Για την επιβεβλημένη, στις νέες οικονομικο-κοινωνικές συνθήκες της χώρας, επικείμενη αναδιάρθρωση των κατηγοριών του επαγγελματικού ποδοσφαίρου με αναπτυξιακά κριτήρια, αναφέρθηκε στη Βουλή τη Δευτέρα (05/04) ο Υφυπουργός Πολιτισμού κι Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης.
Απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή της Ν.Δ. Χρήστου Μπουκώρου, ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού τόνισε από το βήμα της Βουλής, ότι «δημιουργούμε συνθήκες αξιοπιστίας, βιωσιμότητας, ανταγωνιστικότητας και ποιότητας με τη συγχώνευση των Super League 2 και Football League σε μια κατηγορία» και εξήγησε αναλυτικά στα αυστηρά αναπτυξιακά κριτήρια, που περιλαμβάνονται στο νέο αθλητικό νομοσχέδιο, το οποίο θα εισαχθεί στο Κοινοβούλιο τις προσεχείς εβδομάδες προς συζήτηση και ψήφιση:
* Μετοχικό κεφάλαιο τουλάχιστον 250.000 €
* Εγγυητική Επιστολή 100.000 € , κατ’ ελάχιστο όριο
* Τουλάχιστον οι μισοί ποδοσφαιριστές που θα δηλώνονται στο φύλλο αγώνα πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής σε ελληνική εθνική ομάδα οποιασδήποτε ηλικιακής κατηγορίας.
«Η βιωσιμότητα του επαγγελματικού και ερασιτεχνικού αθλητισμού είναι πρωταρχικό μας μέλημα και το αποδεικνύουμε με το έργο μας καθημερινά» επισήμανε ο κ. Αυγενάκης και υπενθύμισε:
* Τη χρηματοδότηση όλων των αθλητικών ομάδων με ποσοστό από τον νέο τρόπο φορολογίας επί των κερδών των παικτών στα τυχερά παίγνια
– Το ποσοστό 15% που θα εισπράττει η νέα Super League 2 και έως του ποσού των 7.500.000 ευρώ, εκ του 50% για τον επαγγελματικό αθλητισμό από το συνολικό ποσό που θα λαμβάνει η ΓΓΑ
– Την προκαταβολή των 3 εκατ. ευρώ έναντι μελλοντικών διανεμόμενων καταβολών που δόθηκε ήδη στην SL2 λόγω των έκτακτων συνθηκών της πανδημίας
– Την υποχρέωση, από τα ποσά που θα λαμβάνουν οι ομάδες, το 50% θα χρησιμοποιείται για τον εκσυγχρονισμό, την βελτίωση και συντήρηση των αθλητικών εγκαταστάσεων που χρησιμοποιούν, αλλά και για την ανάπτυξη των φυτωρίων τους
* Τα περίπου 15.000.000 € που καλύπτονται από το νέο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» για τη δημιουργία ή αναβάθμιση αθλητικών εγκαταστάσεων σε όλη τη χώρα, μετά από παροχή σύμφωνης γνώμη του Υφυπουργείου Αθλητισμού.
Ολόκληρη η ομιλία του Υφυπουργού Αθλητισμού:
«Χαίρομαι πολύ που μου δίνετε τη δυνατότητα από το βήμα της Βουλής να αναπτύξω ένα ζήτημα, το οποίο έχει προβληματίσει και ταλαιπωρήσει την ποδοσφαιρική κοινότητα, σε επαγγελματικό και ερασιτεχνικό επίπεδο. Διότι, δυστυχώς, οι χειρισμοί που έχουν γίνει από την προηγούμενη Κυβέρνηση διακρίνονται από τεράστια προχειρότητα.
Και πολύ περισσότερο χαίρομαι που μου απευθύνετε εσείς κ. Μπουκώρε τη συγκεκριμένη ερώτηση, διότι είστε ένας συνάδελφος με γνώση πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα. Όλοι θυμόμαστε με πόση ειλικρίνεια βγήκατε μπροστά την ημέρα της ψήφισης της τροπολογίας του προκατόχου μου και καταδείξατε τις αδυναμίες της.
