ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το τέλος των smartphone προαναγγέλλει η Facebook

Είναι πλέον κοινό μυστικό ότι ο Μαρκ Ζούκερμπερκ έχει εναποθέσει τις προοπτικές του Facebook στην επαυξημένη πραγματικότητα – μια τεχνολογία που επικαλύπτει με ψηφιακές εικόνες τον πραγματικό κόσμο, όπως τα φίλτρα της κάμερας με την υπογραφή του Snapchat.

Στο συνέδριο F8 του τρέχοντος έτους, που λαμβάνει χώρα αυτή την εβδομάδα, ο Ζούκερμπερκ αναδίπλωσε το φιλόδοξο master plan της εταιρείας για τα επόμενα 10 χρόνια, το οποίο αποκάλυψε πρώτη φορά το 2016. Σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα, το Facebook αναμένεται να κάνει στροφή στην τεχνητή νοημοσύνη, στην σύνδεση στο Internet και στην εικονική αλλά και επαυξημένη πραγματικότητα μέσα στην επόμενη δεκαετία μετατρέποντας αυτά τα νέα τμήματα σε βιώσιμους τομείς της επιχείρησης.

Για να επιταχύνει την άνοδο της επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία αποτελεί μεγάλο μέρος του επιχειρηματικού σχεδίου, ο Zuckerberg παρουσίασε την πλατφόρμα Camera Effects Platform – ένα σύνολο εργαλείων για προγραμματιστές ώστε να δημιουργήσουν εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας στις οποίες οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση από την κάμερα της εφαρμογής του Facebook. Αυτό θα ανοίξει θεωρητικά την πόρτα στο Facebook για να μπορεί να φιλοξενεί παιχνίδια – φαινόμενα όπως το «Pokémon Go».

AdTech Ad

Αν και αυτή η ανακοίνωση φαίνεται αρκετά αθώα μέσα από την νέα στρατηγική  η Facebook καταφέρνει να βάλει για άλλη μια φορά τον εαυτό της σε άμεσο ανταγωνισμό με την Google και την Apple, προσπαθώντας να δημιουργήσει ένα παράλληλο σύμπαν εφαρμογών και εργαλείων τα οποία δεν θα βασίζονται στα smartphones. Όπως μάλιστα σημειώνει και η εφημερίδα New York Times, ο Ζούκερμπεργκ νιώθει εδώ και καιρό απογοητευμένος που δεν κατάφερε να χτίσει ένα αξιόπιστο λειτουργικό σύστημα smartphone εγκαίρως.

Αυτή τη φορά, όμως, το Facebook, κηρύσσει τον πόλεμο λίγο πολύ σε όλες τις εταιρείες του τεχνολογικού κλάδου. Αν και θα χρειαστεί τουλάχιστον μία δεκαετία για να διαδραματίσει το νέο του ρόλο, τα πράγματα για τα οποία μιλά το Facebook σήμερα αποτελούν ορόσημο για την αργή πορεία προς το θάνατο των smartphone και την άνοδο ακόμα πιο περίεργων και άγριων μελλοντικών εγχειρημάτων.

Στο μέλλον δεν θα χρειάζεται να αγοράζουμε τηλεόραση

Κατά την διάρκεια της ομιλίας του Ζούκερμπεργκ στο F8 την Τρίτη υπογραμμίστηκε το όραμα της εταιρείας στην επαυξημένη πραγματικότητα με τη παρουσίαση ενός ζεύγους pret-a-porter γυαλιών τυπικής εμφάνισης τα οποία μας έδειξαν πως μπορεί κανείς να έχει μια εικονική οθόνη στο σαλόνι του ακόμα μεγαλύτερη κι από την τηλεόρασή του.

