Μια υπόθεση που αφορά το Παλιούρι και τις επενδύσεις στην περιοχή, η οποία ξεκίνησε από το 2014, φαίνεται πώς φτάνει στο τέλος της, με βάση όσα αναφέρονται σε σχετικό ρεπορτάζ, όπου υπογραμμίζεται ότι αποχαρακτήρισαν το δάσος στην περιοχή και το πρόσφεραν στον Σαββίδη εν μέσω… lockdown.
Όπως αναφέρουν οι εφημερίδες και τα σάιτ πριν από δυο χρόνια όταν το θέμα έφτασε στην επικαιρότητα: “Η επένδυση σχεδιάζεται να γίνει σε έκταση που από το Δασαρχείο Κασσάνδρας έχει χαρακτηριστεί ως δάσος. Πρόκειται για 125,44 στρέμματα που αποτελούν τμήμα της έκτασης των 320 στρεμμάτων – τα οποία πέρασαν το 2014 από το ΤΑΙΠΕΔ σε εταιρεία του ομίλου Σαββίδη”.
Είχαν προηγηθεί συναντήσεις με όλους του πρωθυπουργούς: Αντώνη Σαμαρά, Αλέξη Τσίπρα και τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Όλοι τους θετικοί για να προχωρήσει η υπόθεση.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ σήμερα, το οποίο υπογράφει ο Γεράσιμος Λιόντος αναφέρει λεπτομέρειες σχετικά με το θέμα.
Αναλυτικά:
“Στις 18 Σεπτέμβρη του 2020, οι τέσσερις δασολόγοι και η πάρεδρος του ΝΣΚ, ως τακτικά μέλη του ΤΣΔ (Τεχνικό Συμβούλιο Δασών), αποφάνθηκαν ότι το πευκόδασος των 125,44 στρεμμάτων στο Παλιούρι Χαλκιδικής, με δασοκάλυψη 100%, που βρίσκεται μέσα σε ακίνητο 330 στρεμμάτων που έχει αγοράσει «μπιρ παρά» εταιρία συμφερόντων του Σαββίδη, είναι αγροτική γη! Χαρακτήρισαν έτσι αυτό το ωραιότατο πευκόδασος που είναι δίπλα στη θάλασσα και αποτελεί φιλέτο για επικερδή μπίζνα, για να έχει το δικαίωμα η εταιρία του Σαββίδη να το ξεπατώσει και να χτίσει πολυτελή τουριστικά ακίνητα (μπανγκαλόους) που θα περιβάλλονται από πεύκα.
Ο Νικ. Ταγαράς, που στις 5 Αυγούστου τοποθετήθηκε υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δεν έχασε την ευκαιρία και στις 18 Νοέμβρη έκανε αποδεκτή τη γνωμοδότηση του Τεχνικού Συμβουλίου Δασών. Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 18 του νόμου 3889/2010, από τη στιγμή που η γνωμοδότηση του ΤΣΔ γίνεται αποδεκτή από τον αρμόδιο υπουργό, καθίσταται δημόσιο έγγραφο και είναι υποχρεωτική η εφαρμογή του. Παραθέτουμε αυτή τη διάταξη:
«Για την επίλυση νομικών και τεχνικών ζητημάτων μείζονος σημασίας που ανακύπτουν κατά το στάδιο της εξέτασης των αντιρρήσεων, η ΕΠ.Ε.Α. μπορεί να ζητεί γνωμοδότηση από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ή το Τεχνικό Συμβούλιο Δασών, αντίστοιχα. Το αίτημα διαβιβάζεται από την ΕΠ.Ε.Α., μέσω του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο οποίος το υποβάλλει στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ή στο Τεχνικό Συμβούλιο Δασών. Η γνώμη των ανωτέρω οργάνων διατυπώνεται κατά προτεραιότητα και η αποδοχή της από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα για τη διοίκηση».
