Ο Μαξ Φερστάπεν με σπουδαία οδήγηση στην Μαλαισία πήρε σπουδαία νίκη, κάνοντας… πλάκα στον (δεύτερο σήμερα) Χάμιλτον. Τρίτος ο Ρικιάρντο, εκπληκτικός ο Φέτελ στην 4η θέση, αν και εκκινούσε τελευταίος.
Ένας 20χρονος… βετεράνος: μία ημέρα μετά τα γεννέθλιά του, ο Μαξ Φερστάπεν πέρασε στην αρχή του αγώνα τον Χάμιλτον και μετά χάθηκε στο βάθος, παίρνοντας την 2η νίκη στην καριέρα του και πρώτη στην πίστα της Σεπάνγκ.
Χθες, στις κατατακτήριες, είχε παιχτεί το πρώτο μέρος του δράματος γι’ αυτήν: η Φεράρι είδε τον Σεμπάστιαν Φέτελ να μην γράφει τον γύρο που θα ήθελε και να παίρνει την «καταδικαστική» τελευταία θέση στο γκριντ του αγώνα.
Σήμερα, ήταν ώρα για το δεύτερο: λίγα λεπτά πριν την έναρξη του grand prix στην Κουάλα Λουμπούρ, ο Κίμι Ράικονεν διαμαρτυρήθηκε για πρόβλημα στην κινητήρια μονάδα του και είχε δίκιο. Οι μηχανικοί του τον τράβηξαν μέσα στο pit box όπου και απλά διαπίστωσαν ότι δεν γίνεται να τρέξει. Έτσι, η 2η θέση του πήγε στράφι, αφήνοντας ένα κενό στην εκκίνηση.
Εκεί, ο Χάμιλτον διατήρησε, μόλις έσβησαν τα φώτα, Την πρώτη θέση μπροστά από τον Φερστάπεν, με τον Μπότας να πετιέται από 5ος στην 3η θέση, «αρπάζοντας» τον Ρικιάρντο.
Ωστόσο, οι Ρεντ Μπουλ είχαν πραγματικά φτερά στον ρυθμό αγώνα τους: στον 3ο γύρο ο Μαξ πέρασε πανεύκολα τον Χάμιλτον κι έκτοτε ανέβασε αστραπιαία τη διαφορά του από την δεύτερη θέση στα 6+ δευτερόλεπτα.
Λίγο αργότερα, ο Ρικιάρντο πέρασε μετά από συναρπαστική μάχη τον Μπότας, αποδεικνύοντας εμπράκτως πως οι «Ταύροι» ήταν φανερά πιο γρήγοροι από τους πρωταθλητές.
Και πίσω, στην ουρά, ξεκινούσε η αντεπίθεση του Σεμπ…
Κόκκινη θύελλα
Θα μπορούσαν τα πράγματα να είναι πολύ πιο λαμπερά, καθώς ο Κυριακάτικος ρυθμός τους στην Σεπάνγκ ήταν… εξωπραγματικός: αν ο Κίμι έμενε στον αγώνα τότε είναι σχεδόν σίγουρο πως θα ήταν βασικός διεκδικητής της νίκης, μιας και ο Φέτελ έδειξε πως η Φεράρι στη Μαλαισία δεν παίζει- και δεν παίζεται.
Με τον Φερστάπεν μπροστά να κάνει πλάκα, ο Γερμανός της Φεράρι- που ξεκίνησε τελευταίος- άρχισε να περνάει τον έναν μετά τον άλλο και μέσα σε 20 γύρους ήταν ήδη στην 5η θέση, απειλώντας τους μπροστινούς του.
Στο πρώτο κομμάτι του αγώνα αξίζει να σημειωθεί η εντυπωσιακή απόδοση των δύο ΜακΛάρεν που φιγουράριζαν εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας, ενώ ο Γκάσλι- στον πρώτο του αγώνα ως αντικαταστάτης του Κβίατ στην Τόρο Ρόσο- δεν μάγευε ακριβώς.
Και άπαντες περίμεναν τα πιτ των «κορυφαίων»…
Όλοι μέσα για πιτ
Οι πιλότοι που ήταν στις πιο πίσω θέσεις (Μάσα, Στρολ, Έρικσον Μάγκνουνσεν) είχαν μπει γι’ αλλαγή ελαστικών στους γύρους 8-14, με τους κορυφαίους να πηγαίνουν- εμφανώς- για μία στάση.
