Οι χορηγίες των εταιρειών τυχερών παιχνιδιών αποτελούν πλέον ένα πολύ συχνό φαινόμενο στον κόσμο του ποδοσφαίρου, μεταξύ άλλων και στην Ελλάδα. Στο παρελθόν το γεγονός αυτό φάνταζε κάπως ασυμβίβαστο, λόγω της καχυποψίας ότι οι εταιρείες στοιχηματικών εταιρειών θα μπορούσαν να επηρεάσουν αποτελέσματα, όμως κάτι τέτοιο πλέον δεν θεωρείται σοβαρή σκέψη. Οι ποδοσφαιρικές ομάδες στην Ελλάδα συχνά δέχονται χορηγίες από εταιρείες στοιχημάτων, καθώς υπάρχει νομιμοποίηση του τζόγου.
Οι εταιρείες αυτές πληρώνουν καλά και αποτελούν ένα πολύ σημαντικό έσοδο για τους ελληνικούς συλλόγους, αλλά και γενικότερα για τους ποδοσφαιρικούς συλλόγους σε όλο τον πλανήτη. Μπορείτε να δείτε τις συστάσεις για το GamblingORB όπου υπάρχουν αναλυτικά όλες οι χρήσιμες εκείνες πληροφορίες για να μάθετε τις επιλογές στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών και του στοιχήματος στην Ελλάδα. Εκεί μεταξύ άλλων μπορείς να δεις και πώς μπορείς να κερδίσεις σε τυχερά παιχνίδια ή να αναπτύξεις κερδοφόρες στρατηγικές στο στοίχημα.
Γιατί οι ποδοσφαιρικές ομάδες δέχονται χορηγίες από εταιρείες τυχερών παιχνιδιών;
Αν παρατηρήσουμε τις χορηγίες των ποδοσφαιρικών ομάδων διεθνώς θα δούμε ότι όλο και περισσότερες στοιχηματικές ιστοσελίδες και εταιρείες τυχερών παιχνιδιών αναλαμβάνουν τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους συμβαίνει κάτι τέτοιο. Κατά κύριο λόγο το ποδόσφαιρο είναι πολύ δημοφιλές ως άθλημα, κάνοντας το ένα πολύ δημοφιλές και εμπορικό προϊόν, με πολλούς πιθανούς πελάτες.
Επιπλέον, οι ποδοσφαιρικές ομάδες έχουν ισχυρές βάσεις φιλάθλων και οπαδών που τις ακολουθούν πιστά, κάτι το οποίο σημαίνει πως η αξιοπιστία των χορηγών μεγαλώνει πάρα πολύ στο συγκεκριμένο κοινό. Έτσι εταιρίες στοιχήματος και τυχερών παιχνιδιών έχουν την ευκαιρία να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά τους και να έχουν απήχηση σε ένα παθιασμένο κοινό που ακολουθεί πιστά την ομάδα. Υπάρχουν στο ποδόσφαιρο παιχνίδια σχεδόν καθημερινά και αντίστοιχα πολλές ευκαιρίες διαφήμισης.
Πέραν τούτου και ο οικονομικός τομέας παίζει φυσικά πολύ σημαντικό ρόλο. Οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι στην Ελλάδα δεν είναι από τους πλέον εύρωστους και τέτοιου είδους χορηγίες που συνήθως είναι μεγαλύτερες από αντίστοιχες εταιρειών άλλων τομέων, είναι περιζήτητες. Οι στοιχηματικές εταιρείες διαθέτουν πολλά χρήματα και την οικονομική δυνατότητα να δώσουν μεγάλα χρηματικά ποσά για τη διαφήμιση τους, σε ένα απόλυτα στοχευμένο κοινό. Αυτή η σχέση ανάμεσα στις εταιρείες και τους ποδοσφαιρικούς συλλόγους είναι κερδοφόρα και για τις δύο πλευρές. Υπάρχουν εταιρείες όπως πχ. η Novibet ή η Stoiximan αποτελέσματα των οποίων είναι σημαντικές χορηγίες για τους ελληνικούς συλλόγους.