Ο Στ. Τσιλίκουνας, που είναι ο ένας από τους τρεις διευθυντές της Γενικής Διεύθυνσης Δασών του ΥΠΕΝ που είναι τοποθετημένοι ως μέλη του ΤΣΔ, έσπευσε ως αρμόδιος διευθυντής, μετά από τέσσερις ημέρες, να κοινοποιήσει με έγγραφό του την αποδοχή της Γνωμοδότησης του ΤΣΔ, στην 10η Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων για τους δασικούς χάρτες, προς εφαρμογή της προφανώς. Παραθέτουμε τον «φετφά» του Στ.Τσιλίκουνα:
«ΘΕΜΑ: Γνωστοποίηση απόφασης αποδοχής γνωμοδότησης Τεχνικού Συμβουλίου Δασών.
Σας αποστέλλουμε την υπ’ αριθμόν ΥΠΕΝ/ΔΔΕΥ/91928/2639/18.11.2020 Απόφαση Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΑΔΑ: 6Χ294653Π8-ΑΟΨ), με την οποία έκανε αποδεκτή την με ημεροχρονολογία 18.09.2020 γνωμοδότηση Τεχνικού Συμβουλίου Δασών, για την εφαρμογή της.
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Σ. ΤΣΙΛΙΚΟΥΝΑΣ».
Από τη στιγμή που η Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΠ.Ε.Α.) για το Δασικό Χάρτη του Παλιουρίου Χαλκιδικής εφαρμόσει την απόφαση Ταγαρά και διαγράψει από το Δασικό Χάρτη τα 125,44 στρέμματα του πευκοδάσους, θα πρέπει το ΔΣ της Π.Ε.Δ.Δ.Υ (Πανελλήνια Ενωση Δασολόγων Δημόσιων Υπαλλήλων ) να σκεφθεί σοβαρά την προσφυγή στο ΣτΕ κατά της Διοικητικής Πράξης της ΕΠ.Ε.Α. που θα υλοποιήσει τη δασοκτόνα απόφαση Ταγαρά.
Θυμίζουμε ότι ο Νικ. Ταγαράς έχει συνδέσει τον εαυτό του με πλούσιο αντιδασικό έργο κατά τη δεκάμηνη θητεία του στο ΥΠΕΝ (υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας), από τις 31 Μάρτη του 2014 μέχρις τις 25 Γενάρη του 2015 (που έγιναν εκλογές). Οι δασοκτόνοι νόμοι 4280 και 4315 του 2014 και κυρίως οι διατάξεις τους που κρίθηκαν αντισυνταγματικές από την Ολομέλεια του ΣτΕ, μετα από προσφυγή της ΠΕΔΔΥ και του ΓΕΩΤΕΕ, φέρουν και τη δική του υπογραφή.
Το ΤΣΔ άρχισε τις συνεδριάσεις του στις 29 Μάρτη του 2019 και κατέληξε σε ομόφωνη γνωμοδότηση στις 18 Σεπτέμβρη του 2020, σε διάστημα 44 ημερών από τότε που ο Νικ. Ταγαράς τοποθετήθηκε ως υφυπουργός αρμόδιος για τα δάση. Εμμέσως, ο Νικ. Ταγαράς συνέβαλε καταλυτικά στο να γνωμοδοτήσει ομόφωνα το ΤΣΔ ότι αυτό το πευκόδασος είναι αγροτική γη! Ο Νικ. Ταγαράς το πέτυχε αυτό γιατί δεν έχει κανένα ενδοιασμό να βάλει την τζίφρα του κάτω απ΄ αυτή την κατάπτυστη γνωμοδότηση. Δεν είναι πολιτικός με μεγάλες βλέψεις, όπως ο Χατζηδάκης, που είχε κρατήσει την αρμοδιότητα για τα δάση μέχρι τις 5 Αυγούστου του 2020.
Από τις αρχές του 2017, όταν είχαμε αντιληφθεί τις συνδυασμένες κινήσεις των Φλαμπουράρη, Φάμελου και Σταθάκη να χαρακτηριστεί αυτό το δάσος ως αγροτική γη, με συνεχή αποκαλυπτική αρθρογραφία και με συζητήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες είχαμε πετύχει οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες να σεβαστούν τη νομιμότητα και να μην υποκύψουν στις φοβερές πιέσεις που τους ασκούνταν για να αποχαρακτηρίσουν το δάσος. Για μεγάλο διάστημα μέλη του ΤΣΔ με τα οποία επικοινωνούσαμε ισχυρίζονταν ότι δε θα υποκύψουν και δε θα βάλουν την υπογραφή τους κάτω από μια γνωμοδότηση που θα βαφτίζει το δάσος αγροτική γη. Ενδεικτικά για την αρθρογραφία μας, σχετικά με τον αδιαμφισβήτητο χαρακτήρα του δάσους, με κάλυψη 100%, και το παρασκήνιο που οργίασε για να εξυπηρετηθεί ο δασοκτόνος στόχος της εταιρίας συμφερόντων Σαββίδη, δείτε εδώ και εδώ.
