Στα χέρια του νέου εφέτη ανακριτή βρίσκεται η ογκοδέστατη δικογραφία του δυστυχήματος στα Τέμπη ενώ σύμφωνα με πληροφορίες επίκεινται νέες διώξεις εντός των επόμενων ωρών. Στο μικροσκόπιο μπαίνουν οι ευθύνες των προϊστάμενων και οι τρεις κατηγορούμενοι, δηλαδή οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής, αναμένεται να περάσουν ξανά από το γραφείο του ανακριτή.
Την ενδεχόμενη διάπραξη κακουργημάτων τα οποία ουδέποτε ερευνήθηκαν αναζητά ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος. Για το λόγο αυτό ζήτησε από το διοικητή του ΟΣΕ να του αποστείλει τους φακέλους για όλα τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα τα τελευταία 15 χρόνια, με στόχο να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες που δεν αναζητήθηκαν.
Επίσης, σε βάθος 15ετίας θα πάει η έρευνα και για τις συμβάσεις του ΟΣΕ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Χαράλαμπο Βουρλιώτη.
Έτσι εκτός από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης με τους 4 νεκρούς, στο ‘μικροσκόπιο’ μπαίνουν μεταξύ αυτών τα δυστυχήματα:
16 Μαΐου 2016: Σύγκρουση μηχανήματος συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ, στις Σέρρες με απολογισμό δύο θανάτους και δύο τραυματισμούς
30 Σεπτεμβρίου 2019: Θανάσιμος τραυματισμός 55χρονου επιβάτη, κατά την επιβίβαση στο Δομοκό
21 Ιουνίου 2022: Σύγκρουση τρένου με Ι.Χ. σε αυτόματη φυλασσόμενη διάβαση στη Λάρισα με αποτέλεσμα τον θάνατο οδηγού.
Ξέρετε ποια είναι η ασφάλεια του πίνακα; Τα πώματα απ’ τα νερά που πίνουμε, τα έβαζαν πάνω στα κουμπιά για να μην τα πατήσουν και γίνει κανένα δεύτερο λάθος, είπε ο πρώην κεντρικός σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης.
Μετά την αυτοψία που έκανε ο μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, μείζον ζητημα αποτελει η ασφαλής επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.
Συνάντηση με εκπροσώπους εργαζομένων στους σιδηροδρόμους είχε στο Υπουργείο Μεταφορών, ο Γιώργος Γεραπετρίτης.
Εμείς σαν εργαζόμενοι το μέλημα μας είναι πρώτα να ανοίξει και να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη, τόνισε μετά τη συνάντηση ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, Γιάννης Ντίτσας.
Τα ηχητικά ντοκουμέντα μεταξύ του σταθμάρχη Λάρισας και συναδέλφων του, αναδεικνύουν το χάος και τη σύγχυση που επικρατούσε στο σταθμό της Λάρισας. 8 λεπτά πριν τις 10 ο προφυλακισμένος σταθμάρχης μιλά με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας:
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: Τι άλλο τρένο έχει εκεί; Από την άνοδο με ενδιαφέρει.
ΠΡΟΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ: Από την άνοδο το 62 θα περιμένω και εχω κι ένα κενό υλικών να φύγει επάνω
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: Όχι περίμενε. Έχω και από το Παλαιοφάρσαλο το σωληνάδικο. Όποτε, με ποια σειρά να τα διώξουμε τα τρένα; το 62 πρώτα
ΠΡΟΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ: Ε, το 62 ναι. Άμα…μετά θα δούμε. Κάτσε να περάσει το 62 και μετά.
Στις 20.20 έμπειρος σταθμάρχης χρησιμοποιεί τη λέξη αχταρμάς για να περιγράψει την χαοτική κατάσταση που επικρατούσε. Μητέρα ρώτησε εάν αναχωρούσε κανονικά «το τρένο των εννέα παρά είκοσι» στο οποίο επέβαινε ο γιος της και από τον σταθμάρχη Λάρισας πήρε την απάντηση ότι όλα είναι λίγο αχταρμάς, όλα καθυστερημένα.
Στους ηχογραφημένους διαλόγους ακούγεται ο σταθμάρχης περιφερειακού σταθμού να αναζητά πληροφορίες από τον σταθμάρχη βάρδιας της Λάρισας για ντελίβερι για σουβλάκια.
«Δεν ξέρω, είμαι εδώ πέρα, δεν προλαβαίνω ούτε τα τηλέφωνα να σηκώσω. Δεν ξέρω, άμα το μαζέψουνε θα χρειαστεί να παλινδρομήσουμε μετά», απάντησε ο σταθμάρχης Λάρισας.
Οι εργασίες αποκατάστασης στο σημείο της μοιραίας σύγκρουσης συνεχίζονται ενώ μέχρι την Παρασκευή αναμένεται να αποκατασταθεί και η ηλεκτροδότηση.