Ο Μαξ Φερστάπεν δήλωσε «σοκαρισμένος» με τον αποκλεισμό του από την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης του GP Σιγκαπούρης, για μια Red Bull RB19 που «δεν οδηγείται» και απάντησε «σίγουρα όχι» σε ερώτηση αν μπορεί αύριο να διατηρήσει το φετινό αήττητο της RBR.
Η πρωταθλήτρια Red Bull Racing έφερε μια σειρά από αναβαθμίσεις στην RB19 στο GP Σιγκαπούρης αυτού του τριημέρου, αλλά οι αλλαγές αυτές έκαναν το απολύτως κυρίαρχο μονοθέσιο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 «να μην οδηγείται» στους δρόμους του ασιατικού λιμανιού, όπως είπε ο Μαξ Φερστάπεν.
Ως αποτέλεσμα, ο Ολλανδός και ο Σέρτζιο Πέρεζ με τα δύο μονοθέσια της RBR αποκλείστηκαν στη δεύτερη περίοδο των δοκιμών κατάταξης της Σιγκαπούρης, και φυσικά από την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης, επί ίσοις όροις. Και πλέον φαντάζει πολύ δύσκολο για την ομάδα του Μίλτον Κινς να κρατήσει στον αυριανό αγώνα (17/9, 15:00) το φετινό της αήττητο, να κάνει το 15/15, και για τον Μαξ να αυξήσει σε 11 τις δικές του σερί νίκες.
Σε ερώτηση του Sky F1 αν οι δοκιμές κατάταξης της Σιγκαπούρης ήταν χειρότερες από ό,τι περίμενε, ο Φερσταπεν απάντησε «ναι, αναμφίβολα. Ήξερα εκ των προτέρων ότι θα ήταν έτσι κι αλλιώς δύσκολο να βάλω το αυτοκίνητο στην πολ ποζίσιον, αλλά αυτό δεν το περίμενα.
Όλο το διήμερο πασχίζουμε. Οι τρίτες δοκιμές δεν ήταν τόσο κακές, αλλά μετά δοκιμάσαμε ορισμένα διαφορετικά πράγματα στο αυτοκίνητο για τις κατατακτήριες και αυτό άλλαξε και πάλι την ισορροπία, έκανε το αυτοκίνητο και πάλι να μην οδηγείται».
Εξηγώντας για ποιους λόγους ήταν τόσο δύσκολη η Red Bull RB19 σήμερα, ο πρωταθλητής είπε: «Βυθιζόταν τόσο πολύ στα φρένα που κάθε φορά που ήθελα να φρενάρω αργά και ισχυρά οι εμπρός τροχοί ελάφραιναν. Οπότε ήταν μια σοκαριστική εμπειρία, διότι δεν μπορούσα να βασιστώ στο αυτοκίνητο ούτε με χαμηλή ταχύτητα, δεν είχα ούτε ταχύτητα ούτε πρόσφυση. Ήταν απλά δύσκολο να το οδηγήσω».
Σε ερώτηση αν μπορεί μα αυτό το μονοθέσιο να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο του GP Σιγκαπούρης αύριο, ο Φερστάπεν είπε με βεβαιότητα «όχι, σίγουρα όχι. Σε κάθε περίπτωση, εδώ παίζει μικρότερο ρόλο ένα μονοθέσιο που είναι καλό σε συνθήκες αγώνα. Είναι λίγο σαν το Μονακό.
Τα δίνεις όλα στις δοκιμές κατάταξης, και ακόμα και αν έχεις αυξημένη φθορά των ελαστικών είναι δύσκολο για τον οποιονδήποτε να σε περάσει, διότι η φθορά των ελαστικών δεν είναι τόσο υψηλή. Οπότε θα είναι ένα μακρύ, δύσκολο απόγευμα. Ελπίζω να μην έχουμε πολλά οχήματα ασφαλείας, και ο αγώνας να είναι σχετικά σύντομος».
Ο Ολλανδός διερευνάται από τους αγωνοδίκες για δύο περιπτώσεις που εμπόδισε -στην έξοδο των πιτς και στην πίστα- άλλους αγωνιζόμενους, αλλά λέει πως όποια ποινή θέσεων στην εκκίνηση κι αν επέλθει «δεν έχει σημασία» μετά τις καταστροφικές για εκείνον σημερινές κατατακτήριες.
“Θα μιλήσουμε με τους αγωνοδίκες αλλά ειλικρινά, σε αυτό το σημείο, όλα σκόρπισαν τόσο που δεν έχει σημαία αν θα εκκινήσουμε από την 11η θέση ή την 15η ή τελευταίοι. Τώρα είναι πιο σημαντικό να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε γιατί πήγαν τόσο στραβά τα πράγματα. Αυτό θα είναι πολύ πιο σημαντικό από το να προσπαθήσουμε να πάρουμε 1-2 βαθμούς παραπάνω αυτό το τριήμερο”, κατέληξε ο Μαξ Φερστάπεν.