Θα δούμε παρακάτω όλες τις αλχημείες που τις ξεκίνησαν στην αρχή δύο μέλη του ΤΣΔ και στη συνέχεια τις υιοθέτησαν και τα υπόλοιπα τρία μέλη. Παραθέτουμε καταρχάς ένα μεγάλο απόσπασμα από το άρθρο μας με τίτλο: «Λύσσαξαν να αποχαρακτηρίσουν το δάσος στο Παλιούρι Χαλκιδικής – Το χορό σέρνουν τώρα τα μέλη του Τεχνικού Συμβουλίου Δασών», που δημοσιεύτηκε στις 13 Απρίλη του 2019:
Από τις 29 Μάρτη του 2019, που συγκλήθηκε το Τεχνικό Συμβούλιο Δασών (ΤΣΔ), το χορό του αποχαρακτηρισμού σέρνουν τα πέντε μέλη του, με πρωταγωνιστές την πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ) Αφ. Ιωσηφίδου, η οποία υπηρετεί στο γραφείο του Νομικού Συμβούλου του Υπουργού Περιβάλλοντος και τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δασικών Εργων και Υποδομών Στ. Τσιλίκουνα. Ο δεύτερος υπογράφει την εισήγηση που συνέταξε δασοπόνος που υπηρετεί στη Διεύθυνσή του, κύριο περιεχόμενο της οποίας είναι η προσπάθεια αποχαρακτηρισμού του πευκοδάσους, με επίκληση διατάξεων του νόμου 248/1976 και του δασοκτόνου νόμου 3208/2003, οι οποίες όμως έχουν καταργηθεί με την παράγραφο 5α του άρθρου 29 του νόμου 3937/2011 (για τη βιοποικιλότητα).
Επίσης, στη διαδικασία για τη νομιμοποίηση του ακινήτου γίνεται επίκληση και της έγκρισης του Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης του Δημοσίου Ακινήτου (ΕΣΧΑΔΑ) με την ονομασία «Παλιούρι Χαλκιδικής» στην περιοχή των τέως Κοινοτήτων Παλιουρίου και Καψοχώρας και νυν Δήμου Κασσάνδρας Χαλκιδικής (Τεύχος αναγκαστικών απαλλοτριώσεων και πολεοδομικών θεμάτων ΦΕΚ 46/12-2-2014).
Οταν δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ το ΕΣΧΑΔΑ είχαν καταργηθεί οι διατάξεις του δασοκτόνου νόμου 3208/2003 και κυρίως η παράγραφος 10 του άρθρου 21 αυτού, με τις οποίες νομιμοποιούνταν ο προσωρινός κτηματικός χάρτης του νόμου 248/1976, σύμφωνα με τον οποίο το δάσος των 125,44 στρεμμάτων είχε χαρακτηριστεί αγροτική γη.
Η πάρεδρος του ΝΣΚ προσπάθησε, εκμεταλλευόμενη την ιδιότητα της νομικού, να πείσει τα υπόλοιπα μέλη του ΤΣΔ, ότι είναι σωστές οι απόψεις που διατύπωσαν η δασοπόνος και ο Τσιλίκουνας.
Επειδή πρόκειται για ιδιαίτερα σοβαρή υπόθεση και δεν είμαστε διατεθειμένοι να αφήσουμε να περάσει ο προκλητικός αποχαρακτηρισμός αυτού του πευκοδάσους, που είναι δίπλα σχεδόν στη θάλασσα, επικοινωνήσαμε με μέλη του ΤΣΔ, συζητήσαμε μαζί τους και διαβάσαμε την εισήγηση. Διαπιστώσαμε ότι μέλη του ΤΣΔ εντυπωσιάστηκαν από τα λεγόμενα της νομικού, την οποία θεώρησαν σοβαρή μελετήτρια του προβλήματος. Δυστυχώς, τα μέλη αυτά δεν έχουν όλο το φάκελο και δε μελέτησαν τα στοιχεία.
