Πρόστιμο 390 εκατ. ευρώ στη Meta Platforms για τον τρόπο που χρησιμοποιούνται τα δεδομένα των χρηστών σε προσωποποιημένες διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram, επέβαλε η ΕΕ.
Η Κομισιόν επέβαλε πρόστιμο 390 εκατομμυρίων ευρώ στη Meta την Τετάρτη για παραβιάσεις στις υπηρεσίες Facebook και Instagram, όπως αναφέρει το Reuters.
Μάλιστα, αναφέρει ότι και οι δύο πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να επανεξετάσουν τη νομική βάση για τον τρόπο με τον οποίο προβάλλουν διαφημίσεις βάσει προσωπικών δεδομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η εντολή για τον τρόπο με τον οποίο και οι δύο εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης διαχειρίζονται τις διαφημίσεις ελήφθη τον Δεκέμβριο από την εποπτική αρχή απορρήτου της ΕΕ, σύμφωνα με μια εμπιστευτική απόφαση που είδε το Reuters τον περασμένο μήνα.
Αφορούσε μια αλλαγή των όρων υπηρεσίας στο Facebook και το Instagram το 2018 μετά την εισαγωγή των νέων νόμων περί απορρήτου της ΕΕ, όπου η Meta προσπάθησε να βασιστεί στη λεγόμενη νομική βάση “συμβολαίου” για τις περισσότερες από τις εργασίες επεξεργασίας της.
Έχοντας προηγουμένως εστιάσει στη συναίνεση των χρηστών όσον αφορά την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων για στοχευμένη διαφήμιση, η Meta θεώρησε αντίθετα ότι συνάφθηκε σύμβαση με την αποδοχή των ενημερωμένων όρων του 2018 και ότι αυτό καθιστούσε νόμιμη αυτή τη διαφήμιση.
Εάν ένας μεγάλος αριθμός χρηστών επιλέξει να μην κοινοποιούνται τα προσωπικά του δεδομένα, τότε η Meta δεν θα μπορεί να προωθεί τις προσωποποιημένες διαφημίσεις.
Σημειώνεται ότι οι πληροφορίες για το ιστορικό των χρηστών των κοινωνικών δικτύων, που αντλούνται από προηγούμενες αναρτήσεις τους ή από ορισμένες κινήσεις στις πλατφόρμες, χρησιμοποιούνται από διαφημιστές για να εμφανίζονται σε προσωπικούς λογαριασμούς προϊόντα που είναι πιο πιθανό να αγοραστούν.
Οι συγκεκριμένες πρακτικές ενθαρρύνονται από τη Meta που σημειωτεόν είχε αντλήσει έσοδα ύψους 118 δισ. δολαρίων το 2021.