ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πρόστιμα – φωτιά για ανασφάλιστα ΙΧ: Αλαλούμ από τα λάθος ειδοποιητήρια

Τρέχουν και δεν φτάνουν από την Παρασκευή δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων που διαπιστώνουν πως έλαβαν «κατά λάθος» ειδοποιητήριο για να πληρώσουν παράβολο 250 ευρώ για ανασφάλιστο ΙΧ.

Καλούνται να μεταβούν στην ΔΟΥ ή στο υπουργείο Συγκοινωνιών και να καταθέσουν στοιχεία που θα τους απαλλάσσουν, έστω και αν οι ίδιοι ένοιωθαν εφησυχασμένοι πως έχουν πληρώσει τα ασφάλιστρα και έχουν κάνει σωστά όλες τις διαδικασίες. Επιπλέον θα πρέπει να μαζέψουν πρώτα και μια στοίβα δικαιολογητικά που απαιτούνται κατά περίπτωση για να βρουν το δίκιο τους, όπως πχ βεβαιώσεις από ΚΕΠ, βεβαίωση ακινησίας ή ιστορικό μεταβολών του συγκεκριμένου οχήματος κλπ.

Ακόμα περισσότεροι είναι εκείνοι όμως που δεν γνωρίζουν καν ακόμα ότι έχουν στοχοποιηθεί σαν ύποπτοι και, αν δεν σπεύσουν να μπουν άμεσα στην σελίδα τους στο Taxisnet για να διαπιστώσουν αν υπάρχει πρόβλημα και πώς θα το αντιμετωπίσουν, μπορεί να δεχτούν την επίσκεψη της αστυνομίας που θα τους βεβαιώσει πρόστιμο και θα χάσουν άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες κλπ.

Τα 7 λάθη που κοστίζουν ακριβά

Στο μήνυμα που έχει αποστείλει στους ιδιοκτήτες των 1.151.000 οχημάτων που έχουν εντοπιστεί πως στις 6/6/2017 ήταν ανασφάλιστα, η ΑΑΔΕ αναγνωρίζει εκ προοιμίου ότι μπορεί να έχουν υπάρξει και λάθη, δίνοντας οδηγίες στους πολίτες για τις ενέργειες που απαιτούνται από μέρους τους για να μην βρεθούν αντιμέτωποι με τα χειρότερα.

Συνήθη λάθη που ήδη εντοπίζονται είναι πχ να έχει ασφαλιστεί μεν το όχημα αλλά η ασφαλιστική να μην έχει ενημερώσει σωστά την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, να μην έχει διαγραφεί από την εφορία κάποιο όχημα που έχει κλαπεί ή τεθεί σε ακινησία από χρόνια.

Στις περιπτώσεις που από λάθος κάποιο όχημα περιλαμβάνεται στον κατάλογο των μη ασφαλισμένων, θα πρέπει, κατά περίπτωση, οι ιδιοκτήτες να απευθύνονται:

1. στην Ασφαλιστική τους εταιρία, στην περίπτωση που έχουν πληρώσει και το όχημα ήταν κανονικά ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία διασταύρωσης (6/6/2017), αλλά παρόλα αυτά εμφανίζεται να ήταν ανασφάλιστο. Θα ζητήσει από την εταιρία να προβεί εκείνη στις αναγκαίες διορθώσεις, για τα λανθασμένα στοιχεία που αυτή έστειλε στην ΑΑΔΕ.

2. στην αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών, στην οποία έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος ή έγινε μεταβίβασή του, στις περιπτώσεις που:

– το όχημα δεν ανήκε ποτέ στον φορολογούμενο που δέχτηκε ειδοποίηση
– το όχημα έχει αλλάξει αριθμό κυκλοφορίας
– το όχημα έχει διαγραφεί
– το όχημα ήταν σε ακινησία κατά την ημερομηνία διασταύρωσης 6/6/2017.

3. στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. όπου ανήκει, σε περιπτώσεις όπως:

– αν υποβλήθηκε αίτηση μεταβίβασης του οχήματος σε Κ.Ε.Π. και δεν έχει εκδοθεί ακόμα η νέα άδεια κυκλοφορίας. Απαιτείται να πάει πρώτα στο ΚΕΠ και να ζητήσει να πάρει σχετική βεβαίωση για την υποβολή του αιτήματος μεταβίβασης, την οποία θα προσκομίσει εν συνεχεία στην ΔΟΥ.

-αν υπάρχει νόμιμη εξαίρεση από την υποχρέσωση ασφάλισης του οχήματος (άρθρο 3 του π.δ.237/1986 – ΦΕΚ Α΄ 331).

– αν πριν εντοπιστεί το όχημα έχει ήδη εντοπιστεί από την Αστυνομία να κυκλοφορεί ανασφάλιστο και επιβλήθηκαν στον ιδιοκτήτητη του οι προβλεπόμενες ποινές και πρόστιμα. Σε αυτήν την περίπτωση, δεν απαιτείται να πληρώσει ο ιδιοκτήτης και το παράβολο των 250,00 ευρώ για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Πριν μεταβεί όμως στην Δ.Ο.Υ. θα πρέπει να έχει διαφυλάξει για να καταθέσει την σχετική πράξη επιβολής της ποινής από την Αστυνομικής Αρχής, ώστε να εξαιρεθεί από την πληρωμή του παραβόλου.

Σε περίπτωση που οι πολίτες δεν πράξουν τα δέοντα για να διορθώσουν οι ίδιοι τα λάθη, μετά από παρέλευση διμήνου από την έκδοση της ειδοποίησης (δηλαδή από τον Αύγουστο του 2017) τα στοιχεία τους και τα στοιχεία του οχήματος θα αποσταλούν στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή προκειμένου να επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις, δηλαδή αφαίρεση αδείας κυκλοφορίας, πινακίδων κ.λ.π.

To Top