Τους εφοδιάσαμε με όλο το υλικό και σταθήκαμε ιδιαίτερα στις διατάξεις του νόμου 3937/2011 για τη βιοποικιλότητα, με τις οποίες καταργήθηκε ο αποχαρακτηρισμός του δάσους και νομιμοποιήθηκε για μια ακόμη φορά -εμμέσως πλήν σαφώς- η Πράξη Χαρακτηρισμού που είχε κάνει ο Δασάρχης Κασσάνδρας στις 20 Σεπτέμβρη του 2010, η οποία είχε τελεσιδικήσει.
Η Πράξη Χαρακτηρισμού δεν προσβλήθηκε. Και η 20ή Σεπτέμβρη του 2010, που εκδόθηκε η Πράξη Χαρακτηρισμού, με τις 29 Μάρτη του 2011, που δημοσιεύτηκε ο νόμος 3937 για τη βιοποικιλότητα, είναι πολύ κοντά.
Στην αρχική συζήτησή μας, τα μέλη του ΤΣΔ επικαλούνταν ταυτόχρονα το νόμο 248/1976, με τον οποίο είχε αποχαρακτηριστεί αυτό το δάσος, και το ΠΔ για το ΕΣΧΑΔΑ, βάσει του οποίου στη συνολική έκταση των 330 στρεμμάτων το δάσος ήταν μόνο 7,5 στρέμματα! Οταν όμως ενημερώθηκαν ότι οι διατάξεις του νόμου 248/1976 καταργήθηκαν, έπαψαν να υποστηρίζουν ότι αυτό το πευκόδασος, με δασοκάλυψη 100%, δεν είναι δάσος. Διαπιστώσαμε, ακόμα, ότι κλονίστηκε η αρχική καλή εντύπωση που είχαν σχηματίσει για την πάρεδρο του ΝΣΚ.
Δύο φορές επισημάναμε στους συνομιλητές μας ότι η δικηγόρος, λόγω της θέσης της, είναι φυσικό να ακολουθεί εντολές της πολιτικής ηγεσίας και ότι θέλει να τους οδηγήσει στα δικά της συμπερασματα, για να γνωμοδοτήσουν ότι η εν λόγω έκταση είναι αγροτική γη και να εισηγηθούν στην Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΕΑ) να προχωρήσει στον αποχαρακτηρισμό του δάσους. Την πρώτη φορά εξέφρασαν τη διαφωνία τους, τη δεύτερη, όμως, που έλαβαν γνώση των διατάξεων που προαναφέραμε, δεν επανέλαβαν τη διαφωνία τους.
Σημειώνουμε τις διατάξεις του νόμου 3208/2003 που καταργήθηκαν με την παρ. 5α του άρθρου 29 του νόμου για τη βιοποικιλότητα:
Παράγραφος 10, του άρθρου 21, του δασοκτόνου νόμου 3208/2003: «Ο χαρακτήρας των εκτάσεων που εμφανίζονται στον προσωρινό ή οριστικό κτηματικό χάρτη που καταρτίστηκε με τις διατάξεις του Ν. 248/1976 ως μη δασικές, καθώς και ο χαρακτήρας των εκτάσεων που κρίθηκαν με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, κατά την διαδικασία των άρθρων 12 επ. του ίδιου νόμου ότι δεν αποτελούν δάσος ή δασική έκταση, παραμένει έγκυρος και ισχυρός και δεν επανεξετάζεται από τον οικείο δασάρχη ή τις, κατά το άρθρο 10 παράγραφος 3 του Ν. 998/1979, Επιτροπές Επιλύσεως Δασικών Αμφισβητήσεων, ή άλλο αρμόδιο όργανο προβλεπόμενο από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. Το Δημόσιο δεν δικαιούται να προβάλει εμπράγματα δικαιώματα επί των εκτάσεων, που με τις διατάξεις του παραπάνω νόμου κρίθηκε ότι δεν ανήκουν στην κυριότητά του».
