Φυσικό αέριο και σε πετρελαιοκίνητα…

Μετά την αλλαγή στη νομοθεσία που επιτρέπει τη μετατροπή οχημάτων βενζίνης να μπορούν να κυκλοφορούν και με φυσικό αέριο CNG, σύντομα θα επιτραπεί και η μετατροπή των πετρελαιοκίνητων.

Η διαφορά μεταξύ των δύο, έγκειται στο γεγονός ότι τα πρώτα λειτουργούν ως Bi-Fuel, δηλαδή με εναλλαγή του ενός καυσίμου (βενζίνη) στο άλλο (φυσικό αέριο), με διακόπτη ή αυτόματα αν τελειώσει το ένα ντεπόζιτο, ενώ στα πετρελαιοκίνητα θα λειτουργεί ως Dual-Fuel με παράλληλη χρήση των δύο καυσίμων, πετρελαίου και φυσικού αερίου (διαφορετικά ντεπόζιτα), με το μίγμα να καθορίζεται ανάλογα τον εγκέφαλο του κινητήρα.

Το δρόμο για τη μετατροπή πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα CNG, ανοίγει στην Ελλάδα η διεθνώς πρωτοπόρος CTIP Oil & Gas S.R.L., η οποία παρουσίασε τα φιλόδοξα σχέδιά της για τη χώρα μας, και μάλιστα σε μια εποχή κρίσης, διότι όπως είπε ο Ρέντα Τζινένα, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος «τώρα υπάρχουν ευκαιρίες». Διεθνώς κυκλοφορούν περίπου 16,5 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου, με το 1,5 εκατ. στην Ευρώπη, ενώ υπάρχουν και 20.000 πρατήρια καυσίμου CNG παγκοσμίως.

Στην Ελλάδα, έχουμε σε κυκλοφορία μόλις 600 λεωφορείων και 100 απορριμματοφόρων με φυσικό αέριο και περίπου 300 ΙΧ, εργοστασιακής κυρίως κατασκευής (VW up, VW Passat, Audi g-tron, Skoda Octavia, Smart, Mercedes E-Class), διότι πρόσφατα ξεκίνησαν οι μετατροπές. Τα δε πρατήρια, είναι 3 στην Αττική (Ανθούσα, Κηφισιά, Ν. Φιλαδέλφεια) και 1 στη Θεσσαλονίκη.

Το πεπιεσμένο φυσικό αέριο CNG είναι εναλλακτικό καύσιμο, απείρως πιο φιλικό προς το περιβάλλον (23% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα), 50% πιο φθηνό από τη βενζίνη, 30% -35% πιο οικονομικό από το πετρέλαιο και αρκετά φθηνότερο από το υγραέριο. Η απόδοση του κινητήρα με το CNG αγγίζει το μέγιστο, καθώς η ισχύς του φθάνει τα 130 οκτάνια, όπως της αγωνιστικής βενζίνης.

Οσον αφορά στο συμπιεσμένο φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται ειδικά για την κίνηση οχημάτων, ονομάζεται NGV(συμπιεσμένο σε 250 Bar). Η CTIP Oil & Gas S.R.L. είναι έτοιμη να λειτουργήσει άμεσα και να αναπτύξει εντός 5ετίας ιδιόκτητο δίκτυο 40 πρατηρίων ανεφοδιασμού CNG, επενδύοντας 200 εκατ. ευρώ. Οι σταθμοί αυτοί θα επιτρέψουν επίσης την μετατροπή 40.000 πετρελαιοκίνητων σε οχήματα Dual-Fuel στο Νομό Αττικής.

Τα στελέχη της εταιρείας έχουν έρθει σε επαφή με 30 ελληνικές εταιρείες που διαθέτουν μεγάλο στόλο οχημάτων (κυρίως φορτηγών διαφόρων τύπων), ώστε να τα μετατρέψουν σε Dual-Fuel και μάλιστα να φτιάξουν σταθμό ανεφοδιασμού στις εγκαταστάσεις τους. Η απόσβεση του κόστους μετατροπής, ανάλογα το όχημα, θα κυμαίνεται μεταξύ 4-8 μηνών, ενώ το όφελος από το κόστος καυσίμων θα είναι περίπου 35%.

Επίσης, έχουν συζητήσει και με εταιρείες καυσίμων για την προμήθεια πετρελαίου. Η CTIPOil & Gas S.R.L. προγραμματίζει περαιτέρω επενδύσεις στην Ελλάδα, για προμήθεια με φυσικό αέριο νησιών, απομακρυσμένων βιομηχανικών περιοχών, λιμανιών και σκαφών. Θα απασχολεί αποκλειστικά Ελληνες εργαζόμενους, οι οποίοι θα λάβουν εξειδίκευση, λόγω της ιδιαιτερότητας του αντικειμένου.

πηγή: driveandtravel.gr

 

To Top