Μείωση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας, περιορισμός των μαθημάτων προσανατολισμού, μείωση των μαθημάτων γενικής παιδείας για το απολυτήριο στο Λύκειο, προβλέπει το τελικό σχέδιο για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.
Stoiximan.gr: Το παιχνίδι σου καλύτερο με επιλογές για Σκόρερ, Κάρτες & Κόρνερ σε κάθε αγώνα του Άρη
Οι αλλαγές, όπως αναφέρει το υπουργείο, εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο ευρείας μεταρρύθμισης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης «που θα ενισχύει τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου με ολοκλήρωση της βασικής μόρφωσης στο πλαίσιο της καθιέρωσης της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης αλλά συγχρόνως είναι και στενά συνυφασμένες με τις μεταρρυθμίσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Μείωση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας
- Με το νέο σύστημα μειώνονται τα μαθήματα Γενικής Παιδείας:
- Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Γραμματεία: 6 ώρες
- Θρησκευτικά: 1 ώρα
- Φυσική Αγωγή: 2 ώρες
- Μάθημα επιλογής: 2 ώρες
Επίσης, από το 2020-21, θα εξορθολογιστεί το πρόγραμμα της Α΄ και Β΄ Λυκείου και θα καταργηθεί ο διαχωρισμός σε Ομάδες Προσανατολισμού στη Β΄ Λυκείου. Οι μαθητές θα κάνουν την επιλογή τους με την προαγωγή τους στη Γ΄ ΓΕΛ, σύμφωνα με τις κλίσεις και τις προτιμήσεις τους.
Περιορισμός των μαθημάτων Ομάδων Προσανατολισμού
Σήμερα, κάθε Ομάδα προσανατολισμού περιλαμβάνει μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές αλλά και μαθήματα που δεν εξετάζονται. Το νέο σύστημα κρατάει μόνο αυτά που εξετάζονται.
Έχει έτσι τη δυνατότητα να προσφέρει στους μαθητές/υποψηφίους μια λιτή δομή που τους επιτρέπει να ασχολούνται αποκλειστικά με τα μαθήματα με τα οποία στην πραγματικότητα ασχολούνται λόγω των πανελλαδικών. Και να ασχολούνται περισσότερες ώρες.
Αύξηση της ύλης στα Μαθήματα Προσανατολισμού
Σε μαθήματα προσανατολισμού, στα οποία οι ώρες διδασκαλίας αυξάνονται σημαντικά, υπάρχει και σχετική αύξηση της ύλης, η οποία «δεν είναι αναλογική», όπως σημειώνει το υπουργείο.
«Με το νέο σύστημα δίνεται στον κάθε μαθητή η δυνατότητα να μάθει να εμβαθύνει και να κρίνει τη γνώση και την επιστήμη στα αντικείμενα τα οποία θα τον απασχολήσουν στη συνέχεια της σταδιοδρομίας του», αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.
Τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού – Δεν ανοίγουν «πεδία» στο μηχανογραφικό με ένα μάθημα Γενικής Παιδείας
Σήμερα υπάρχουν τρεις ομάδες Προσανατολισμού και τέσσερα επιστημονικά πεδία. Το νέο σύστημα θα έχει τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού, κάθε μία σε απόλυτη αντιστοίχιση με ένα επιστημονικό πεδίο. Βέβαια, υπάρχουν Πανεπιστημιακά Τμήματα η πρόσβαση στα οποία μπορεί να γίνει από περισσότερες της μιας Ομάδες Προσανατολισμού, από περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία.
Αυτό που καταργείται είναι η δυνατότητα με ένα μάθημα Γενικής Παιδείας να ανοίγει η πρόσβαση σε άλλο επιστημονικό πεδίο.