Κάποιοι από τους δασολόγους υπηρεσιακούς παράγοντες είδαν πού οδηγεί αυτή η καταστροφική διάταξη και διαμόρφωσαν την παράγραφο 5α του άρθρου 29 του νόμου 3937/2011, με την οποία καταργήθηκε η διάταξη της παραγράφου 10 του άρθρου 21 του νόμου 3208/2003 που προαναφέραμε. Την παραθέτουμε: «5.α Καταργείται το δεύτερο εδάφιο… και η παράγραφος 10 του άρθρου 21 του ίδιου νόμου» (δηλαδή του Ν. 3208/2003).
Παραπέρα, και ο πρώην προϊστάμενος της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος Α. Καπετάνιος (που οι συριζαίοι τον χρησιμοποίησαν στις βρωμοδουλιές του αποχαρακτηρισμού και της νομιμοποίησης των δασοκτόνων νόμων των Σαμαροβενιζέλων, όπως οι δασοκτόνοι νόμοι 4280 και 4315 του 2014, και στη συνέχεια τον πέταξαν σαν στυμμένη λεμονόκουπα) είχε παραδεχτεί ότι δεν ισχύει πλέον η διάταξη του νόμου 248/1976, με την οποία είχε αποχαρακτηριστεί το δάσος των 125,44 στρεμμάτων στο Παλιούρι…
Σε κείμενο που έστειλε στις 18 Μάη του 2017 ο Α. Καπετάνιος αναφέρει ανάμεσα στ’ άλλα: «Επιπροσθέτως και σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 2972/20-9-2010 τελεσίδικη Πράξη Χαρακτρισμού… για την εναπομείνασα έκταση των 313,927,48 τ.μ. από το συνολικό εμβαδό των 322.572.00… είχε αρχικώς εκδοθεί το υπ’ αριθ. 3075/23-9-2009 απαντητικό έγγραφό σας, κατά το οποίο η υπόψη έκταση χαρακτηρίσθηκε στον προσωρινό κτηματικό χάρτη του ν. 248/1976 ως μη δασική, κατά τα ισχύοντα της διάταξης του άρθρου 21 παρ. 10 του ν. 3208/2003. Η σχετική διάταξη καταργήθηκε σύμφωνα με την διάταξη της παρ. 5α του άρθρου 29 ν. 3937/2011… Εν συνεχεία, και σύμφωνα με τον αναρτημένο και θεωρημένο δασικό χάρτη Π.Ε. Χαλκιδικής, έκταση εμβαδού 125.436,31 τ.μ. ευρισκόμενη εντός της έκτασης των 313.927,48 τ.μ., περιγράφεται ως ΑΔ, ήτοι: άλλης μορφής το έτος 1945, σήμερα σύμφωνα με τους ορθοφωτοχάρτες έτους 2007-2009 της ΕΚΧΑ ως δάσος». Είναι, λοιπόν, ξεκάθαρη η τοποθέτηση του Α. Καπετάνιου, τόσο για τις διατάξεις του νόμου 248/1976 όσο και για το χαρακτήρα της έκτασης των 125,44 στρεμμάτων ως δάσους.
Απ’ όλα όσα εκθέσαμε ως εδώ γίνονται φανερά τα εξής:
- Πρώτον, ότι η διάταξη του νόμου 248/1976, με την οποία είχε αποχαρακτηριστεί το δάσος των 125,44 στρεμμάτων ως αγροτική γη, δεν ισχύει, γιατί με την περίπτωση α της παραγράφου 5 του νόμου 3937/2011 καταργήθηκαν οι σχετικές διατάξεις του αντιδασικού νόμου 3208/2003.
- Δεύτερον, ότι η Πράξη Χαρακτηρισμού του Σεπτέμβρη του 2010 για το δάσος των 125,44 είναι νόμιμη και ισχύει από τη στιγμή που είναι τελεσίδικη.
- Τρίτον, ότι το ΠΔ για το ΕΣΧΑ με βάση το οποίο η εταιρία του Σαββίδη αγόρασε «μπιρ παρά» το ακίνητο των 330 στρεμμάτων στο Παλιούρι:
α) Δεν είναι διοικητική πράξη των δασικών υπηρεσιών.