Τον χορό άνοιξε ο δεύτερος Χάμιλτον που μπήκε στον 27ο γύρο για να βάλει τη μαλακή γόμα και ακολούθησαν ο πρωτοπόρος Φερστάπεν, ο Φέτελ (που, όμως, έβαλε την πολύ μαλακή), ο Μπότας και ο Ρικιάρντο.
Μετά το τέλος των αλλαγών ο Μαξ έμεινε μπροστά, ο Χάμιλτον δεύτερος, ο Ρικιάρντο τρίτος και ο Φέτελ 4ος, καθώς είχε περάσει μετά την αλλαγή των πιτ είχε περάσει τον Μπότας.
Από κει και πέρα, «πετώντας» μέσα στην πίστα, ο Γερμανός ξεκίνησε για το απόλυτο θαύμα: να καταφέρει να πιάσει και τους 3 πρώτους.
Θα τα κατάφερνε;
Οδήγηση στο… Μαξ
Στους εναπομείναντες γύρους μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας ο Φέτελ πάτησε μέχρι τέλους το γκάζι, μάζεψε τα 15, σχεδόν, δεύτερα της διαφοράς του από τον 3ο Ρικιάρντο, κόλλησε πίσω του, όμως κάπου εκεί η πολύ μαλακή γόμα του τον «πρόδωσε», καθώς ο Αυστραλός με το που τον είδε από τους καθρέφτες του ανέβασε το ρυθμό του και κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του βάθρου.
Μπροστά, ο Μαξ Φερστάπεν μ’ έναν εκπληκτικό αγώνα έβαλε τέλος στην κακοδαιμονία του και πήρε την πανάξια νίκη (την πρώτη του μετά την Ισπανία πέρυσι τον Μάιο), επιβεβαιώνοντας και πάλι πως είναι τεράστιο ταλέντο- και, πλέον, ένας «φτασμένος» οδηγός.
Πίσω του, ο δεύτερος Χάμιλτον ήταν μάλλον ευτυχισμένος, καθώς σε μια πίστα που δεν «βόλευε» την Μερσέντες (οι πρωταθλητές ήταν εμφανώς πιο αργοί τόσο από την Ρεντ Μπουλ, όσο κι από την Φεράρι) κατάφερε ν’ αυξήσει τη διαφορά του στην βαθμολογία.
Ρικιάρντο, Φέτελ (σπουδαίος, όπως προείπαμε, αγώνας σήμερα), Μπότας, Πέρεζ, Φαντούρν (μεγάλη επίδοση για την ΜακΛάρεν) Στρολ, Μάσα και Οκόν συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα του τελευταίου, κατά τα φαινόμενα, grand prix που διεξήχθη στην Μαλαισία.
Φερστάπεν, λοιπόν: ο Ολλανδός απέδειξε γι’ ακόμα μία φορά πως είναι σπάνιο ταλέντο, όμως τα «σημαντικά» έγιναν πίσω του: ο Χάμιλτον πήγε στο +34 στη μάχη του τίτλου από τον δεύτερο Φέτελ και με 5 αγώνες ν’ απομένουν μέχρι το οριστικό πέσιμο της καρό σημαίας φέτος, είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για το φετινό στέμμα.
Ειδικά, αν υπολογίσει κανείς και την πρωτοφανή κακοδαιμονία της Φεράρι εσχάτως…
Βαθμολογία οδηγών
Χάμιλτον 281
Φέτελ 247
Μπότας 222
Ρικιάρντο 177
Ράικονεν 138
Φερστάπεν 93
Πέρεζ 76
Οκόν 57
Σάινθ 48
Χούλκενμπεργκ 34
Μάσα 33
Στρολ 32
Γκροζιάν 26
Μάγκνουσεν 11
Φαντόρν 13
Αλόνσο 11
Πάλμερ 8
Βερλάιν 5
Κβιάτ 4
Έρικσον 0
Τζιοβινάτσι 0
Βαθμολογία κατασκευαστών
Mercedes 503
Ferrari 385
Red Bull 270
Force India 133
Williams 65
Toro Rosso 52
Renault 42
Haas 37
McLaren 23
Sauber 5