Οπότε είναι μια μεγάλη ευκαιρία να δείτε τι σχεδιασμό και πόση προετοιμασία έχουμε κάνει εμείς για τη ρύθμιση της αναδιάρθρωσης των επαγγελματικών κατηγοριών ποδοσφαίρου, σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση.
Ας θυμηθούμε λίγο, εν τάχει, τι ισχύει σήμερα:
Ο προκάτοχός μου, κ. Βασιλειάδης, με μια τροπολογία έθεσε το πλαίσιο που ισχύει σήμερα στον χώρο των επαγγελματικών κατηγοριών. Συγκεκριμένα, με την παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 4612/2019, υφίστανται τρεις επαγγελματικές κατηγορίες, από δύο που υπήρχαν: Η Super League 1, η Super League 2 και η Football League, όπου συμμετέχουν αποκλειστικά ομάδες ποδοσφαιρικών ανώνυμων εταιριών.
Το πρωτάθλημα δε της Γ΄ Εθνικής Κατηγορίας ανδρών, το οποίο διοργανώνεται από την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (Ε.Π.Ο) έχει ερασιτεχνικό χαρακτήρα και σε αυτό συμμετέχουν αποκλειστικά ομάδες ποδοσφαιρικών σωματείων, αποτελούμενες από ερασιτέχνες ποδοσφαιριστές.
Ένα άλλο σημείο που αξίζει να σταθεί κανείς είναι το μετοχικό κεφάλαιο. Με την παρ. 2 του άρθρου 5, για τις ΠΑΕ της Super League 1 το μετοχικό κεφάλαιο δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από 500.000 € , για τη Super League 2 δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από 100.000 € και για τη Football League κάτω από 30.000 € .
Σε ό,τι αφορά τα τηλεοπτικά δικαιώματα, προβλέπεται κεντρική διαχείριση για τη Super League 2 και τη Football League, εν αντιθέσει με ότι ισχύει στη Super League (άρθρο 7 του ν. 4612/2019)
Τι ήθελε να πετύχει ο κ. Βασιλειάδης; Όπως είπε ο ίδιος από τη Βουλή την ημέρα της ψήφισης την «αναδιάρθρωση των νέων κατηγοριών στο ποδόσφαιρο με τη θέσπιση νέων κανόνων για να έχουμε βιώσιμες επαγγελματικές ποδοσφαιρικές ομάδες. Να μην ξαναζήσουμε τα φαινόμενα που ζήσαμε και να φεύγουν στη μέση του πρωταθλήματος
Τι πέτυχε ο κ. Βασιλειάδης; Μια τρύπα στο νερό αγαπητοί συνάδελφοι.
Προβλέφθηκε για την Football League ένα μετοχικό κεφάλαιο της τάξης μόλις των 30.000 € , ποσό που δεν ευνοούσε την αξιοπιστία των ομάδων που συμμετείχαν.
Δεν ξεχνάμε επίσης ότι αδικούσε πολλές ομάδες και κυρίως της Γ’ Εθνικής, οι οποίες ξαναέπαιξαν με την αναδιάρθρωση στην… 3η κατηγορία. Δηλαδή, σαν να μην ανέβηκαν! Καμία επιβράβευση!
Και κυρίως, μια αναδιάρθρωση απολύτως κρατικοδίαιτη, καθώς θα στηριζόταν αποκλειστικά στα χρήματα από την Δημόσια Τηλεόραση. Και μη ρεαλιστική, καθώς τα ποσά ήταν υπερβολικά για τις δυνάμεις της ΕΡΤ.
Ο κ. Βασιλειάδης ήξερε τα προβλήματα στο ποδόσφαιρο, προετοίμαζε αλλαγές επί μήνες και τελικά τις πέρασε με τροπολογία και όχι με νομοσχέδιο! Χωρίς διαβούλευση, χωρίς καν να γίνει ακρόαση όλων των αρμοδίων φορέων. Απίστευτη προχειρότητα, η οποία εφαρμόστηκε άμεσα, αφήνοντας πολλές ομάδες στο κενό.
Και προφανώς η πανδημία, η οποία έκανε την εμφάνισή της στα μισά της πρώτης χρονιάς των νέων πρωταθλημάτων, κατέδειξε ακόμα περισσότερο τη σαθρότητα της ρύθμισης.
