«Τα ταμεία του ΟΑΣΘ είναι άδεια και, αν το κράτος δε δώσει αυτά που οφείλει με δικαστικές αποφάσεις -πρόκειται για περισσότερα από 80 εκατ. ευρώ-, λυπάμαι αλλά ο στόλος, που είναι ο πλέον σύγχρονος στην Ελλάδα, θα καταστραφεί».
Με αυτό το δραματικό τρόπο περιγράφει ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, τη δεινή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.
Ολα τα ενδεχόμενα είναι πλέον ανοιχτά και τα πάντα βρίσκονται υπό συζήτηση, αφού η κυβέρνηση έχει διαμηνύσει ότι θέλει να μειώσει το κόστος λειτουργίας του ΟΑΣΘ, με κάθε τρόπο. Την ίδια ώρα, η αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων θεωρείται δεδομένη. Ωστόσο, το κακό δεν εξαντλείται εκεί. Κι αυτό καθώς κάθε μέρα που περνά μέχρι να βρεθεί λύση, η όποια λύση, τα οικονομικά προβλήματα του ΟΑΣΘ συσσωρεύονται και ο Οργανισμός οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε οικονομική ασφυξία. Αυτοί που ξέρουν λένε ότι, εάν δεν κινηθούν γρήγορα οι διαδικασίες, τίθεται ακόμη και ζήτημα επιβίωσης του ΟΑΣΘ!
Υπερχρεωμένος
Σήμερα βρίσκεται υπερχρεωμένος έναντι των πιστωτών του. Τι σημαίνει αυτό; Ανάμεσα στα άλλα, ότι δεν μπορεί να προμηθευτεί ανταλλακτικά για τα λεωφορεία του. Ετσι, κάθε αστικό που παρουσιάζει βλάβη αποσύρεται και μένει παροπλισμένο. «Το λεωφορείο που μπαίνει στο συνεργείο με βλάβη δεν ξαναβγαίνει έξω», λένε χαρακτηριστικά αυτοί που ξέρουν. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτήν τη στιγμή περισσότερα από 50 λεωφορεία έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω βλάβης!
Χωρίς κλιματισμό
Σοβαρό είναι το πρόβλημα και με τον κλιματισμό, αφού δεν μπόρεσε να γίνει συντήρηση των μηχανημάτων. «Φοβάμαι ότι, παρά την επικείμενη έναρξη του θερινού προγράμματος δρομολογίων του ΟΑΣΘ, οπότε κυκλοφορούν λιγότερα λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, φέτος θα αντιμετωπίσουμε σοβαρό πρόβλημα με τον κλιματισμό», αναφέρει ο κ. Τσερμενίδης.
Ηδη, δεκάδες λεωφορεία κινούνται χωρίς κλιματισμό, με τους επιβάτες και τους οδηγούς να περνούν, ιδίως τις μεσημεριανές ώρες, ένα μαρτύριο.
Ακριβαίνουν τα κόμιστρα
Η αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ είναι δεδομένη. Αυτό που δεν έχει ξεκαθαρίσει είναι το ποσοστό της αύξησης. Σύμφωνα με όσα είχαν διαρρεύσει το προηγούμενο χρονικό διάστημα, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών προωθούσε τη διαμόρφωση της τιμής του βασικού εισιτηρίου στο ένα ευρώ και του χρονικού εισιτηρίου διάρκειας ενενήντα λεπτών της ώρας στο ένα ευρώ και είκοσι λεπτά. Ετσι, το μισό εισιτήριο θα διαμορφωνόταν στα 0,50 λεπτά το βασικό και στα 0,60 λεπτά το χρονικό.
Ολα ωστόσο θα ξαναμπούν στο τραπέζι των συζητήσεων, αφού το υπουργείο Μεταφορών δεν είναι πλέον ενιαίο με το υπουργείο Ανάπτυξης και το ζήτημα θα το χειριστεί η νέα πολιτική ηγεσία.
Πάντως, οι τιμές αυτές δεν αποκλείεται να αλλάξουν, είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο, αν και στην πραγματικότητα δύσκολα θα διαμορφωθούν καλύτερες τιμές για τους επιβάτες.
Πηγή: Αγγελιοφόρος της Κυριακής