Πώς σχετίζεται το ποδόσφαιρο και τα τυχερά παιχνίδια;
Η σχέση ανάμεσα στο ποδόσφαιρο ως άθλημα και στα τυχερά παιχνίδια επεκτείνεται πέρα από τον τομέα των χορηγιών. Έτσι οι οπαδοί πλέον μπορούν να στοιχηματίζουν πολύ εύκολα μέσω διαδικτύου από το σπίτι τους, με απόλυτη άνεση. Μπορούμε να πούμε πως αυτή η δυνατότητα έχει δημιουργήσει μία επωφελή σχέση, καθώς η συνεχής ροή των αγώνων ποδοσφαίρου επιτρέπει στους παίκτες να έχουν πάντα στη διάθεσή τους αγώνες για να στοιχηματίζουν. Αντίστοιχα ένα μεγάλο ποσό από τα χρήματα αυτού του τζίρου των στοιχηματικών εταιρειών πηγαίνει στις ομάδες.
Αξίζει να σημειώσουμε επίσης πως οι εταιρείες αθλητικού στοιχήματος και τυχερών παιχνιδιών συνεργάζονται στενά με ποδοσφαιρικούς συλλόγους δημιουργώντας διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται άμεσα με τις ομάδες. Για παράδειγμα, υπάρχουν φρουτάκια το θέμα των οποίων είναι δημοφιλείς σύλλογοι ποδοσφαίρου ή και άλλα παιχνίδια σε άλλες κατηγορίες που σχετίζονται με ελληνικούς και ξένους συλλόγους.
Ποια είναι η στάση απέναντι σε τέτοιες χορηγίες στην Ελλάδα;
Η χορηγία των ποδοσφαιρικών ομάδων από στοιχηματικές εταιρείες και εταιρείες τυχερών παιχνιδιών έχει δημιουργήσει διάφορες συζητήσεις στην Ελλάδα. Ενώ κάποιοι λοιπόν βλέπουν τις συγκεκριμένες χορηγίες ως ένα απαραίτητο μέσο οικονομικής υποστήριξης για συλλόγους που έχουν πενιχρά οικονομικά έσοδα, υπάρχουν και άλλοι οι οποίοι εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τον αρνητικό αντίκτυπο αυτών των συνεργασιών. Πολλοί υποστηρίζουν πως η στενή σχέση ανάμεσα στο ποδόσφαιρο και στα τυχερά παιχνίδια καζίνο μπορεί να προκαλέσει εθισμό, ακόμα και χειραγώγηση αγώνων.
Βέβαια υπάρχει νομοθεσία η οποία προστατεύει το ποδόσφαιρο και ολόκληρο τον τομέα των τυχερών παιχνιδιών στο διαδίκτυο, με πολλούς περιορισμούς. Έτσι διαφυλάσσεται σε πολύ μεγάλο βαθμό η αξιοπιστία του ποδοσφαίρου, ακόμα και στην Ελλάδα όπου τα πράγματα είναι δυστυχώς ακόμα πολύ ρευστά. Οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι ακολουθούν αυστηρούς διαφημιστικούς κανονισμούς από την ΕΕΕΠ που περιλαμβάνουν μηνύματα για υπεύθυνο στοιχηματισμό και γενικότερα υπεύθυνη συμπεριφορά των παικτών του στοιχήματος.
Πώς τα τυχερά παιχνίδια μπορούν να αποτελέσουν χορηγούς του ποδοσφαίρου στην Ελλάδα;
Στην Ελλάδα υπάρχουν εταιρείες στοιχημάτων και τυχερών παιχνιδιών που χορηγούν τις ελληνικές ποδοσφαιρικές ομάδες μέσω διαφόρων οδών. Τα χρήματα που λαμβάνουν είναι πολλά με αποτέλεσμα πολλοί να μιλούν για εξάρτηση ομάδων από χορηγούς-τζόγου. Η βασική μέθοδος είναι η χορηγία της φανέλας των συλλόγων με το λογότυπο της εταιρείας που εμφανίζεται σε όλους τους εντός και εκτός έδρας αγώνες.