Στις 20/08 η ΕΠΟ με επιστολή της μας ζήτησε να εξετάσουμε το ενδεχόμενο κατάργησης της Football League και της διεξαγωγής της Super League 2 σε δύο ομίλους των 34 ομάδων. Αναγνώρισε δηλαδή την αποτυχία της υπάρχουσας δομής.
Από την πλευρά μας δείξαμε διάθεση για μια συγκροτημένη επίλυση του ζητήματος με την ευθύνη όλων των αρμοδίων φορέων.
Συγκεκριμένα, ζητούσαμε για εβδομάδες από την διοργανώτρια αρχή να πάρει θέση. Η έλλειψη πρωτοβουλίας και η αδράνεια όμως και της ΕΠΟ και της SL2-FL οδήγησε ομάδες της FL να κάνουν τηλεδιάσκεψη από μόνες τους και να αποφασίσουν συμβολικά να μας καταθέσουν τις σφραγίδες τους.
Εμείς όμως μείναμε ακέραιοι στη θέση μας και συνεχίσαμε να κινούμασταν θεσμικά. Ζητούσαμε τη θέση όλων των αρμοδίων, προτού ξεκινήσουμε τη διαβούλευση ώστε να καταλήξουμε σε μια ομόφωνη λύση και κυρίως να εξασφαλίσουμε τον αναγκαίο χρόνο ώστε να εφαρμοστεί. Όχι δηλαδή αιφνιδιασμούς και άμεσες εφαρμογές, όπως ζητούσαν.
Συστάθηκε τελικά Ομάδα Εργασίας από ΕΠΟ, SL2-FL και στελέχη του Υφυπουργείου, η οποία ξεκίνησε τις συνεδριάσεις της από αρχές Οκτώβρη και με μεθοδικότητα κατέληξε στο περιεχόμενο του προσεχούς νομοσχεδίου. Κάναμε δηλαδή το αυτονόητο. Βάλαμε όλους τους φορείς στο ίδιο τραπέζι, ισότιμους συνομιλητές, ώστε να έχουν όλοι γνώση όσων αποφασίζονται και κυρίως ευθύνη γ’ι αυτό.
Όπως σε όλα τα ζητήματα, έτσι και στο θέμα της αναδιάρθρωσης, δουλεύουμε μεθοδικά, με σχέδιο και σε άριστη συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς. Και εξηγούμαι:
Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις επέρχεται μία θεσμική και ουσιαστική αλλαγή, η οποία είναι επιβεβλημένη στις νέες οικονομικο-κοινωνικές συνθήκες της χώρας μας στην εποχή της κρίσης.
Το επαγγελματικό ποδόσφαιρο υποχρεωτικά συρρικνώνεται ώστε να γίνει αφενός βιώσιμο, αφετέρου ποιοτικότερο και ανταγωνιστικότερο σε διοργανώσεις.
Για τον λόγο αυτό καταργείται η Β’ Εθνική Κατηγορία Ανδρών (Football League) και συγχωνεύεται με την Α2 Εθνική Κατηγορία Ανδρών (Super League 2).
Με το σχέδιο νόμου καθορίζονται δύο κατηγορίες επαγγελματικού ποδοσφαίρου, με ισχύ από την αγωνιστική περίοδο 2021-2022. Οι δύο κατηγορίες είναι:
* Α1 Εθνική Κατηγορία Ανδρών (Super League 1)
* Α2 Εθνική Κατηγορία Ανδρών (Super League 2)
Τα κριτήρια της αναδιάρθρωσης είναι:
1) Μετοχικό κεφάλαιο
Εξορθολογίζεται το κατώτατο όριο του ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου των Π.Α.Ε., που μετέχουν στο πρωτάθλημα της Α2 Εθνικής Κατηγορίας Ανδρών (Super League 2). Δεν επιτρέπεται να είναι κατώτερο των 250.000 € , ώστε να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα και ευρωστία των ομάδων, που συμμετέχουν στο οικείο πρωτάθλημα.
