H Red Bull θεωρεί “αρκετά παράξενη” την ανωτερότητα της McLaren

Ο -πολύ- ανώτερος ρυθμός αγώνα που επέδειξε η McLaren με την MCL39 σε όλες τις περιόδους των δοκιμών και στον αγώνα της Αυστραλίας οφείλεται στον τρόπο που θερμαίνει τα ελαστικά της χωρίς να ξεπερνά τα όρια της θερμικής φθοράς της – γεγονός που ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ βρίσκει “αρκετά παράξενο”.

Μπορεί η διαφορά με την οποία ο Λάντο Νόρις κέρδισε το GP Αυστραλίας από τον Μαξ Φερστάπεν να ήταν μικρή, όμως αυτό οφείλεται στα τρία οχήματα ασφαλείας που εκμηδένιζαν τις διαφορές. Πριν το τρίτο όχημα ασφαλείας ο Βρετανός της McLaren –διατηρώντας τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά σε πολύ καλύτερη κατάσταση- είχε οικοδομήσει διαφορά περίπου 15 δευτερολέπτων από τον Ολλανδό της Red Bull, βοηθούμενος και από ένα λάθος του Ολλανδού.

Έτσι, η αληθινή διαφορά απόδοσης της McLaren MCL39 από τον ανταγωνισμό δεν ξεδιπλώθηκε στην πλήρη δυναμική της. “Νομίζω πως η McLaren έχει ένα πολύ καλά ισορροπημένο μονοθέσιο”, δήλωσε ο Χόρνερ.

“Εμείς νομίζω ότι επιβαρύναμε λίγο περισσότερα τα ελαστικά, ειδικά στο τελευταίο τμήμα της πίστας όπου η McLaren ήταν πολύ δυνατή. Έτσι, η διαφορά άρχισε να ανοίγει. Ο Όσκαρ (Πιάστρι) μπόρεσε να ξαναπεράσει τον Μαξ.

Ήταν ενδιαφέρον όμως, γιατί προς το τέλος, με τα ενδιάμεσα ελαστικά αρχίσαμε να επιστρέφουμε. Φαινόμασταν ξανά πολύ ανταγωνιστικοί. Στο πιτ-στοπ βάλαμε τη μέση γόμα και μου έκανε εντύπωση που όλοι οι υπόλοιποι πήγαν στη σκληρή, σε βρεγμένη πίστα.

Θεωρήσαμε ότι η μεσαία γόμα θα θερμαίνονταν καλύτερα και θα μας βοηθούσε περισσότερο. Στη συνέχεια, η βροχή επανήλθε, αλλά ήταν πραγματικά έντονη μόνο στο τελευταίο τμήμα της πίστας. Τα δύο πρώτα τμήματα ήταν γρήγορα, και για λίγο έμοιαζε να μας βγαίνει το overcut για να πάρουμε το προβάδισμα.

Αλλά στο τέλος, όταν όλα ξεκαθάρισαν, ο Μαξ κατάφερε να ανέβει ξανά στη δεύτερη θέση, και έτσι οδηγηθήκαμε σε μια μάχη οκτώ γύρων μέχρι τον τερματισμό. Παραλίγο να το κλέψει στο τέλος. Ο Λάντο έδειχνε να πιέζεται λίγο προς το τέλος του αγώνα.

Έκανε λάθος στη Στροφή 6, έβγαλε το μισό αυτοκίνητο εκτός πίστας, και αυτό έδωσε στον Μαξ μια μικρή ευκαιρία να επιτεθεί, σε μια πίστα όπου οι προσπεράσεις είναι πολύ δύσκολες. Στον επόμενο γύρο, ο Μαξ είχε μία ακόμη ευκαιρία, οπότε ναι, ο αγώνας κρίθηκε στο όριο.

Ήταν ένα πολύ κλειστό φινάλε σε έναν συναρπαστικό αγώνα. Για εμάς, νομίζω ότι ήταν μια πολύ σταθερή αρχή για αυτό που θα είναι ένας μαραθώνιος σεζόν”, πρόσθεσε ο Χόρνερ.

Ο διευθυντης της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, στο GP Αυστραλίας 2025 AP Photo/Asanka Brendon Ratnayake
Όσο για το μεγάλο αβαντάζ της McLaren στη διαχείριση των ελαστικών, ο Βρετανός τόνισε: “Νομίζω ότι είναι διαφορετικοί από όλους τους άλλους, και αυτό που είναι περίεργο είναι ότι πετυχαίνουν εξαιρετικά τη θέρμανση ελαστικών, αλλά και έχουν πολύ χαμηλή φθορά.

Συνήθως, το ένα έρχεται σε βάρος του άλλου. Όμως, σε αυτή την πίστα, φάνηκε να το έχουν τελειοποιήσει. Όταν έχεις ένα καλά ισορροπημένο μονοθέσιο, τα πάντα δείχνουν διαφορετικά. Είναι πάντα μια αλληλεπίδραση της αεροδυναμικής με τη μηχανική πρόσφυση.

Βλέπουμε ότι η McLaren έχει βρει το τέλειο σημείο λειτουργίας, ιδιαίτερα σε αυτή την πίστα. Και αυτό τους προσφέρει την ευχέρεια της εξαιρετικής διαχείρισης των ελαστικών. Το μονοθέσιο είναι πολύ φιλικό προς τα ελαστικά του”, κατέληξε ο διευθυντής της Red Bull Racing.

Μιλώντας για το ίδιο θέμα, ο Μαξ Φερστάπεν είπε μετά το τέλος του αγώνα της Μελβούρνης ότι όλες οι ομάδες πάσχισαν με την υπερθέρμανση των ελαστικών στο αυστραλιανό GP, εκτός από τη McLaren.

“Τα ελαστικά μου απλώς υπερθερμάνθηκαν ταχύτερα. Μπορούσατε να το δείτε αυτό και με τις άλλες ομάδες πίσω μου, είχαν το ίδιο πρόβλημα. Κι η McLaren δεν το έχει, μπορούν να φροντίζουν τα ελαστικά λίγο καλύτερα.

Όταν αυτά τα ελαστικά παραδίδουν λίγο το πνεύμα, ειδικά τα ενδιάμεσα βρόχινα που έχουν πολύ μαλακή γόμα, τότε είναι που αρχίζεις ξαφνικά να βλέπεις ότι είναι πολύ ταχύτεροι από όλους μας”, κατέληξε ο πρωταθλητής.

Πηγή: sport24.gr

To Top