Τον περασμένο Ιούνιο η Formula 1 παρουσίασε το όραμά της για την αγωνιστική σεζόν του 2026. Εκείνη τη χρονιά θα γίνουν τεράστιες αλλαγές στους κανονισμούς, καθώς θα έχουμε νέα γενιά μονοθεσίων και κινητήρων.
Τα μονοθέσια θα διαφέρουν σημαντικά από τα τωρινά, με τις διαστάσεις τους να είναι μικρότερες ώστε να προσφέρουν καλύτερες μάχες στην πίστα. Στόχος επίσης είναι να μειωθεί σημαντικά το βάρος τους, κάτι το οποίο ζητούν εδώ και χρόνια οι οδηγοί.
Η πιο δομική αλλαγή είναι στην αεροδυναμική. Για πρώτη φορά θα δούμε ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα στα μονοθέσια τα οποία θα είναι η εμπρός και η πίσω αεροτομή. Παρά τις επίσημες ανακοινώσεις από τις FIA και F1, οι ομάδες δεν ήταν ευχαριστημένες με αυτά που είχαν στα χέρια τους και απαιτούσαν αλλαγές. Οι ανησυχίες τους ήταν μεγάλες για την ταχύτητα των μονοθεσίων, η οποία θα ήταν πιο κοντά στη Formula 2 απ’ ότι στα τωρινά δεδομένα της Formula 1.
Έπειτα από μήνες συζητήσεων εγκρίθηκε μία σειρά από αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2026. Αυτό το επιβεβαίωσε ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης: «Θα γίνει αύξηση στην απόδοση των μονοθεσίων κατά 50 βαθμούς στην αεροδυναμική. Αυτό σημαίνει πως τα μονοθέσια θα υστερούν κατά 40% έναντι των τωρινών και θα έχουν 15% λιγότερη αεροδυναμική απόδοση. Όσον αφορά την ταχύτητά τους, θα πλησιάζουν πολύ τα τωρινά μονοθέσια».
Οι ομάδες έμειναν πολύ ευχαριστημένες από τις αλλαγές που εγκρίθηκαν για το 2026. Όπως εξηγούν οι Τζέιμς Βόουλς της Williams και Αντρέα Στέλα της McLaren, τα εργοστάσια θα έχουν περισσότερες ελευθερίες στο σχεδιασμό και αυτό θα οδηγήσει σε διαφορετικό μονοθέσιο ανά ομάδα.
«Έχει γίνει πολύ καλή δουλειά με την FIA και πιστεύω πως οι ομάδες μπορούν να βρουν πιο αποτελεσματικά τώρα λύσεις. Είμαστε πλέον σε μία κατάσταση όπου μπορούμε να εξερευνήσουμε περισσότερο τους κανονισμούς. Παράλληλα θα υπάρχει περισσότερη απόδοση. Υπάρχει πλέον καλύτερη ισορροπία», ανέφερε ο Βόουλς στο περιθώριο του GP Βραζιλίας.
Από τη μεριά του ο Στέλα της McLaren, πρόσθεσε: «Θέλω να εκφράσω τη στήριξή μου σε όλα όσα είπε ο Τζέιμς Βοουλς για τη δουλειά και τη συνεργασία μεταξύ των ομάδων και της FIA. Είναι πολύ σημαντικό αυτό. Είναι πιο πειστικές οι αλλαγές που έγιναν βάσει προσομοιώσεων. Τα επίπεδα κάθετης δύναμης είναι σε καλύτερη κατάσταση. Έχουμε ακόμη μερικές εβδομάδες δουλειάς πάνω στους κανόνες».