2) Εγγυητική Επιστολή
α. Για τις Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο επαγγελματικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου της Α1 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SL1) το ποσό της εγγυητικής επιστολής ορίζεται, κατ` ελάχιστο όριο, σε 150.000 € .
β. Για τις Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο επαγγελματικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου της Α2 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (SL 2) το ποσό της εγγυητικής επιστολής ορίζεται, κατ` ελάχιστο όριο, σε 100.000 € .
3) Έλληνες Ποδοσφαιριστές
Ορίζεται ότι για τις ομάδες που συμμετέχουν στο επαγγελματικό πρωτάθλημα της Super League 2, τουλάχιστον το ήμισυ των δηλωθέντων σε κάθε φύλλο αγώνα ποδοσφαιριστών, καθ’ όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος, πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις συμμετοχής σε ελληνική εθνική ομάδα οποιασδήποτε ηλικιακής κατηγορίας, ώστε να εξασφαλίζεται και η στελέχωση των εθνικών ομάδων από ενεργούς και μάχιμους ποδοσφαιριστές.
Αυξάνουμε λοιπόν την αξιοπιστία του προϊόντος και δίνουμε μεγαλύτερα και ισχυρότερα εφόδια βιωσιμότητας.
Και η βιωσιμότητα του επαγγελματικού και ερασιτεχνικού αθλητισμού είναι πρωταρχικό μας μέλημα και το αποδεικνύουμε με το έργο μας καθημερινά.
Να υπενθυμίσω τον νέο τρόπο φορολογίας επί των κερδών των τυχερών παιγνίων. Ποσοστό από τα έσοδα της φορολογίας θα πηγαίνει στην ΓΓΑ για την χρηματοδότηση αθλητικών ομάδων. Με την ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε 19.3.2021 ορίστηκαν οι δικαιούχοι, τα ποσοστά και οι προϋποθέσεις.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ, η Α2 Επαγγελματική Κατηγορία, θα λαμβάνει ποσοστό 15%, εκ του 50% για τον επαγγελματικό αθλητισμό από το συνολικό ποσό που θα λαμβάνει η ΓΓΑ και έως του ποσού των 7.500.000 ευρώ.
Το ποσό θα κατανέμεται ισόποσα σε όλες τις συμμετέχουσες στην κατηγορία ομάδες. Η καταβολή θα γίνεται δύο φορές κατ’ έτος, έως την 15 Ιανουαρίου η πρώτη και έως την 15 Ιουλίου η δεύτερη. Δεν μείναμε εκεί!
Φέτος, λόγω των έκτακτων συνθηκών της πανδημίας, δόθηκε στην Super League 2 ως προκαταβολή, ποσό 3.000.000 € , έναντι μελλοντικών διανεμόμενων καταβολών που αντιστοιχούν στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ποσό – πραγματική ανάσα. Και ακολουθεί ο ερασιτεχνικός αθλητισμός!
Από το ποσό που θα λαμβάνουν οι ομάδες, υποχρεωτικά, τουλάχιστον το 50% θα χρησιμοποιείται για τον εκσυγχρονισμό, την βελτίωση και συντήρηση των αθλητικών εγκαταστάσεων που χρησιμοποιούν, αλλά και για την ανάπτυξη των φυτωρίων. Πειθαρχούμε με άλλα λόγια και στο πνεύμα της Ολιστικής Μελέτης, που τονίζει την σημασία ενίσχυσης του ερασιτεχνικού αθλητισμού και των υποδομών. Εκεί δηλαδή που στηρίζεται όλο το αθλητικό οικοδόμημα.
Και θέλετε να κρατήσετε και ένα άλλο ποσό παρακαλώ για να δείτε την έμφαση που δίνει η κυβέρνηση στον τομέα των υποδομών;
Περίπου 15.000.000 € καλύπτονται από το νέο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» για τη δημιουργία ή αναβάθμιση αθλητικών εγκαταστάσεων σε όλη τη χώρα, μετά από δική μας παροχή σύμφωνης γνώμης.
