Τα τεράστια άλματα, που κάνει τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία, έχουν σχηματίσει ένα τοπίο, που αλλάζει ταχύτατα. Διαφορετικές τεχνικές διαχείρισης της νέας πραγματικότητας έρχονται στο προσκήνιο και οι άνθρωποι που ασχολούνται με το Διαδίκτυο οφείλουν να μαθαίνουν τους τρόπους και τις μεθόδους, με τις οποίες μπορούν να προσεγγίσουν καλύτερα το κοινό τους.
Τόσο το εξωτερικό περιβάλλον, όσο και η συμπεριφορά καταναλωτών και χρηστών του Ίντερνετ, έχουν τεράστια επίδραση στις τάσεις, που επικρατούν στο ψηφιακό μάρκετινγκ κάθε χρονιά.Για το 2024, σημαντικό ρόλο θα παίξουν στοιχεία, όπως:
-
Η ενισχυμένη εξυπηρέτηση πελατών, με τη χρήση chatbot κλπ
-
Τα social media,
-
Το AI,
-
Η κυριαρχία των σύντομων βίντεο,
-
Οι ινφλουένσερ,
Ας ρίξουμε μια ματιά στον τρόπο με τον οποίο αυτά τα στοιχεία λειτουργούν.
Ενισχυμένη εξυπηρέτηση πελατών
Τα τελευταία χρόνια, μια από τις πιο διαδεδομένες πρακτικές των εταιρειών είναι η χρήση του διαλεκτικού μάρκετινγκ.Είτε με τη χρήση chatbots, είτε με τη χρήση λογισμικών, οι εταιρείες έχουν ενισχύσει σημαντικά υπηρεσίες, όπως η εξυπηρέτηση πελατών, δίνοντάς τους νέα πνοή.Πλέον, οι χρήστες εταιρειών περιμένουν άμεσες λύσεις, όπως, για παράδειγμα, η χρήση κάποιου Vulkan Vegas Promo Code, μιλώντας με αληθινές φωνές, στη γλώσσα που επιλέγουν.
Το αποτέλεσμα της τάσης αυτής είναι η συνεχής διαθεσιμότητα της εξυπηρέτησης πελατών, που πλέον λειτουργεί 24/7.Έτσι, αυξάνονται πολύ τα ποσοστά ικανοποίησης των πελατών, ενώ βελτιώνεται σημαντικά και η δυνατότητα, που έχουν τα AI chatbots να επιλύνουν καταστάσεις και να χειρίζονται πολύπλοκες περιπτώσεις.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Εδώ και πολλά χρόνια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν διαμορφώσει ένα ευρύτατο πεδίο, στο οποίο οι διάφορες εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν την εμπειρία, που προσφέρουν στους καταναλωτές τους.Social media, όπως τα Instagram, TikTok, Threads αλλά και το ανερχόμενο Bluesky διευρύνουν μέσα στο 2024 την κάλυψή τους σε βάρος άλλων, όπως το Χ ή το Facebook, κερδίζοντας έδαφος στη «μάχη» του Ίντερνετ.
Σε αυτά έρχεται να προστεθεί και το LinkedIn, που τα τελευταία χρόνια ανεβαίνει σταθερά, ιδιαίτερα μεταξύ επαγγελματιών και για ζητήματα πιο άμεσα συνδεδεμένα με την αγορά και τις επιχειρήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί πως το Threads, που ξεκίνησε μόλις το 2023, φαίνεται πως έχει ήδη ξεπεράσει το Χ στις συνειδήσεις των χρηστών και αποτελεί μια από τις πιο σταθερές επιλογές στο ψηφιακό μάρκετινγκ.Στο πλαίσιο αυτό, ένα νέο στατιστικό, ο ρυθμός συγκράτησης, έρχεται να αντικαταστήσει τον ρυθμό συμμετοχής.
Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ)
Η συζήτηση για την Τεχνητή Νοημοσύνη έχει αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια.Μέσα στο 2024, οι επιχειρήσεις ενσωμάτωσαν τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης, καταφέρνοντας, με τον τρόπο αυτόν, να εκμεταλλευτούν τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει.
Μέσα από την Τεχνητή Νοημοσύνη, λοιπόν, οι εταιρείες μπορούν να προβλέπουν με μεγάλο βαθμό ακρίβειας τις τάσεις της αγοράς και να είναι προετοιμασμένες για αυτό που έρχεται.Μπορούν, επίσης, να προβλέπουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών.Επιπλέον, μπορούν να βελτιστοποιούν τις εσωτερικές διαδικασίες τους, αλλά και να δημιουργούν νέα προϊόντα, υπηρεσίες ή επιχειρηματικά μοντέλα.Με τον τρόπο αυτόν, χειρίζονται την παρουσία τους με τον καλύτερο τρόπο, χρησιμοποιώντας όλα τα «όπλα» που προσφέρει το ψηφιακό μάρκετινγκ, με τη χρήση του ΑΙ.
Η άνοδος και η κυριαρχία των σύντομων βίντεο
Φαίνεται σαν να ήταν από τη μία στιγμή στην άλλη, που περάσαμε από τις φωτογραφίες και τα ποστ στο να βλέπουμε σχεδόν αποκλειστικά σύντομα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.Χωρίς αμφιβολία, αυτό ξεκίνησε μαζικά από το TikTok, ωστόσο σχεδόν άμεσα πέρασε και στις υπόλοιπες πλατφόρμες των social media.
Πλέον, όλα γίνονται μέσα από τα σύντομα βίντεο.Είτε βλέπετε Instagram, TikTok, Facebook reels ή YouTube Shorts, η νέα μορφή επικοινωνίας είναι τα βίντεο λίγων λεπτών, μέσα από τα οποία μαθαίνετε πλέον τα πάντα.Εκεί επικεντρώνονται κυρίως, πλέον, οι μεγάλες εταιρείες, που συνειδητοποιούν, πως, χρησιμοποιώντας αυτή τη μορφή, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με το πελατειακό κοινό τους.
Ινφλουένσερ
Ένας σχετικά νέος όρος, που έχει γίνει πια καθημερινότητα, είναι οι λεγόμενοι «ινφλουένσερς», τα άτομα, δηλαδή, που έχουν πολύ μεγάλο αριθμό ακόλουθών και μπορούν να επηρεάζουν μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού.Το 2024, ωστόσο, η τάση αυτή φαίνεται να αλλάζει μορφή.Πλέον, έχουν μεγαλύτερη σημασία οι ινφλουένσερς με μεγάλο ρυθμό συμμετοχής και συγκράτησης των ακόλουθών, και όχι απλά με τα μεγαλύτερα νούμερα.Γίνεται, δηλαδή, μια στροφή στην ποιότητα όσο, την ίδια στιγμή, απομακρυνόμαστε από την κυριαρχία της ποσότητας.Αυτό, γιατί οι εταιρείες αναζητούν πια την ποιότητα της σχέσης ατόμου – καταναλωτή.Πέρα από αυτό, παύουν οι περιστασιακές συνεργασίες, καθώς οι εταιρείες φαίνεται να προκρίνουν τις μακροχρόνιες σχέσεις με τους ινφλουένσερς, με στόχο την πίστη και την αφοσίωση στα προϊόντα τους, χαρακτηριστικά, που θεωρούν, πως θα έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στους καταναλωτές.
Στροφή προς την ποιότητα
Αν κάτι μπορεί να πει κανείς για το 2024, είναι πως γίνεται μια προσπάθεια να υπάρξει μια στροφή προς την ποιότητα, σε ό,τι αφορά το ψηφιακό μάρκετινγκ.Δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε ακόμη αν αυτό θα κρατήσει σε διάρκεια, αλλάζοντας σημαντικά τη σχέση του καταναλωτή με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που λαμβάνει.Ωστόσο, αποτελεί σίγουρα μια καλή αρχή.
