Μπορεί ένα αυτοκίνητο να χαρακτηρίζει μια εποχή; Ναι όταν πρόκειται για τον μυθικό σκαραβαίο. Ιδιοκτήτες λάτρεις του οχήματος θα παρουσιάσουν το απόγευμα τα σκαθάρια τους στην πλατεία Αριστοτέλους στην Θεσσαλονίκη.
Οι σκαραβαίοι θα παραταχθούν για την έκθεση στις 17.30 το απόγευμα και θα παραμείνουν εκεί έως τις 22.00 το βράδυ, για να θυμίσουν μια άλλη εποχή και να απαντήσουν με τον βρυχηθμό των μηχανών τους στην σύγχρονη τεχνολογία.
Ο Βάϊος Κόκκινος, αντιπρόεδρος της λέσχης σκαραβαίων Θεσσαλονίκης, εξηγεί ότι πρόκειται για ένα αερόψυκτο αυτοκίνητο που έχει την μηχανή στο πίσω μέρος του οχήματος, τετρακύλινδρο κινητήρα, έχει μέγιστη ισχύ έως 1600 κυβικά, αλλά δεν διαθέτει τις ανέσεις των σημερινών ΙΧ, όπως αερόσακους ή κλιματιστικό.
Όσον αφορά τα ανταλλακτικά, υπάρχουν σε πληθώρα σε όλο τον κόσμο και η λέσχη της Θεσσαλονίκης βοηθά τους κατόχους αυτών των οχημάτων σε κάθε περίπτωση που θα αντιμετωπίσουν μηχανολογικό ή άλλο πρόβλημα, τονίζει ο κ. Κόκκινος.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές η συγκεκριμένη ημερομηνία για την παρουσίαση επιλέχθηκε γιατί στις 22 Ιουνίου 1934 ο Αδόλφος Χίτλερ υπέγραψε συμβόλαιο με τον Φέρντιναντ Πόρσε για την κατασκευή του «σκαραβαίου», που μεταπολεμικά έγινε από τα πιο αγαπημένα οχήματα παγκοσμίως και η παραγωγή του έφτασε τα 21.529.464 κομμάτια.
Για την ιστορία υπενθυμίζεται ότι το γνωστό και ως “Κατσαριδάκι” κατασκευάστηκε στην ναζιστική Γερμανία στο πλαίσιο της προπαγάνδας για το “αυτοκίνητο του λαού” και κόστιζε όσο μια μοτοσυκλέτα. Η ακριβής μετάφραση της εταιρείας Volkswagen είναι “άνθρωποι που τολμούν”. Παντού έμπαινε το πρόθεμα Volk- λαός. Ο μέσος Γερμανός θα αποκτούσε ένα ΙΧ αξίας 990 Reichsmark, έναντι πέντε RM την εβδομάδα. Παρήχθη το 1938 κατ’ εντολή του Χίτλερ, ο οποίος απεχθανόταν τον καπιταλισμό, την αστική τάξη και την δημοκρατία, ενώ το φασιστικό αφήγημά του ήταν μια μορφή αντι-υλισμού, με μια αντι-μερκαντιλιστική, αντιμηχανιστική άποψη, αν και υποκλινόταν στην τεχνολογία .