Ο «αθλητισμός στο προσκήνιο» είναι μια φιλοσοφία που υπηρετούμε με πίστη προς όφελος όλης της αθλητικής οικογένειας. Νομίζω πάνω στο ζήτημα που εύστοχα φέρατε στη Βουλή διακρίνετε τη διαφορά της νοοτροπίας μας με τους προκατόχους μου. Και πολλά περισσότερα θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε σε αυτήν εδώ την αίθουσα πολύ άμεσα, όταν η αναδιάρθρωση γίνει και επίσημα νόμος του κράτους».
Ολόκληρη η ομιλία του Υφυπουργού Αθλητισμού:
“Με ικανοποίηση σας ενημερώνω ότι ολοκληρώθηκαν με απόλυτη επιτυχία οι αρχαιρεσίες σε 42 αθλητικές Ομοσπονδίες. Με διαφάνεια, με τάξη, με αδιάβλητες διαδικασίες, με τη συμμετοχή των νόμιμων σωματείων. Είμαι χαρούμενος γιατί η αθλητική μας μεταρρύθμιση επέφερε σημαντικές αλλαγές και στον τομέα των αρχαιρεσιών. Μια μεταρρύθμιση αναγκαία για να απαλείψει στρεβλώσεις και προβλήματα του παρελθόντος.
Τι συνέβαινε στο παρελθόν:
Το θεσμικό πλαίσιο που προϋπήρχε είχε παθογένειες και άφηνε παράθυρα για παρατυπίες με αποτέλεσμα να επικρατούν φαινόμενα αναρχίας και αδιαφάνειας σε αρκετές Ομοσπονδίες. Τι εννοώ:
*Δεν υπήρχε κάποιο Μητρώο, ένας κατάλογος, κάποια βάση δεδομένων, που να περιλαμβάνει τα νόμιμα αθλητικά Σωματεία. Με αποτέλεσμα να συμμετέχουν στις εκλογικές διαδικασίες σωματεία σφραγίδες ή σωματεία που δεν κάλυπταν όλες τις απαιτήσεις του νόμου.
*Δεν υπήρχε υποχρέωση δημοσίευσης των εκλογικών καταλόγων. Οι εκλογικοί κατάλογοι κάποιες φορές δεν δημοσιεύονταν για να υπάρχει διαφάνεια.
Υπήρχαν και περιπτώσεις που δημοσιεύονταν οι εκλογικοί κατάλογοι, αλλά μόλις την τελευταία στιγμή, δίχως να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου.
Σε κάθε περίπτωση δεν υπήρχε έλεγχος για το αν οι φορείς που συμμετείχαν στις εκλογές πληρούσαν τις νόμιμες προϋποθέσεις.
*Υπήρχε η δυνατότητα συμμετοχής δια πληρεξουσίου στις Γενικές Συνελεύσεις των φορέων! Ναι, καλά ακούσατε, με πληρεξούσιο!
*Οποιοδήποτε μέλος του σωματείου (νέο μέλος, πληρεξούσιος μη μέλος) μπορούσε να ψηφίσει εκπροσωπώντας το σωματείο.
Απίστευτα πράγματα! Πεδίο λαμπρό για αδιαφάνεια και για αναρχία.
Τα αποτελέσματα γνωστά: εσαεί διοικήσεις, καταγγελίες για κακοδιαχείριση, καταγγελίες από αθλητές για συμπεριφορές που ουδεμία σχέση έχουν με τις αρχές του αθλητισμού.
Τι έχουμε κάνει:
Δεσμευθήκαμε να βάλουμε τέλος σε αυτή την άναρχη κατάσταση, να βάλουμε τέλος στις παθογένειες που ταλανίζουν τον αθλητισμό.
Δεν διστάσαμε να γίνουμε δυσάρεστοι, να πάμε κόντρα σε «κεκτημένα» δεκαετιών.
Όταν ξεκινήσαμε την αθλητική μεταρρύθμιση, με το ν. 4639/2019, όπου θέσαμε όρια στις ηλικίες και τις θητείες, δεχθήκαμε έντονη κριτική και πολλές πιέσεις. Ο Πρωθυπουργός, όμως, έκλεισε τα αυτιά στις πιέσεις και μας έδωσε σαφή εντολή και στήριξη να τολμήσουμε την αθλητική μεταρρύθμιση.
