F1, Ίμολα: Ο Φερστάπεν πήρε την pole και χάλασε το πάρτι των Ιταλών

Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull Racing συνέχισε το απόλυτο σερί με άλλη μία pole position αυτήν τη φορά στην Ιταλία.

Οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Εμίλια-Ρομάνια στην ιστορική πίστα της Ίμολα ήταν το σκηνικό που οι tifosi περίμεναν να γιορτάσουν την αγωνιστική αναγέννηση της Scuderia Ferrari, αλλά ο Μαξ Φερστάπεν με μια εκπληκτική pole position δεν τους το επέτρεψε. Ο Ολλανδός της Red Bull Racing συνέχισε το απόλυτο στις φετινές κατατακτήριες, έφτασε στις οκτώ συνεχόμενες, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Άιρτον Σένα, και στις 39 στην καριέρα του. Οι McLaren προσπάθησαν να αμφισβητήσουν το πρωταθλητή και πήραν τη 2η θέση με τον Όσκαρ Πιάστρι και την 3η θέση με τον Λάντο Νόρις. Οι Ferrari περιορίστηκαν στην 4η και 5η θέση με τον Σαρλ Λεκλέρ και τον Κάρλος Σάινθ αντίστοιχα.

Q1
Λιακάδα και δεκάδες χιλιάδες tifosi υποδέχτηκαν στο Σιρκουί Έντσο και Ντίνο Φεράρι τα μονοθεσια και τους οδηγούς της Formula 1, στο ξεκίνημα των κατατακτήριων δοκιμών. Με το που άνοιξε το pit lane τα μονοθέσια άρχισαν να βγαίνουν από τα γκαράζ στην πίστα για τις πρώτες τους προσπάθειες. Σε αυτό το ξεκίνημα οι Ferrari τράβηξαν αμέσως τα βλέμματα, όχι μόνο γιατί βρισκόμασταν στην Ιταλία αλλά γιατί είχαν επιλέξει τα μεσαία (κίτρινα) ελαστικά της Pirelli, όπως είχε κάνει και ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes.

Ο Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren συνέχισε να δείχνει την ταχύτητά του και ανέβηκε στην κορυφή του πίνακα των χρόνων, για να τον περάσει όμως λίγο αργότερα ο Λάντο Νόρις. Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν τρίτος, μπροστά από τους Σάινθ, Γκασλί και Λεκλέρ. Το σημαντικό εδώ ήταν ότι οι προαναφερθέντες είχαν κάνει τους χρόνους τους με τη μαλακή γόμα ενώ οι Σάινθ και Λεκλέρ, που βρίσκονταν μέσα σε δύο δέκατα του δευτερολέπτου από την κορυφή, με τη μεσαία. Η μεγάλη έκπληξη ήρθε στα τελευταία δευτερόλεπτα, με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ της Haas να κάνει τον καλύτερο χρόνο, τον οποίο πέρασε τελικά ο Μαξ Φερστάπεν και πήρε αυτός την πρωτιά του σκέλους.

Στα τελευταία λεπτά το ενδιαφέρον στράφηκε στη μάχη για την αποφυγή των πέντε τελευταίων θέσεων και του αποκλεισμού. Σε δύσκολη θέση βρισκόταν ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin, οι μηχανικοί του οποίου είχαν κάνει υπερπροσπάθεια για να επισκευάσουν το μονοθέσιό του μετά την έξοδο στο FP3. Ο Ισπανός δεν τα κατάφερε και έμεινε εκτός από το Q1, για πρώτη φορά φέτος, μαζί με τους Μπότας, Σάρτζεντ, Ζου και Μάγκνουσεν. Έκπληξη ήταν ότι ο Χάμιλτον πέρασε οριακά στη 15η θέση ενώ ο Αλόνσο θα εκκινήσει τον αγώνα της Κυριακής από την τελευταία θέση. Ο Πιάστρι στο τέλος βρέθηκε στο δρόμο του Μάγκνουσεν και τον παρεμπόδισε, κάτι που μπορεί να φέρει ποινή στον Αυστραλό.

Q2
Στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δεν υπήρχαν πειραματισμοί με άλλες γόμες ελαστικών και όλοι βγήκαν στην πίστα με τα μαλακά, αν και -όπως έχουμε δει κι άλλες φορές- δεν υπήρξε βιασύνη. Με τρεις ομάδες και έξι οδηγούς να έχουν δείξει ότι θα μπορούσαν να διεκδικήσουν την pole, το ενδιαφέρον ήταν ιδιαίτερα αυξημένο, όπως και η κρισιμότητα.

