρίξουν σημαντικά τους χρόνους.
Στα τελευταία λεπτά, η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά, με τη βοήθεια και του ανέμου, και τα μονοθέσια βγήκαν από τα γκαράζ τους με σλικ ελαστικά. Οδηγοί και ομάδες ήθελαν να πάρουν αίσθηση και δεδομένα από τους γύρους σε στεγνή πίστα, αφού αυτές τις συνθήκες περίμεναν να συναντήσουν στο υπόλοιπο του 3ημέρου.
Οι χρόνοι έπεσαν δραματικά, όπως ήταν αναμενόμενο, και συνέχιζαν να πέφτουν σχεδόν σε κάθε πέρασμα. Σε αυτό το «shootout», ο οδηγός που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο ήταν ο φορμαρισμένος Λάντο Νόρις με την αναβαθμισμένη McLaren, o οποίος ήταν 2 δέκατα ταχύτερος από τον τοπικό ήρωα Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull.
O Λούις Χάμιλτον με τη Mercedes έκανε τον τρίτο χρόνο, με τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari στην 4η θέση. Το αξιοσημείωτο με το χρόνο του Ισπανού είναι ότι σημειώθηκε με τα μεσαία σλικ ελαστικά, ενώ οι υπόλοιποι οδηγοί της 10άδας είχαν τα μαλακά. Ακολούθησαν οι Ράσελ, Άλμπον, Πιάστρι, Χούλκενμπεργκ, Μάγκνουσεν και Ζου. Στο FP1 έτρεξε και ο Ρόμεπρτ Σβάρτσμαν με τη Sauber στη θέση του Βάλτερι Μπότας.