«Δεν έχουμε ανάγκη από μια φυσική τηλεόραση. Μπορούμε να αγοράσει με ένα δολάρια την εφαρμογή τηλεόραση και να προβάλλετε στον τοίχο όλα αυτά που θέλετε να παρακολουθήσετε» ανέφερε ο Ζούκερμπεργκ. «Είναι πραγματικά αρκετά εκπληκτικό, αν αναλογιστεί κανείς πόσα από τα φυσικά πράγματα που έχουμε στο σπίτι δεν χρειάζεται να είναι φυσικά».

Αυτό ακούγεται λογικό υπό την προϋπόθεση πως αρέσκεστε στην ιδέα να φοράτε έναν υπολογιστή στο πρόσωπό σας (και φυσικά συμφωνείτε στο να διαμεσολαβεί το Facebook για ότι βλέπετε και ακούτε).

Φυσικά το σχέδιο δεν περιλαμβάνει μόνο την τηλεόραση. Η ίδια φιλοσοφία θα μπορούσε επεκταθεί σε smartphones, smartwatches, fitness trackers tablets ή οτιδήποτε άλλο χρειάζεται μια βασίζεται σε μια οθόνη για να λειτουργήσει.

Ο ιδρυτής του Facebook έδειξε ακόμη και μια εγκατάσταση της street art η οποία αποκαλύπτεται σε έναν κενό τοίχο όταν ο χρήστης κινήσει της εφαρμογής της κάμερας του Facebook κουνάει πάνω κάτω το κεφάλι του.

Για την Microsoft, η οποία έχει ήδη βουτήξει στον συγκεκριμένο τομέα με τα HoloLens ολογραφικά γυαλιά της, κάτι τέτοιο θεωρείται δεδομένο. Το αφεντικό της HoloLens Άλεξ Κίπμαν πρόσφατα αναφέρθηκε στον θάνατο των smartphone χαρακτηρίζοντάς τον ως φυσική κατάληξη όταν η επαυξημένη πραγματικότητα και άλλου τέτοιου τύπου τεχνολογίες πάρουν το προβάδισμα.

Ο πόλεμος των κόσμων

Το πρόβλημα, φυσικά, είναι ότι ένα τεράστιο κομμάτι της οικονομίας του κόσμου εξαρτάται από την παραγωγή τηλεφώνων, τηλεοράσεων, ταμπλετών και πολλά άλλα που σκέφτεται το Facebook να αντικαταστήσει με τις νέες αυτές τεχνολογίες.

Ακόμη και ο Ζούκερμπεργκ αναγνωρίζει ότι έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας μέχρι να γίνει μια τέτοιου είδους μετάβαση. Για το λόγο αυτό το μεγάλο στοίχημα της Camera Effects platform είναι να καταφέρει να προσελκύσει πλήθος χρηστών. Οι εφαρμογές που έχουν κατασκευαστεί για την Facebook Camera θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως οι πρώτες εκδόσεις εφαρμογών που θα χρησιμοποιηθούν με αυτά τα γυαλιά.

Βραχυπρόθεσμα, το παιχνίδι του Facebook με την επαυξημένη πραγματικότητα αναμένεται να συναγωνιστεί εντόνως την Snapchat. Το Facebook χρειάζεται τους developers αλλά και τους χρήστες για να πάει καλά γι αυτό και χρειάζεται να συνεχίσει να προσφέρει διασκεδαστικά εργαλεία ώστε οι χρήστες να μείνουν προσηλωμένοι στις εφαρμογές.

Μακροπρόθεσμα, βέβαια, το Facebook τάσσεται έναντι όλων των άλλων σε μια προσπάθεια να εγκαινιάσει μια νέα εποχή στην πληροφορική. Σχεδόν κάθε τεχνολογική εταιρεία που υπάρχει σήμερα θα λάβει τα πυρά του γι αυτό και Apple, Google και Microsoft αναμένεται να βιαστούν να απαντήσουν με τις δικές τους εκδοχές σε αυτή την εξαιρετικά επικίνδυνη υπαρξιακή απειλή.

Πηγή: insider.gr

To Top