Υπό διερεύνηση ο πρόεδρος της FIA για πιθανή παρέμβαση σε αποτέλεσμα αγώνα της F1

Ο Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, πρόεδρος της FIA, βρίσκεται -σύμφωνα με πληροφορίες του BBC- υπό διερεύνηση από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου για τη φερόμενη παρέμβασή του στο τελικό αποτέλεσμα του GP Σαουδικής Αραβίας 2023.

Στον περσινό αγώνα της Τζέντα ο Φερνάντο Αλόνσο τερμάτισε στην 3η θέση, αλλά εκ των υστέρων δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων διότι οι μηχανικοί του ακούμπησαν την Aston Martin AMR23 ενόσω ο Ισπανός εξέτιε μια ποινή στα πιτς. Ωστόσο, αργότερα οι αγωνοδίκες απέσυραν την ποινή, και ο Αλόνσο ανέκτησε την 3η θέση στην οποία είχε τερματίσει.

Σύμφωνα με το BBC, ένας πληροφοριοδότης ισχυρίστηκε ότι ο Μπεν Σουλαγέμ παρενέβη για την απόσυρση της ποινής του Αλόνσο. Ως αποτέλεσμα, ο πρόεδρος της FIA βρίσκεται υπό διερεύνηση από την Πειθαρχική Επιτροπή της ίδιας της Ομοσπονδίας.

Όπως γράφει το βρετανικό δίκτυο, ο Μπεν Σουλαγέμ φέρεται να επικοινώνησε εκείνο το βράδυ του αγώνα της Τζέντα με το Αντιπρόεδρο της FIA για τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, Σεΐχη Αμπντουλάχ μπιν Χαμάς μπιν Ίσα Αλ Καλίφα, ο οποίος είναι στενός του συνεργάτης και βρισκόταν στον αγώνα.

Το BBC συμπληρώνει ότι το μέλος της FIA Πάολο Μπασάρι έχει συντάξει έκθεση για το θέμα. Η Ομοσπονδία ακόμη δεν έχει πάρει επισήμως θέση επί τους θέματος, το οποίο έρχεται να προστεθεί δίπλα στο άλλο μεγάλο πολιτικό θέμα των ημερών – την υπόθεση Κρίστιαν Χόρνερ, που φέρεται να κρύβει μια γενικότερη μάχη ισχύος για τον έλεγχο της Red Bull.

Τίποτα μέχρι στιγμής, ούτε καν το βράδυ του αγώνα, δεν είχε κινήσει τις υποψίες περί πιθανής παρατυπίας στην ανάκληση της ποινής που επεβλήθη στον Αλόνσο μετά το GP Σαουδικής Αραβίας της περσινής χρονιάς.

Πέραν της ασυνήθιστης κίνησης των αγωνοδικών να ανακαλέσουν την απόφαση, δεν υπήρξε τίποτα άλλο παράξενο ή ύποπτο. Αναφέρθηκε ότι ο αγωνιστικός διευθυντής της Aston, Άντι Στίβενσον, είχε καταφέρει να ασκήσει με επιτυχία το δικαίωμα της ομάδας για την επανεξέταση της υπόθεσης, και να αποδείξει ότι δεν μπορούσε να στοιχειοθετηθεί η ποινή.

Μάλιστα, μετά από το συμβάν αυτό η FIA προχώρησε για τον επόμενο αγώνα στην έκδοση εγκυκλίου που ξεκαθάριζε τις προϋποθέσεις στις οποίες οι μηχανικοί θα μπορούν να ακουμπούν τα μονοθέσια πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεση μιας ποινής χρόνου στα πιτς.

Το θέμα ξεκίνησε όταν ο Αλόνσο παρατάχθηκε στην εκκίνηση του αγώνα στην άκρη της εενδεικτικής γραμμής του grid. Στην πορεία του GP οι αγωνοδίκες επέβαλαν στον Ισπανό ποινή 5” για την παρατυπία αυτή, ποινή που ο Ισπανός εκτέλεσε μπαίνοντας στα πιτς και μένοντας εκεί ακινητοποιημένος για 5 δευτερόλεπτα.

Η Mercedes παρατήρησε ότι σε αυτά τα 5” ο πίσω γρύλος της ομάδας ακουμπούσε την Aston, και ειδοποίησε τους αγωνοδίκες – που, μετά από εξέταση των στοιχείων και βάσει του συγκεκριμένου κανονισμού που απαγορεύει στους μηχανικούς να ακουμπούν το μονοθέσιο την ώρα που εκτίεται μια ποινή, επέβαλλαν νέα ποινή 10 δευτερολέπτων στον Αλόνσο μετά το πέρας του αγώνα.

Η Aston άσκησε το δικαίωμά της να ζητήσει επανεξέταση του θέματος, και έπεισε τους αγωνοδίκες ότι δεν αναφέρεται πουθενά στους κανονισμούς ότι δεν πρέπει οι γρύλοι να ακουμπούν το μονοθέσιο. Στη βάση αυτή, οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν την ανάκληση της ποινής των 10” και το θέμα έκλεισε εκεί. Μέχρι σήμερα.

 

To Top