Ο Βάλτερι Μπότας αναμένεται να ξεκινήσει από το πίσω μέρος του grid στο GP Ιταλίας, έχοντας βάλει νέα μονάδα ισχύος στο μονοθέσιό του.
O αγώνας στη Μόντσα παίρνει μια διαφορετική τροπή για τον Βάλτερι Μπότας, ο οποίος θα εκκινήσει τον αγώνα από την τελευταία θέση. Η Mercedes επέλεξε να φορέσει νέα κομμάτια στη μονάδα ισχύος της W12 του Φινλανδού και η κίνηση έγινε γνωστή κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Μπότας κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση την Παρασκευή, κερδίζοντας τον teammate του, Λιούις Χάμιλτον, για μόλις 0,096 δευτ.
Όπως ανακοίνωσε η FIA, o Μπότας για το GP Ιταλίας έχει: νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης, τούρμπο, MGU-H και MGU-K. Οι αλλαγές αυτές θα του αποφέρουν ποινή στη θέση εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής. Στον Αγώνα Sprint του Σαββάτου, ο Μπότας θα ξεκινήσει κανονικά από την 1η θέση που κατέκτησε στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς δεν ισχύει εκεί η ποινή.
Με την ποινή στην Ιταλία, ο Μπότας δεν θα χρειαστεί να ξαναβάλει επιπλέον κομμάτια της μονάδας ισχύος για το υπόλοιπο της σεζόν. Ο teammate του, Λιούις Χάμιλτον, ενδέχεται επίσης να βάλει νέα κομμάτια και να δεχθεί ποινές αργότερα μέσα στη σεζόν, κάτι το οποίο ενδέχεται να επηρεάσει τη μάχη στο πρωτάθλημα.
Ο επικεφαλής της Mercedes, Τότο Βόλφ, μίλησε στο Sky Sports για τους κινδύνους που εγκυμονούν όταν η ζωή των κινητήριων μονάδων είναι στο όριο. «Πιστεύουμε πως μια εγκατάλειψη ανάμεσα στον πρώτο και τον δεύτερο θα χρειαστεί 4 νίκες και ταχύτερους γύρους ώστε ο ένας να επιστρέψει στη μάχη. Αυτό είναι τρομερό. Έχεις τη δυνατότητα να τερματίσεις ορισμένους αγώνες στη 2η θέση, μη ρισκάροντας και παράλληλα κάνεις εξοικονόμηση στη ζωή των κινητήρων».
Σε ανάλογη θέση βρίσκεται και η Red Bull Racing, καθώς θα αναγκαστεί να αλλάξει κομμάτια στο μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν. Όμως ο Ολλανδός ανέφερε στη συνέντευξη Τύπου της Πέμπτης πως δεν έχει αποφασιστεί η πίστα που θα δεχθούν την ποινή.