Εικόνα εγκατάλειψης παρουσιάζει πλέον ο ΟΑΣΘ, σε όλα τα επίπεδα, με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο βεβαίως να υπάρχει στο προσφερόμενο συγκοινωνιακό έργο το οποίο βρίσκεται στο χειρότερο επίπεδο όλων των εποχών. Είναι χαρακτηριστικό ότι τις τελευταίες ημέρες ο αριθμός των λεωφορείων τα οποία βγαίνουν στην κυκλοφορία είναι σταθερά κάτω από τα 300.
Ακολούθησε το PRESSARIS και στο Instagram, για ακόμα πιο άμεση ενημέρωση στα θέματα του Άρη!
Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία έχει στη διάθεσή της η Voria.gr χθες, αλλά και σήμερα το πρωί βγήκαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης περίπου 280 λεωφορεία όταν πριν από έναν μήνα ο αριθμός τους, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Στέλιο Παππά άγγιζε τα 400, ενώ με βάση το χειμερινό πρόγραμμα θα έπρεπε να είναι 526.
Μάλιστα, τις μεσημεριανές ώρες ο αριθμός των λεωφορείων μειώνεται ακόμη περισσότερο, γύρω στα 260, καθώς αρκετά από αυτά αποσύρονται από την κυκλοφορία επειδή δεν λειτουργούν ή υπολειτουργούν τα κλιματιστικά τους. «Με βάση τον κανονισμό όταν η θερμοκρασία φτάσει στους 28 βαθμούς είμαστε υποχρεωμένοι να λειτουργήσουμε το κλιματιστικό. Επειδή τα λεωφορεία είναι ταλαιπωρημένα, εμείς τα κρατάμε ως και στους 30 ή και στους 32 βαθμούς καμιά φορά, αλλά πέρα από κει τα αποσύρουμε γιατί είναι αδύνατον, ακόμη και για τους οδηγούς, να παραμείνουν μέσα στο λεωφορείο με τέτοιες συνθήκες», δηλώνει στην Voria.gr οδηγός του ΟΑΣΘ.
Σε πολλές γραμμές οι οποίες έχουν παλιά οχήματα, η κατάσταση είναι αφόρητη. Χθες, για παράδειγμα, σε λεωφορείο της γραμμής Νο 28 λιποθύμησε ηλικιωμένος επιβάτης επειδή το θερμόμετρο μέσα στο όχημα έδειχνε πάνω από τους 35 βαθμούς Κελσίου.
«Παραλαμβάνουμε τα λεωφορεία από τα αμαξοστάσια με τη διαβεβαίωση ότι όλα, ακόμη και ο κλιματισμός, λειτουργούν κανονικά και στη διαδρομή διαπιστώνουμε ότι ο κλιματισμός λειτουργεί ουσιαστικά σαν ανεμιστήρας καθώς δεν βγάζει ψυχρό αέρα», αναφέρει άλλος οδηγός του ΟΑΣΘ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τις τελευταίες ημέρες το τηλεφωνικό κέντρο του Οργανισμού δέχεται δεκάδες τηλεφωνήματα οργισμένων πολιτών οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις συνθήκες μετακίνησης.
Συγκεκριμένα, οι πολίτες διαμαρτύρονται κυρίως για την αφόρητη ζέστη μέσα στα οχήματα, όσο και για τις τεράστιες καθυστερήσεις που σημειώνονται σχεδόν σε όλες τις γραμμές λόγω του μικρού αριθμού των διαθέσιμων λεωφορείων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες, στη γραμμή Νο 22, στην Άνω Πόλη, κυκλοφορούσε μόνον ένα λεωφορείο. Επίσης, σε πολλές γραμμές ο χρόνος αναμονής έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, φτάνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και τα 45 ή και 50 λεπτά της ώρας.
Εξαίρεση σε αυτή την αποκαρδιωτική εικόνα είναι οι έξι λεωφορειακές γραμμές της υπαίθρου οι οποίες από την 1η Ιουνίου έχουν εκχωρηθεί στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Σε αυτές τα δρομολόγια εκτελούνται κανονικά, στο σύνολό τους, ενώ και οι συνθήκες μετακίνησης είναι ανθρώπινες καθώς όλα τα λεωφορεία είναι σε πολύ καλή κατάσταση.
Πηγή: www.voria.gr