β) Εκδόθηκε τον Φλεβάρη του 2014, δηλαδή μετά τη δημοσίευση του νόμου 3937/2011 για τη βιοποικιλότητα, και επομένως δεν ισχύει σύμφωνα με την περίπτωση δ της παραγράφου 5 του άρθρου 29 του νόμου 3937/2011, που είναι η εξής: «δ. Δεν επανεξετάζεται στα πλαίσια εφαρμογής του άρθρου 14 του ν. 998/1979 ή της κατάρτισης των δασικών χαρτών ο χαρακτήρας των εκτάσεων ή τμημάτων αυτών: α) για τις οποίες είχαν εκδοθεί από τις αρμόδιες δασικές αρχές διοικητικές πράξεις, κατά τη διάρκεια ισχύος και κατ’ εφαρμογή των καταργηθέντων διατάξεων της περίπτωσης α΄ της παρούσας παραγράφου 5 ή β) εφόσον πρόκειται για κοινόχρηστες και διαθέσιμες εποικιστικές εκτάσεις που απώλεσαν τη δασική βλάστηση κατ’ εφαρμογή».
Η πάρεδρος του ΝΣΚ, που είναι νομικός, γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτά που υποστηρίζουμε και στα οποία έχουμε δώσει μεγάλη δημοσιότητα, εδράζονται στέρεα στην ισχύουσα νομοθεσία. Ετσι, προκειμένου να δώσει μια αληθοφάνεια στην ομόφωνη γνωμοδότηση του ΤΣΔ, έκανε την αλχημεία να βαφτίσει το ΠΔ του ΕΣΧΑΔΑ για το Παλιούρι ως διοικητική πράξη των δασικών υπηρεσιών και εμμέσως πλην σαφώς να ισχυριστεί ότι το ΕΣΧΑ έλαβε νομική υπόσταση πριν από τις 31 Μάρτη του 2011 που δημοσιεύτηκε ο νόμος 3937 για την βιοποικιλότητα.
Για να φανεί καθαρά ότι στην προκειμένη περίπτωση έχουμε μια κλασική περίπτωση νομικού ακροβατισμού, παραθέτουμε ένα χωρίο από την απαράδεκτη γνωμοδότηση του ΤΣΔ: «Επομένως, εν προκειμένω λόγοι ασφάλειας δικαίου και προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου επιτάσσουν η διάταξη του άρθρου 29 παρ. 5 στοιχ. δ’ του ν. 3937/2011 να ληφθεί υπόψη και να τύχει εφαρμογής κατά την κατάρτιση του δασικού χάρτη. Ακολούθως, ο δασικός χάρτης οφείλει να διορθωθεί, ώστε να αποτυπώσει την κατάσταση που εμφαίνεται στο ΠΔ του ΕΣΧΑΔΑ, το οποίο εξεδόθη λαμβάνοντας υπόψη και το άρθρο 29 παρ. 5 στοιχ. δ’ του ν. 3937/2011».
Με αυτόν τον νομικό ακροβατισμό το ΤΣΔ υιοθετεί την εισήγηση που συνέταξε η δασοπόνος που υπηρετεί στη Διεύθυνση της οποίας προΐσταται ο Στ. Τσιλίκουνας, στην οποία αναφερθήκαμε παραπάνω.
Επαναλαμβάνουμε την πρότασή μας προς το ΔΣ της ΠΕΔΔΥ, ότι θα πρέπει να εξετάσει σοβαρά την προσφυγή στο ΣτΕ, για να μην επαναληφθεί αυτό που συνέβη με τον αποχαρακτηρισμό των φρυγάνων ως δασικές εκτάσεις, όπως προβλέπεται από την απόφαση 32/2013 της Ολομέλειας του ΣτΕ για τον επιστημονικό ορισμό του δάσους. Και για τον αποχαρακτηρισμό των φρυγάνων έβαλε πλάτη το ΤΣΔ με την γνωμοδότηση που έβγαλε. Πλάτη έβαλε και ο Τσιλίκουνας για να μη σταλεί στις Διευθύνσεις Δασών η ιστορική απόφαση 32/2013 του ΣτΕ για τον επιστημονικό ορισμό του δάσους. Αν στελνόταν αυτή η απόφαση, οι Διευθύνσεις Δασών θα ήταν υποχρεωμένες να συμπεριλάβουν τα φρύγανα στους Δασικούς Χάρτες ως δασικές εκτάσεις!
Γεράσιμος Λιόντος”.