Οι Σάινθ και Πιάστρι εγκατέλειψαν το GP Βελγίου μετά από τη σύγκρουσή τους στην πρώτη στροφή του αγώνα, που άφησε τις Ferrari SF-23 και McLaren MCL60 με εκτεταμένες ζημιές.
Ο Πιάστρι προσπάθησε να περάσει τον Σάινθ από την εσωτερική της πρώτης στροφής, της κλειστής φουρκέτας La Source του Σπα αμέσως μετά την εκκίνηση του σημερινού GP Βελγίου. Όμως ο Ισπανός είχε τον Λιούις Χάμιλτον στην εξωτερική του, αναγκάστηκε να συγκλίνει, κι ως αποτέλεσμα συγκρούστηκε με τη McLaren του επερχόμενου Αυστραλού.
Το συμβάν έσπασε την εμπρός πτέρυγα και την ανάρτηση της McLaren του Πιάστρι, καθώς ο Αυστραλός στριμώχτηκε και χτύπησε και στον εσωτερικό τοίχο της στροφής. Την ίδια στιγμή, ο πλευρικός αεραγωγός και το δάπεδο της Ferrari υπέστησαν εκτεταμένη ζημιά.
Το αποτέλεσμα ήταν ο Πιάστρι να εγκαταλείψει μέσα σε δύο γύρους, και μετά το μέσον του αγώνα η Ferrari να αναγκαστεί να καλέσει τον Σάινθ στα πιτς για να εγκαταλείψει και το cavallino – αφότου ο Ισπανός είχε χάσει, λόγω της ζημιάς, πολλαπλές θέσεις στην κατάταξη.
Μετά το τέλος του αγώνα, ο Σάινθ είπε ότι ο Πιάστρι θα έπρεπε να είχε υποχωρήσει καθώς ο ίδιος ο Ισπανός μάχονταν με τον Χάμιλτον σε εκείνο το σημείο: “Ο Πιάστρι έκανε την επίθεσή του παρότι ο Λιούις κι εγώ είχαμε λίγο ως πολύ κάνει την κίνησή μας στην πρώτη στροφή”, είπε ο οδηγός της Ferrari.
Και συνέχισε: “Πήγα καθαρά προς το apex και πέρασα τον Λιούις, αλλά ατυχώς νομίζω ότι ο Όσκαρ προσπάθησε να κάνει μια κάπως αισιόδοξη κίνηση να με περάσει. Ήταν λίγο κρίμα, διότι αν δεις στο παρελθόν τέτοια συμβάντα είναι τυπικά στην πρώτη στροφή του Σπα. Όποιος προσπαθεί να περάσει από την εσωτερική στην πρώτη στροφή εδώ, συνήθως προκαλεί κάποιο ατύχημα, κι αυτή τη φορά ήταν η σειρά μου γίνω αποδέκτης του.
Κάποια στιγμή ο καθένας πρέπει να κάνει πίσω, ήταν πίσω και δεξιά μου και νομίζω ότι εκείνος έπρεπε να είχε κάνει πίσω και να κινηθεί, όχι εγώ, ειδικά από τη στιγμή που είχα ολοκληρώσει την κίνησή μου να περάσω τον Λιούις”, πρόσθεσε ο Σάινθ. Και συμπλήρωσε ότι από εκείνο το σημείο και μετά η Ferrari του ήταν “λίγο-πολύ αδύνατον να οδηγηθεί”.
Ο Πιάστρι είχε λίγο διαφορετική άποψη. Έκανε λόγο για ένα τυπικό αγωνιστικό συμβάν (“της κατηγορίας του πρώτου γύρου, πρώτης στροφής”) και συνέχισε: “Έκανα καλή εκκίνηση και έβαλα το ρύγχος μου δίπλα του, κι έπειτα όταν φτάσαμε στη ζώνη φρεναρίσματος ο Κάρλος κινήθηκε λίγο προς τα δεξιά, μπλόκαρε τους τροχούς και εγώ χρειάστηκε να προσπαθήσω να το αποφύγω λίγο.
Από εκείνο το σημείο μέχρι το apex οι επιλογές μου ήταν αρκετά περιορισμένες σχετικά με το πού μπορούσα να πάω. Θα το ξαναδώ για να διαπιστώσω αν μπορούσα να είχα κάνει κάτι άλλο, όμως ναι, ήταν κρίμα που δεν μείναμε στον αγώνα. Είναι πολύ στενή η πρόωτη στροφή, κι ο Κάρλος κι εγώ δεν είχαμε πολλές επιλογές με δεδομένη τη θέση και του Λιούις, οπότε είναι κρίμα.
Από την οπτική του Κάρλος, η κίνησή του προς τα δεξιά με εξέπληξε λίγο. Εγώ ήμουν αρκετά περιορισμένος στο σημείο που βρισκόμουν, ίσως θα μπορούσα να είχα φρενάρει λίγο πιο αργά και να ήμουν πιο μπροστά δίπλα του, αλλά είναι εύκολο να το λες αυτό εκ των υστέρων. Όταν βρέθηκα σε αυτή τη θέση ήταν δύσκολο να πάω είτε μπροστά είτε πίσω, ήμουν λίγο μπλοκαρισμένος εκεί. Έπειτα, προσπάθησα να συνεχίσω αλλά δεν ήταν και πολλά όσα μπορούσα να κάνω”, πρόσθεσε ο Αυστραλός οδηγός της McLaren.
Όπως εξήγησε στο τέλος ο Πιάστρι, στο συμβάν είχε κλατάρισμα ενός εμπρός ελαστικού και σπασμένο σύστημα διεύθυνσης, που είχε ως αποτέλεσμα “να περάσω την Eau Rouge με το τιμόνι στριμμένο στις 180 μοίρες αλλά πηγαίνοντας ευθεία”.
Λίγα δευτερόλεπτα μετά το συμβάν, ο Πιάστρι είπε μέσω ραδιοεπικοινωνίας στο μηχανικό του για τον Σάινθ πως “δεν ξέρω τι ήθελε να κάνει, ήμουν εκεί και απλώς έστριψε προς τα πάνω μου σαν να μην υπήρχα”.