Το κτήριο Τηλεδιοίκησης στην Λάρισα είναι κλειστό, καθώς κάποιοι έκριναν ότι η λειτουργία του δεν ήταν ικανοποιητική για το σύστημα. Το ερώτημα είναι αν εξυπηρετούσε ή όχι και ποιοι το κατήργησαν.
Στο κτήριο αυτό υπήρχε ένας τεράστιος πίνακας που έδειχνε που και πως κινούνταν τα τρένα. Εάν το σύστημα λειτουργούσε, στην συγκεκριμένη διαδρομή πιθανότατα δεν θα είχε συμβεί το δυστύχημα.
Όσο λειτουργούσε το Τμήμα Τηλεδιοίκησης στον ΟΣΕ Λάρισας, οι υπάλληλοι είχαν την ψηφιακή απεικόνιση της κίνησης των αμαξοστοιχιών και της λειτουργίας του συρμού σε οθόνες. Προσέφερε μια πρόσθετη δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση ανθρωπίνου λάθους. Το γιατί αφέθηκε στην αχρησία και αχρηστία πρέπει να απαντηθεί. Είναι το ελάχιστο χρέος προς τους νεκρούς και τις οικογένειές τους.
Σημειώνεται ότι ενώ το Σύστημα Τηλεδιοίκησης της Λαρίσης έχει απενεργοποιηθεί, λειτουργεί το αντίστοιχο σύστημα Τηλεδιοίκησης στην σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Τιθορέας –Δομοκού.
Ένα ακόμη κέντρο Τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης, καλύπτει την διαδρομή από το Πλατύ Ημαθίας έως τον Προμαχώνα. Το μόνο τμήμα που έχει μείνει εκτός Τηλεδιοίκησης αφορά το τμήμα μεταξύ Οινόης και Τιθορέας και το τμήμα από την Λάρισα έως το Πλατύ Ημαθίας, όπου σημειώθηκε το δυστύχημα.
Τα ερωτήματα λοιπόν είναι αμείλικτα για μια τραγωδία που σημειώθηκε ακριβώς σε αυτό το τμήμα της διαδρομής.
Υπενθυμίζεται ότι ένα πρόβλημα στο Σύστημα Τηλεδιοίκησης μεταξύ Κορδελιού και Ευόσμου, σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2021. Όπως έγραψε το ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Καταργήθηκαν τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών 1591 από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα και 1592 από Λάρισα για Θεσσαλονίκη καθώς υπάρχει πρόβλημα τηλεδιοίκησης «Αδυναμία ελέγχου κλειδιών από το ΤΧ5 έως το ΤΧ2», σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ… Η κυκλοφορία αποκαταστάθηκε -χωρίς να έχει αποκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης- με την τοποθέτηση υπαλλήλων του ΟΣΕ, κλειδούχων».