Αν αφήναμε την κατάσταση ως είχε:
*δεν θα είχαμε όρια στις ηλικίες των διοικούντων,
*δεν θα είχαμε όρια στις θητείες των διοικούντων,
*οι ίδιες διοικήσεις, οι «ισόβιες», θα διοικούσαν ως, τουλάχιστον, το 2028,
*δεν θα είχαμε ανανέωση.
Όμως, εμείς τολμήσαμε και τα αλλάξαμε.
Και να θυμίσω ότι εδώ, σε αυτή την αίθουσα, μόνο η Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ υπερψήφισε αυτές τις διατάξεις. Όλα τα άλλα κόμματα, δεν τις στηρίξατε!
Αυτούς τους 20 μήνες καταφέραμε μια σημαντική μεταρρύθμιση, η οποία έσπασε «κατεστημένα», έδωσε φωνή στους αθλητές και στηρίζει το υγιές κομμάτι της αθλητικής οικογένειας. Τι έχουμε καταφέρει:
* Βάλαμε όρια στις θητείες και τις ηλικίες των ΔΣ των Ομοσπονδιών.
>το ίδιο πρόσωπο μπορεί να εκλεγεί τρεις (3) φορές Πρόεδρος αθλητικής ομοσπονδίας και επιπλέον εφόσον έχει διατελέσει δύο (2) συνεχόμενες φορές σε οποιαδήποτε άλλη εκτελεστική θέση της ομοσπονδίας, μπορεί να επανεκλεγεί αν έχουν μεσολαβήσει δύο χρόνια από την τελευταία θητεία.
>ορίσαμε το 70ο έτος ως ανώτατο ηλικιακό όριο για την εκλογή σε οποιαδήποτε θέση Δ.Σ. αθλητικής Ομοσπονδίας.
Αποτέλεσμα: τέλος στις εσαεί Διοικήσεις! Ανανέωση!
*Ενισχύουμε τη Διαφάνεια, τη Δημοκρατικότητα και τη Συμμετοχή.
>Δημιουργήσαμε το Μητρώο: μόνο τα νόμιμα και ενεργά αθλητικά σωματεία έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις εκλογές. Οι εκλογικοί κατάλογοι αποστέλλονται στη ΓΓΑ για έλεγχο και δημοσιεύονται.
Νοικοκύρεμα και διαφάνεια!
>Ο εκλογικός κατάλογος περιλαμβάνει μόνο σωματεία που είναι ενεργά, νόμιμα, έχουν ειδική αθλητική αναγνώριση και έχουν εγγραφεί στο μητρώο αθλητικών σωματείων της ΓΓΑ. Εξαλείφεται το φαινόμενο των σωματείων «σφραγίδων».
>Απαγορεύεται ρητά η δια πληρεξουσίου συμμετοχή στις αρχαιρεσίες των αθλητικών φορέων.
>Δικαίωμα συμμετοχής έχει τακτικό μέλος του ΔΣ του σωματείου και όχι οποιοδήποτε μέλος του σωματείου.
>Διασφαλίζεται το αδιάβλητο των διαδικασιών των αρχαιρεσιών. Στην τριμελή Εφορευτική Επιτροπή προΐσταται δικηγόρος, ως δικαστικός αντιπρόσωπος.
>Οι εκλογές για ΔΣ διεξάγονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο που απαρτίζεται από δύο επιμέρους τμήματα: Στο πρώτο τμήμα οι υποψήφιοι πρόεδροι και στο δεύτερο τμήμα τα υποψήφια μέλη.
Η αθλητική μας μεταρρύθμιση διασφαλίζει τη διαφάνεια, την ανανέωση, την δημοκρατικότητα και το αδιάβλητο των διαδικασιών.
Καταφέραμε να διεξαχθούν απρόσκοπτα οι εκλογές των Ομοσπονδιών!
Η τρέχουσα συγκυρία, με τα μέτρα πρόληψης της διασποράς του κορωνοϊού, τα οποία δεν επιτρέπουν τη συγκέντρωση πολλών προσώπων στον ίδιο χώρο, μας έδωσαν την πιο κατάλληλη ευκαιρία, την καλύτερη «πάσα» για να ακολουθήσουμε τα σημεία των καιρών και να θεσπίσουμε τη δυνατότητα εισαγωγής των νέων τεχνολογιών και στην εσωτερική λειτουργία των αθλητικών φορέων.
