Ξεκίνησε την Τρίτη (13/12) η διαδικασία παραχώρησης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων και χορηγιών του Champions League και του Europa League για την τριετία 2018-2021.
Οι αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των δύο διοργανώσεων έχουν στόχο να γίνουν ακόμα πιο ελκυστικές ως τηλεοπτικό προϊόν και την άυξηση των εσόδων από τηλεοπτικά και μάρκετινγκ στα 3.200.000.000 ευρώ τον χρόνο, σύμφωνα με τον επικεφαλής μάρκετινγκ της συνομοσπονδίας, Γκι Λοράν Επστίν.
H ευρωπαϊκή ομοσπονδία εισέπραξε 2.500.000.000 ευρώ ετησίως, κατά συνέπεια ο στόχος της είναι αύξηση της τάξης του 28% για τη νέα τριετία, κυρίως όσον αφορά στα τηλεοπτικά έσοδα που συνιστούν το 80% των συνολικών.
Οι αγορές των τεσσάρων χωρών (Αγγλία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία) αντιπροσωπεύουν το 60% των συνολικών τηλεοπτικών εσόδων της UEFA. Το βρετανικό δίκτυο “BT Group Plc”, που κατέχει τα δικαιώματα για το Ηνωμένο Βασίλειο, κατέβαλε στην προηγούμενη τριετία 1.370.000.000 ευρώ, προσφορά υπερδιπλάσια από την επόμενη μεγαλύτερη που υπήρχε επί τάπητος κατά τον προηγούμενο διαγωνισμό.
Σε τέτοια οικονομικά δεδομένα, καθίσταται αδύνατη η διεκδίκηση των δικαιωμάτων από ελεύθερα τηλεοπτικά κανάλια. «Δεν μπορούμε να φυλάμε δικαιώματα για ελεύθερα κανάλια. Η αγορά είναι εκείνη που υπαγορεύει. Θα μου άρεσε το ITV (σ.σ. το ελεύθερο κανάλι της Αγγλίας που είχε δικαιώματα μέχρι το 2012) να επανέλθει με μία πολύ ανταγωνιστική προσφορά, αλλά δεν γνωρίζω πόσο θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τη συνδρομητική τηλεόραση».
Στο κύμα των σαρωτικών αλλαγών από την UEFA, η καθιερωμένη ώρα έναρξης των αγώνων του Champions League αλλάζει και από 21:45 ώρα Ελλάδας, πλέον θα υπάρχουν δύο ζώνες, η πρώτη με ώρα έναρξης στις 20:00 και η δεύτερη στις 22:00. Στόχος είναι να υπάρχει η δυνατότητα ζωντανής μετάδοσης δύο αγώνων, ειδικά στη φάση των ομίλων, ενώ χώρες της ανατολής όπως η Σαουδική Αραβία, θα μπορούν να μεταδώσουν ζωντανά σε prime time αγώνες της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης του κόσμου.
Η διαδικασία διάθεση των δικαιωμάτων αρχίζει με τα κινεζικά δικαιώματα στις 13 Δεκεμβρίου, με την UEFA να προσδοκά στην πρώτη κινεζική χορηγία του Champions League στην ιστορία του θεσμού. Η ελπίδα είναι βάσιμη από τη στιγμή που έγινε η αρχή με την κινεζική εταιρία ηλεκτρονικών “Hisense” στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα 2016.
Ακολουθεί ο διαγωνισμός στην Ιαπωνία, ενώ στις αρχές του 2017 θα πραγματοποιηθούν οι αντίστοιχοι διαγωνισμοί στις ευρωπαϊκές αγορές, με τον Επστίν να υποστηρίζει ότι η ολοκλήρωση τη διαδικασίας να υπολογίζεται για τις αρχές του 2018.