Πέρα από τις φανέλες όμως, οι στοιχηματικές εταιρίες αγοράζουν συχνά και τα δικαιώματα των ονομάτων των γηπέδων. Έτσι λοιπόν ένα γήπεδο παίρνει το όνομα κάποιου χορηγού έναντι φυσικά κάποιας ετήσιας αμοιβής. Αυτού του είδους η χορηγική συμφωνία επιτρέπει και πάλι μεγάλη αναγνωρισιμότητα, καθώς το όνομα του σταδίου αναφέρεται σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στις τηλεοπτικές μεταδόσεις, ακόμα και στις απλές συζητήσεις των οπαδών.
Είναι παράλληλα συχνό φαινόμενο να υπάρχουν χορηγίες συγκεκριμένων τουρνουά και εκδηλώσεων που πραγματοποιούν οι ποδοσφαιρικές ομάδες στην Ελλάδα. Αυτές οι εκδηλώσεις έχουν οικονομική υποστήριξη και φυσικά οι χορηγοί αναφέρονται πάντα σε κάθε προωθητική ενέργεια και αναφορά της εκδήλωσης. Έτσι υπάρχει συσχέτιση των εταιρειών τυχερών παιχνιδιών με υψηλού προφίλ ποδοσφαιρικές διοργανώσεις.
Είναι συχνό το φαινόμενο να βλέπουμε διαδικτυακές εταιρείες αθλητικού στοιχήματος να αποτελούν χορηγούς ποδοσφαιρικών ομάδων στην Ελλάδα, ακόμα και ολόκληρων πρωταθλημάτων. Αυτή η ψηφιακή συνεργασία δημιουργεί τζίρους εκατομμυρίων με σημαντικές επιπτώσεις στον κόσμο του ποδοσφαίρου. Τα οφέλη είναι πολλά και για τους συλλόγους και για τις εταιρείες, αλλά και για το δημόσιο.
Από την άλλη πλευρά υπάρχουν και διάφορες προκλήσεις οι οποίες δημιουργούνται από τη συγκεκριμένη διαδικασία. Οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι και οι στοιχηματικές ιστοσελίδες οφείλουν να φροντίζουν ώστε η συνεργασία τους πάντα να ακολουθεί τα ηθικά πρότυπα και τις πρακτικές υπεύθυνος στοιχηματισμού. Για τον λόγο αυτό εφαρμόζονται αυστηρές διαδικασίες επαλήθευσης της ηλικίας των παικτών και υποστήριξη για τη διαδικασία του υπεύθυνου στοιχηματισμού, ώστε να περιοριστεί το ρίσκο στο ελάχιστο και η εξάρτηση από τον τζόγο.
Συνοψίζοντας για τις χορηγίες εταιρειών τυχερών παιχνιδιών στο ελληνικό ποδόσφαιρο
Μπορούμε να πούμε ότι η χορηγία των ποδοσφαιρικών ομάδων στην Ελλάδα, αλλά και γενικότερα στον κόσμο, αποτελεί καθημερινό γεγονός. Ακόμα και στην Ελλάδα τα ταμπού του παρελθόντος έχουν περιοριστεί σημαντικά και η στενή σχέση ανάμεσα σε ποδοσφαιρικές ομάδες και εταιρίες στοιχήματος ή τυχερών παιχνιδιών θεωρείται πλέον κάτι το φυσιολογικό. Και οι δύο πλευρές έχουν πολλά να κερδίσουν από αυτού του είδους τις συνεργασίες.
Η δημοτικότητα του ποδοσφαίρου σημαίνει πώς ανοίγονται σημαντικές προοπτικές σε τεράστιες αγορές με εκατομμύρια πιθανούς πελάτες. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι υλοποίησης αυτής της συνεργασίας, όπως είναι οι χορηγίες της φανέλας, η ονοματοδοσία γηπέδων, επώνυμα προϊόντα και υπηρεσιών κλπ. Το γεγονός πως όλα αυτά απευθύνονται σε μία ομάδα παθιασμένων οπαδών δημιουργεί πολύ καλές προοπτικές πώλησης με σημαντικό κέρδος.