Θέσαμε αυστηρά κριτήρια. Διασφαλίσαμε με διαφανείς διαδικασίες, με τάξη και νοικοκυροσύνη και πρωτίστως με τη διασφάλιση του αδιάβλητου, τη μυστικότητα και την ακεραιότητα των ψηφοφοριών που αποτελούν τον πυρήνα της δημοκρατικής λειτουργίας.
Και για αυτό ακούσαμε κριτική! Όταν φέραμε την τροπολογία για τη δυνατότητα, για την εναλλακτική που δώσαμε για την ηλεκτρονική ψηφοφορία με την χρήση του ειδικού πληροφοριακού συστήματος (σύστημα «ΖΕΥΣ») ακούσαμε έντονη κριτική.
Η καλύτερη απάντηση, όμως, σε όλες αυτές τις κριτικές ήταν οι ίδιες οι εκλογικές διαδικασίες!
Οι 42 αθλητικές Ομοσπονδίες ολοκλήρωσαν απρόσκοπτα, με απόλυτη επιτυχία, με δημοκρατικές και αδιάβλητες διαδικασίες τις αρχαιρεσίες τους.
Οι εκλογικές διαδικασίες ολοκληρώθηκαν με απόλυτη τάξη, απόλυτη διαφάνεια και με υψηλότατο βαθμό ανανέωσης των αθλητικών φορέων.
Απομένει να διεξαχθούν, ως τις 31 Μαΐου 2021, αρχαιρεσίες και στις άλλες Ομοσπονδίες (Μπάσκετ, Πυγμαχία, Καράτε, ΟΜΑΕ και Σωματική Διάπλαση), οι οποίες έχουν Προσωρινές Διοικήσεις, οι οποίες έχουν ορισθεί δυνάμει απόφασης, είτε δικαστικής, είτε της οικείας Διεθνούς Ομοσπονδίας. Και η Σωματική Διάπλαση που είναι νεο-συσταθείσα!
Η αθλητική μας μεταρρύθμιση και οι τομές της, με τους νόμους 4639/2019 και 4726/2020, απέδωσαν καρπούς. Διαμόρφωσαν ήδη ένα άλλο, φωτεινό και ανανεωμένο περιβάλλον.
Οι νέες διοικήσεις θα αποτελέσουν το καθαρό οξυγόνο στον οργανισμό των αθλητικών ομοσπονδιών.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός με το Μητρώο Αθλητικών Σωματείων και την κάλπη «Ζευς», η θέσπιση ορίων θητειών και ηλικιών για την εκλογή στα ΔΣ Ομοσπονδιών, η υποχρεωτική συμμετοχή εκπροσώπων των αθλητών στις διοικήσεις, η άρση των κωλυμάτων για εξαιρετικά διακεκριμένους αθλητές κλπ, οδήγησαν σε:
>εκλέκτορες, για πρώτη φορά, μόνο τα νόμιμα και ενεργά σωματεία του Μητρώου Αθλητικών Σωματείων της ΓΓΑ,
>σημαντικότατη ανανέωση στη συντριπτική πλειονότητα των νέων διοικήσεων,
>αξιοσημείωτη συμμετοχή Ολυμπιονικών και Παγκοσμίων Πρωταθλητών μας στα διοικητικά σχήματα των Ομοσπονδιών,
>ηλεκτρονικές ψηφοφορίες με την ψηφιακή κάλπης «Ζευς», για πρώτη φορά, με απόλυτα αδιάβλητες και διαφανείς διαδικασίες, όπως παραδέχονται άπαντες οι συμμετέχοντες.
Το ανέφερα και την προηγούμενη Πέμπτη στην Ολομέλεια, το επαναλαμβάνω και σήμερα: Θα συνεργαστούμε στενά και εποικοδομητικά με όλες τις νέες διοικήσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη του αθλητισμού μας. Είναι υποχρέωση, καθήκον αλλά και χαρά μας, ιδιαίτερα σ’ αυτή τη χρονική συγκυρία, τώρα που απομένουν λίγοι μήνες μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο.
