Ο Κάλε Ροβάνπερα είναι ο νέος πρωτοπόρος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις μετά το τέλος του δεύτερου σκέλους του 10ου φετινού αγώνα του WRC, καθώς το δεύτερο loop των τριών ΕΔ -Παύλιανη, Καρούτες, Ελευθεροχώρι- έκρυβε δυσάρεστες εκπλήξεις αρχικά για τον Τιερί Νεβίλ της Hyundai και έπειτα για τον Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota.
Ο Νεβίλ έφτασε στο μεσημεριανό Σέρβις της Λαμίας -μετά το πρώτο loop των τριών Ειδικών- με προβάδισμα 10,9 δευτερολέπτων από τον Οζιέ και 23,7” από τον Ροβάνπερα. Ωστόσο, στην πρώτη απογευματινή ΕΔ -το δεύτερο πέρασμα από την Παύλιανη- ο Βέλγος της Hyundai έσπασε την εμπρός δεξιά ανάρτηση του i20 N Rally1 και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Ο Οζιέ πήρε, έτσι, το προβάδισμα του αγώνα, και στις Καρούτες το διατήρησε στα 12,4” από τον Ροβάνπερα, με χρόνο μόλις 2 δέκατα πιο αργό από τον ταχύτερο του Φινλανδού. Ωστόσο, στο δεύτερο πέρασμα από το Ελευθεροχώρι που έκλεισε και τη σημερινή ημέρα, τον Γάλλο οκτάκις πρωταθλητή του WRC περίμενε το δικό του μερίδιο από την κακοτυχία.
Ο Οζιέ χτύπησε σε ένα χαντάκι και έσπασε την πίσω αριστερή ανάρτηση του Yaris Rally1, και μαζί τον τροχό. Ο Γάλλος σταμάτησε και, με τη βοήθεια του συνοδηγού Βινσέν Λαντέ, κατάφερε να κάνει πρόχειρες επιδιορθώσεις για να φτάσει μέχρι το τέλος της Ειδικής. Όμως, με όλα αυτά έχασε πάνω από δύο λεπτά, με αποτέλεσμα να πέσει από την κορυφή στην 4η θέση της γενικής.
Μέχρι το δεύτερο ενδιάμεσο σημείο χρόνου της ΕΔ12 (το δεύτερο Ελευθεροχώρι), πάντως, ο Ροβάνπερα είχε πάρει 9,8” από τον Οζιέ, σε συνθήκες που του ταίριαζαν αρκετά, και δεν αποκλείεται να περνούσε επικεφαλής ο Φινλανδός και χωρίς τους μπελάδες του Γάλλου.
Μετά την καθυστέρηση του Οζιέ, ο Ροβάνπερα πλέον κατέχει αρκετά ασφαλές προβάδισμα άνω των δύο λεπτών από τον δεύτερο Ντάνι Σόρδο της Hyundai στην κορυφή του αγώνα ώστε να κινηθεί αρκετά επιφυλακτικά στις τρεις Ειδικές της Κυριακής – και να μην ρισκάρει ιδιαίτερα στην τελευταία Power Stage, που δίνει και τους έξτρα βαθμούς.
Ο Σόρδο -που πάσχιζε στον αγώνα μέχρι το μεσημέρι με λάθος επιλογές ελαστικών και έλλειψη πρόσφυσης- πήρε και πάλι το πάνω χέρι στη μάχη με τον Έλφυν Έβανς της Toyota, καθώς στην τελευταία αυτή ΕΔ Ελευθεροχώρι ήταν 9,1” ταχύτερος του Ουαλού. Στην προηγούμενη ΕΔ, στο δεύτερο πέρασμα από τις Καρούτες, ο Έβανς είχε και κλατάρισμα.
Την πρώτη πεντάδα κλείνει ο Οτ Τάνακ της M-Sport Ford, στα σχεδόν 5 λεπτά από τον Ροβάνπερα, καθώς θυμίζουμε ότι ο Εσθονός δέχθηκε ποινή 3:40 λεπτών την Παρασκευή λόγω καθυστέρησής του για την επιδιόρθωση ενός προβλήματος στην αντλία νερού του Ford Puma Rally1. Χωρίς την ποινή αυτή ο Τάνακ θα ήταν τώρα στη δεύτερη θέση.
Ο Εσαπέκα Λάπι είχε και αυτός μια άτυχη στιγμή αυτό το απόγευμα, επίσης στις Καρούτες, όπως και ο έκτος της γενικής Τακαμότο Κατσούτα. Ο Ιάπωνας της Toyota αρχικά είχε δύο διαδοχικά κλαταρίσματα, που σημαίνει ότι έχασε 4 λεπτά για να αλλάξει δύο τροχούς μέσα στην Ειδική, ενώ ο Φινλανδός της Hyundai αντιμετώπισε προβλήματα με το δυναμό και το κιβώτιο ταχυτήτων του i20 N Rally1. Εξαιρίας αυτών έχασε πάνω από μισό λεπτό.
Πριν το πρόβλημα του Οζιέ στην τελευταία Ειδική ο Ροβάνπερα είχε αφήσει να εννοηθεί ότι δεν θα ρίσκαρε για τη νίκη, λέγοντας πως “δεν είναι εύκολο να τα βάλεις με τον Σεμπαστιάν, δεν έχει τίποτα να χάσει και θα πιέσει για τη νίκη. Εγώ πρέπει να σκεφτώ το πρωτάθλημα”.
Όμως, πλέον ο πρωταθλητής έχει τη μεγάλη πολυτέλεια να κερδίσει χωρίς να ρισκάρει. “Το αυτοκίνητο είναι ακέραιο, είχαμε καθαρό πέρασμα, αλλά απλώς αυτό είναι που χρειάζεσαι κάποιες φορές”, πρόσθεσε ο νεαρός Φινλανδός στο τέλος της ημέρας.
Πάντως, τόσο ο Τάνακ όσο και ο Έβανς παραδέχθηκαν ότι το δεύτερο πέρασμα από τις Ειδικές ήταν πιο σκληρό. “Δεν είναι εύκολο να προστατεύσεις το αυτοκίνητο σε αυτές τις συνθήκες”, είπε ο Ουαλός, ενώ ο Εσθονός συμπλήρωσε πως “κάποιες φορές το δεύτερο πέρασμα είναι χειρότερο από το πρώτο. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό”.
Πλέον, ο Κάλε Ροβάνπερα είναι τρεις Ειδικές μακριά από τη νίκη στο φετινό Ακρόπολις καθώς η αυριανή τελευταία ημέρα του αγώνα (10/9) ξεκινά με την ΕΔ Ταρζάν στις 8:19 και ακολουθούν τα δύο περάσματα από την ΕΔ Γραμμένη στις 10:05 και 13:15 αντίστοιχα. Το δεύτερο φυσικά θα αποτελέσει και την Power Stage που θα δώσει 5-4-3-2-1 βαθμούς στους πέντε πρώτους αντίστοιχα