Σημαντικό πρόβλημα ηχορύπανσης, με ιδιαίτερη επιβάρυνση στο παραθαλάσσιο μέτωπο, έχει η Θεσσαλονίκη όπως προέκυψε σε μελέτη για τα επίπεδα ηχορύπανσης στην αστική παραλιακή ζώνη της πόλης.
Η έρευνα υλοποιήθηκε από το Τμήμα Περιβαλλοντικών Δράσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την εταιρεία Δυναμική Ακουστική και με την εποπτεία του καθηγητή Κ.Βογιατζή του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Όπως εξήγησαν στο 5ο Περιβαλλοντικό Συνέδριο Μακεδονίας που γίνεται έως τις 16 Μαρτίου στο Συνεδριακό Κέντρο ΚΕ.Δ.Ε.Α. του Α.Π.Θ., πρόκειται για ένα πιλοτικό πρόγραμμα μετρήσεων του κυκλοφοριακού θορύβου, κατά μήκος της παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης, τόσο από την πλευρά της ξηράς, όσο και από την πλευρά της θάλασσας.
Οι μετρήσεις αυτές χρησιμοποιήθηκαν για την εφαρμογή ενός ειδικού λογισμικού πρόβλεψης και αξιολόγησης του περιβαλλοντικού θορύβου ώστε, λαμβάνοντας υπόψη τα αντίστοιχα κυκλοφοριακά και μετεωρολογικά δεδομένα των περιόδων των μετρήσεων, να εκτιμηθεί η στάθμη θορύβου και να γίνει η χωρική αποτύπωση της κατά μήκος της αστικής παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η επιβάρυνση του παραθαλάσσιου μετώπου είναι ιδιαίτερα υψηλή λόγω του οδικού κυκλοφοριακού θορύβου ενώ ο θόρυβος εξασθενεί σε επίπεδα ακουστικής άνεσης (50-55 ντεσιμπέλ) μετά από μια απόσταση περίπου 50 μέτρων.
Επίσης, οι μετρήσεις θορύβου που πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη, έδειξαν ότι η πόλη έχει σημαντικό πρόβλημα ηχορύπανσης, γεγονός που γίνεται αντιληπτό από το ότι το οδικό δίκτυο της παραλιακής ζώνης είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο, με τους σχετικούς δείκτες να ξεπερνούν τα θεσμοθετημένα όρια.
Στην εργασία επισημαίνεται η ανάγκη εγκατάστασης και λειτουργίας ενός διευρυμένου δικτύου ελέγχου του κυκλοφοριακού θορύβου, το οποίο θα βοηθήσει στην ακριβέστερη χωρική αποτύπωση του προβλήματος του θορύβου, στην έγκυρη ενημέρωση των πολιτών για την κατάσταση του ακουστικού περιβάλλοντος και στο σχεδιασμό προγραμμάτων ελάττωσης της ηχορύπανσης στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
πηγή: newsit.gr