Το πόσο είχαν σοβαρέψει τα πράγματα φάνηκε από τον πρώτο γρήγορο γύρο του Φερστάπεν, ο οποίος ήταν ο ταχύτερος του 3ημέρου μέχρι εκείνο το σημείο και σχεδόν μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον Πέρεζ. Ο Λεκλέρ όμως είχε την απάντηση και πέρασε πρώτος με διαφορά μισού δεκάτου του δευτερολέπτου. Όλοι όμως έτριβαν τα μάτια τους με τον Γιούκι Τσουνόντα, ο οποίος με το μονοθέσιο της RB ανέβηκε στη 2η θέση, 30 χιλιοστά πίσω από τον Λεκλέρ και μπροστά από τον Φερστάπεν. Οι McLaren των Πιάστρι και Νόρις ακολουθούσαν και ο Σάινθ έκλεινε την 6άδα, μπροστά από τον Πέρεζ.

 

Στη μάχη για την είσοδο στην τελική 10άδα βρίσκονταν και οι δύο Mercedes, που έκαναν το δεύτερο γρήγορο γύρο τους με φρέσκα ελαστικά, αφού η πρώτη τους προσπάθεια είχε γίνει με χρησιμοποιημένα. Στο τέλος, και οι δύο βελτίωσαν αρκετά τους χρόνους τους για να εξασφαλίσουν τις θέσεις τους στο Q3.

Η έκπληξη ήρθε στο όνομα του Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος, την ώρα που ο Φερστάπεν ανέβαινε στην πρώτη θέση του πίνακα των χρόνων, έμεινε στην 11η θέση και εκτός συνέχειας. Μαζί με τον Μεξικανό της Red Bull Racing αποκλείστηκαν οι Οκόν, Στρολ, Άλμπον και Γκασλί. Και οι δύο RB πέρασαν, με τον Τσουνόντα στην εντυπωσιακή τρίτη θέση και τον Ρικάρντο στη 10η.

Q3
Στο τρίτο σκέλος των κατατακτήριων στην Ίμολα, οι παλμοί όλου του γκριντ μαζί με εκείνους των χιλιάδων Ιταλών ανέβηκαν στα «κόκκινα». Τα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα για την πρώτη από τις δύο γρήγορες προσπάθειες που θα έκαναν σε αυτά τα 12 λεπτά και που θα έκριναν πολλά για τη συνέχεια του 3ημέρου και πιθανώς όλου του πρωταθλήματος.

 

Προς απογοήτευση των tifosi, o Μαξ Φερστάπεν έκανε έναν πάρα πολύ καλό γύρο και ανέβηκε στην πρώτη θέση, με διαφορά μικρότερη από ένα δέκατο του δευτερολέπτου από τον Λάντο Νόρις. Ο αγαπημένος της εξέδρας, Σαρλ Λεκλέρ, κατάφερε μόλις τον τρίτο χρόνο, αν και όχι πολύ μακριά (0,147 δλ.) από τον Φερστάπεν. Οι Πιάστρι, Σάινθ, Ράσελ, Τσουνόντα, Χάμιλτον και Χούλκενμπεργκ ακολουθούσαν.

Οι οδηγοί επέστρεψαν στα γκαράζ τους για ανασυγκρότηση και φρέσκα ελαστικά, για να βγουν για μια τελευταία φορά στην πίστα και να τα δώσουν όλα για τον καλύτερο δυνατό χρόνο. Και αυτήν τη φορά ο Φερστάπεν ήταν ασυναγώνιστος και βελτιώνοντας το χρόνο του εξασφάλισε την pole position, συνεχίζοντας το απόλυτο φετινό του σερί. Ο Όσκαρ Πιάστρι θα βρίσκεται δίπλα του στην εκκίνηση, αφού πήρε στο τέλος τη 2η θέση και ο Λάντο Νόρις ήταν τρίτος. Απογοητευτικές κατατακτήριες για τη Ferrari, με τον Λεκλέρ στην 4η θέση και τον Σάινθ στην 5η και ακολούθησαν οι Ράσελ, Τσουνόντα, Χάμιλτον, Ρικάρντο και Χούλκενμπεργκ.

Ο αγώνας της Κυριακής θα εκκινήσει στις 16:00 ώρα Ελλάδας.


To Top