Με την ευκαιρία αυτή, να σας δώσω και ορισμένα ποσοτικά στοιχεία για τις εκλογές στις Ομοσπονδίες Ολυμπιακών Αθλημάτων:
>Στις αρχαιρεσίες σε 24 Ολυμπιακές Ομοσπονδίες η συμμετοχή ήταν 98%!
Ψήφισαν 1.822 ερασιτεχνικά σωματεία, από τα 1.859 που είχαν δικαίωμα, ως ενεργά και νόμιμα, εγγεγραμμένα στο Μητρώο Αθλητικών Σωματείων.
Και, βεβαίως, έχουμε επιπλέον περισσότερα από 500 σωματεία, τα οποία θα μετάσχουν στις εκλογές, το επόμενο διάστημα, της Καλαθοσφαίρισης (μπάσκετ).
> Στις 20 από τις 24 Ομοσπονδίες (83%) έχουμε νέο πρόεδρο.
Εδώ, αναφέρουμε και την ΕΠΟ όπου εκλέχτηκε ο Θοδωρής Ζαγοράκης, στην οποία δεν ψηφίζουν τα σωματεία, αλλά οι Ενώσεις.
>Στο 58% ανήλθε η ανανέωση των προσώπων – μελών στη σύνθεση των ΔΣ. Έχουμε 188 τα νέα μέλη έναντι 138 μελών, τα οποία μετείχαν και στα απερχόμενα ΔΣ.
> Στο 16% ανήλθε η συμμετοχή των αθλητών/τριών! Έχουμε 58 Ολυμπιονίκες και Πρωταθλητές ως μέλη στα νέα ΔΣ.
Βεβαίως, αυτή η συμμετοχή θα αυξηθεί σημαντικά, καθώς σε αρκετά ΔΣ Ομοσπονδιών δεν έχει ακόμα οριστεί και ο επιπλέον, εκ του νόμου, εκπρόσωπος των αθλητών/τριών.
> Στο 21% ανήλθε η συμμετοχή των γυναικών (συνολικά 67 κυρίες) μελών στα νέα ΔΣ.
>Εκλέχτηκαν τρεις (3) Γυναίκες Πρόεδροι (έναντι μίας στις απερχόμενες διοικήσεις).
Aς δούμε και τις μη Ολυμπιακές Ομοσπονδίες:
>Στις αρχαιρεσίες σε 18 μη Ολυμπιακές Ομοσπονδίες είχαμε συμμετοχή 95%! Ψήφισαν 481 ερασιτεχνικά σωματεία , από τα 508 που είχαν δικαίωμα, ως ενεργά και νόμιμα, εγγεγραμμένα στο Μητρώο Αθλητικών Σωματείων.
>Στις 12 από τις 18 Ομοσπονδίες (68%) έχουμε νέο πρόεδρο.
>Στο 50% ανήλθε η ανανέωση των προσώπων – μελών στη σύνθεση των ΔΣ (84 τα νέα μέλη – 83 μετείχαν στα απερχόμενα ΔΣ).
>Στο 5% ανήλθε η συμμετοχή των αθλητών/τριών (8 Πρωταθλητές) ως μέλη στα νέα ΔΣ. Αυτή η συμμετοχή θα αυξηθεί σημαντικά, καθώς σε αρκετά ΔΣ Ομοσπονδιών δεν έχει ακόμα οριστεί και ο επιπλέον, εκ του νόμου, εκπρόσωπος των αθλητών/τριών.
>Στο 25% ανήλθε η συμμετοχή των γυναικών (42 κυρίες) μελών στα νέα ΔΣ.
>Εκλέχτηκαν πέντε (5) Γυναίκες Πρόεδροι (έναντι μίας στις απερχόμενες διοικήσεις).
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Η συνεχής προσπάθεια και η προσήλωση στην αθλητική μας πολιτική για διαφάνεια, δημοκρατία και νοικοκύρεμα του εγχώριου αθλητικού οικοδομήματος, απέδωσε καρπούς! Ήταν ο νικητής των εκλογών. Νίκησε η αθλητική μεταρρύθμιση! Νίκησε η αθλητική οικογένεια!”.