«Το νέο σύστημα προτρέπει τους υποψηφίους να κατευθυνθούν στα τμήματα που πραγματικά θέλουν και όχι απλά να πετύχουν κάπου. Αντίληψη του ΥΠ.Π.Ε.Θ. είναι ότι το σημαντικό δεν είναι να γίνει κάποιος φοιτητής όπου να ‘ναι αλλά να σκεφθεί ότι η επιλογή του θα καθορίσει όλη την υπόλοιπη επαγγελματική του ζωή», σχολιάζει το υπουργείο.
Απολυτήριο με ενδοσχολικές σε στυλ… πανελλαδικών στην επιλογή θεμάτων – Τι θα ισχύσει
Με το νέο σύστημα, οι εξετάσεις για το απολυτήριο απλοποιούνται, αφού οι μαθητές θα εξεταστούν στα ίδια ακριβώς μαθήματα, τόσο για το απολυτήριο όσο και για τις πανελλαδικές.
Συγκεκριμένα:
Για την αναβάθμιση των ενδοσχολικών εξετάσεων, προκρίνεται η λύση της συνεργατικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
Τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος.
Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας στις 10:30 και οι μαθητές θα ξεκινούν στις 11:00 τη δίωρη γραπτή εξέταση.
Επιτηρητές θα είναι καθηγητές άλλων σχολείων και διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος.
Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το Δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο. Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου.
Σε ό,τι αφορά στη διαμόρφωση του βαθμού του απολυτηρίου, με το νέο σύστημα ισχύουν τα εξής:
- Βαθμός προαγωγής παραμένει το 9,5
- Για τα μαθήματα που εξετάζονται και γραπτά, ο μέσος όρος διαμορφώνεται κατά 60% από τον μέσο όρο των δύο τετραμήνων και κατά 40% από τον βαθμό της γραπτής απολυτήριας εξέτασης
Για τα υπόλοιπα μαθήματα, ο βαθμός είναι ο μέσος όρος των δύο τετραμήνων
Στη διαμόρφωση του Γενικού μέσου όρου (τελικού βαθμού) συμμετέχουν ισότιμα όλα τα μαθήματα πλην της Φυσικής Αγωγής.
Το υπουργείο τονίζει ότι οι απολυτήριες εξετάσεις «σε καμία περίπτωση δεν είναι επιπλέον πανελλαδικές».
«Εκτός από το ότι τα θέματα θα είναι από εκπαιδευτικούς της περιοχής τους, το σημαντικότερο είναι ότι οι απολυτήριες εξετάσεις δεν είναι ανταγωνιστικές, δεν περνάει όποιος πήρε καλύτερο βαθμό από ανθυποψηφίους του αλλά απλά όποιος πήρε βαθμό απόλυσης (9,5)», επισημαίνει το υπουργείο.
Σε επόμενα σχολικά έτη ο βαθμός απολυτηρίου θα συνυπολογίζεται και στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης των πανελλαδικών εξετάσεων.
Τι θα γίνει με τα εσπερινά Γενικά Λύκεια
Σήμερα οι απόφοιτοι των εσπερινών ΓΕΛ έχουν ένα επιπλέον ποσοστό 1% για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. Για να το εξασφαλίσουν πρέπει να έχουν κάνει συγκεκριμένο χρόνο σε εσπερινά λύκεια (διετία στο παλιό τετραετές, τριετία στο νέο τριετές).
Με το νέο σύστημα, η Δ΄ Λυκείου τετραετούς και η Γ΄ Λυκείου τριετούς εσπερινού ΓΕΛ διατηρούν το δικαίωμα του 1%, με τους ίδιους όρους που ισχύει και σήμερα.
Το πρόγραμμά τους προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, δηλαδή:
- 6 ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
- 1 ώρα Θρησκευτικά
- Τρία μαθήματα ανά Ομάδα Προσανατολισμού, καθένα με 6 ώρες.
Η ύλη θα εξομοιωθεί με εκείνη των ημερησίων λυκείων και όσοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για το 1% θα έχουν το δικαίωμα να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις την ίδια χρονιά, μαζί με τους αποφοίτους των ημερησίων ΓΕΛ.
Πηγή: reader.gr