Με έναν υπέροχο γύρο ο Κάρλος Σάινθ άφησε πίσω του ενάμισι δέκατο τον Μαξ Φερστάπεν και δύο δέκατα τον Σαρλ Λεκλέρ στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας.
Η Ferrari F1-75 έδειξε να βρίσκεται σε αρκετά μικρότερη απόσταση από την Red Bull RB18 από όση αρχικά αναμενόταν για μια πίστα που ταιριάζει ιδιαίτερα στη δεύτερη, πάντοτε με την επιφύλαξη των φορτίων καυσίμων, στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας, 16ου φετινού γύρου της Formula 1.
Οι δοκιμές διακόπηκαν περίπου στο μέσον τους για λίγα λεπτά, ώστε να απομακρυνθεί από την άκρη της πίστας η Haas του Μικ Σουμάχερ που έμεινε ακινητοποιημένη λόγω μηχανικού προβλήματος. Τότε ταχύτερος ήταν ο Φερστάπεν, με τη μαλακή γόμα, αλλά μόλις οι δοκιμές ξεκίνησαν ξανά ο Σάινθ πέτυχε το 1:21.664 με έναν εξαιρετικό γύρο.
Το ενθαρρυντικό για τη Ferrari ήταν πως στις συστοιχίες γύρων με τη μαλακή γόμα ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν δυόμισι δέκατα ταχύτερος του Φερστάπεν. Αντιθέτως, όμως, με τη μέση γόμα ο Ολλανδός ήταν τριάμισι δέκατα πιο γρήγορος από τον Σάινθ. Πολλά θα κριθούν στον αγώνα της Κυριακής από το αν η Scuderia έχει επιλύσει τα προβλήματα υπερθέρμανσης των ελαστικών, ειδικά σε ένα τριήμερο που είναι ήδη πιο ζεστό του αναμενόμενου.
Το κακό για τον Σάινθ είναι ότι πιθανότατα θα εκκινήσει από τις πίσω θέσεις του GP της Κυριακής, λόγω αλλαγής της μονάδας ισχύος του. Το ίδιο θα συμβεί και με τον Σέρτζιο Πέρεζ και τον Λιούις Χάμιλτον, ενώ ο Φερστάπεν θα χάσει πέντε θέσεις λόγω αλλαγής κιβωτίου.
Αυτό, σε συνδυασμό με τη σημερινή απόδοση της Ferrari, δίνει ελπίδες στον Λεκλέρ ότι θα μπορούσε να ελπίζει σε μια πιο ανταγωνιστική εμφάνιση στη Μόντσα, στους μεγάλους εορτασμούς για τα 75 χρόνια της Ferrari και τα 100 χρόνια της ιταλικής πίστας, σε σχέση με τις τρεις απογοητευτικές εμφανίσεις της F1-75 τους ισάριθμους τελευταίους αγώνες.
Όταν οι οδηγοί επέλεξαν τη μαλακή γόμα για την προσομοίωση των δοκιμών κατάταξης, ο Φερστάπεν έκανε ένα μικρό λάθος και ανοίχτηκε στην πρώτη στροφή μετά από ένα μπλοκάρισμα των φρένων. Στο δεύτερο γύρο του η γόμα δεν ήταν σε τόσο καλή κατάσταση, και συνέβαλλε και αυτό στην υστέρηση των 0.143” από τον Σάινθ στο τέλος.
Μετά τη διακοπή για τη Haas του Σουμάχερ ο Φερστάπεν άλλαξε το πρόγραμμά του σε συστοιχίες γύρων με τη μέση γόμα, την ώρα που ο Λεκλέρ τον πλησίασε στο μισό δέκατο με τη μαλακή γόμα. Έκπληξη είναι, σίγουρα, ο τέταρτος χρόνος του Λάντο Νόρις, και πάλι με την επιφύλαξη του φορτίου καυσίμων, με μια McLaren που -σε αντίθεση με πέρσι- δεν ταιριάζει στην πίστα της Μόντσα.
Ο Νόρις κατάφερε να ανέβει μπροστά από τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ και τη Red Bull του Σέρτζιο Πέρεζ, που μείωσε τη διαφορά από την κορυφή κατά μισό δευτερόλεπτο σε σχέση με τις πρώτες δοκιμές, αλλά και πάλι απείχε αρκετά από τον Φερστάπεν με μια RB18 που ξεκάθαρα ξεφεύγει από τα οδηγικά του μέτρα και σταθμά.
Ακολούθησε ο Λιούις Χάμιλτον, ένα δέκατο πίσω από τον Ράσελ, και έπειτα οι δύο Alpine των Εστεμπάν Οκόν και Φερνάντο Αλόνσο, που όμως ήταν πάνω από ένα δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή. Τη δεκάδα έκλεισε, εντυπωσιακός και πάλι, ο Άλεξ Άλμπον της Williams, με το λιγότερο ανταγωνιστικό μονοθέσιο της χρονιάς.