O Νίκο Ρόσμπεργκ κέρδισε την 3η του νίκη στη φετινή Formula 1, στον 8ο φετινό αγώνα του σπορ στην Αυστρία, έπειτα από ένα συναρπαστικό Γκραν Πρι στο Σπίλμπεργκ, αφήνοντάς με ελάχιστη διαφορά πίσω του τους Λιούις Χάμιλτον και Βαλτέρι Μπότας.
Η Williams ήταν άκρως ανταγωνιστική των Mercedes, σε μια πίστα που ευνοούσε το πλεονέκτημα ισχύος των γερμανικών κινητήρων, με αποτέλεσμα ο Μπότας να κερδίσει το πρώτο βάθρο της καριέρας του και ο Φελίπε Μάσα να τερματίσει στην 4η θέση.
Την πρώτη εξάδα έκλεισαν οι Φερνάντο Αλόνσο και Σέρχιο Πέρεθ, ενώ ο Σεμπάστιαν Φέτελ εγκατέλειψε περίπου στο μέσον του αγώνα με μηχανικό πρόβλημα της Red Bull.
Μετά από αυτό το αποτέλεσμα, ο Ρόσμπεργκ άνοιξε τη διαφορά του από τον Χάμιλτον στην κορυφή της βαθμολογίας στους 29 βαθμούς – καθώς, παρότι ο Άγγλος έχει 4 νίκες έναντι τριών του Ρόσμπεργκ, έχει και δύο εγκαταλείψεις, στην Αυστραλία και στον Καναδά.
Η Mercedes γύρισε στις νίκες, μετά την μοναδική της φετινή απώλεια, παρότι μέχρι το πρώτο πιτ-στοπ η Williams είχε το πάνω χέρι με τους Μάσα και Μπότας. Ο Βραζιλιάνος κράτησε την πρωτοπορία μετά την πολ ποζίσιον του, ενώ ο Φινλανδός ανέκτησε τη 2η θέση που είχε για λίγο, στον πρώτο γύρο, χάσει από τον Ρόσμπεργκ.
Την ίδια στιγμή, ο Χάμιλτον έκανε εκπληκτική εκκίνηση και από την 9η θέση ανέβηκε στην 5η, ενώ στη διάρκεια του πρώτου γύρου πέρασε και τον Αλόνσο, για την 4η. Αντίθετα, ο 5ος Ντάνιελ Ρικιάρντο έπεσε στην εκκίνηση στην 10η θέση.
Η καθυστέρηση της Williams κατά δύο γύρους στο πρώτο πιτ-στοπ των κορυφαίων, ωστόσο, άφησε τον Φελίπε Μάσα πίσω από τον Ρόσμπεργκ – ενώ σύντομα τον πέρασε, μέσα στην πίστα, και ο Χάμιλτον, αφήνοντάς τον στην 4η θέση. Αντίστροφα, ο Μπότας κατάφερε να βγει απ΄πο το πρώτο του πιτ-στοπ στη 2η θέση.
Για αρκετούς γύρους, τότε, την πρωτοπορία του αγώνα είχε ο Σέρχιο Πέρεθ, της Force India, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε το ήπιο οδηγικό του στιλ και την προστασία που αυτό παρέχει στα ελαστικά για να καθυστερήσει αρκετά το πρώτο του πιτ-στοπ.
Τελικά ο Μεξικανός δέχθηκε την προσπέραση των Ρόσμπεργκ και Μπότας και έπεσε τρίτος, λίγο πριν μπει για το πρώτο του πιτ-στοπ, στον 27ο γύρο. Τότε καθάρισε ο δρόμος και για τον Χάμιλτον να καταδιώξει τον Μπότας, για τη 2η θέση – παρότι ο Άγγλος χρειάστηκε να προστατεύει λίγο τον κινητήρα, τα φρένα και την κατανάλωση της Mercedes W05.
Ένα μικρό οδηγικό λάθος του Ρόσμπεργκ στον 30ο γύρο και μια μικροέξοδος δεν άλλαξαν την κατάταξη των Ρόσμπεργκ-Μπότας-Χάμιλτον-Μάσα πριν το δεύτερο πιτ-στοπ. Η Mercedes επέλεξε να καλέσει νωρίτερα τον Χάμιλτον, παραδόξως, όμως ένα κάπως αργό πιτ-στοπ του Άγγλου δεν του επέτρεψε να απειλήσει τον Ρόσμπεργκ.
Η Williams πάλι επέλεξε να καλέσει τους οδηγούς της πιο αργά, κι έτσι ο Μπότας έχασε τη 2η θέση από τον Χάμιλτον μέσω του δεύτερου πιτ-στοπ. Έτσι, μετά τα δεύτερα πιτ-στοπς, έμειναν οι δύο οδηγοί της Mercedes να διεκδικήσουν τη νίκη μέχρι την καρό σημαία.
Ο Χάμιλτον επιχείρησε να πλησιάσει τον Γερμανό και σε μια στιγμή έφτασε κάτω από το ένα δευτερόλεπτο, για να μπορέσει να χρησιμοποιήσει το σύστημα DRS – όμως ο Ρόσμπεργκ κατάφερε να διατηρήσει μια απόσταση σχετικής ασφαλείας μέχρι το τέλος του αγώνα.
Έχοντας μπει πιο αργά από όλους για το δεύτερό του πιτ-στοπ και έχοντας διαχειριστεί άριστα τα ελαστικά μεταξύ των δύο πιτ-στοπ του, ο Αλόνσο τερμάτισε πέμπτος και σίγουρα η διαφορά του ενός δευτερολέπτου από τον Μάσα κολάκευσε τη Ferrari. Με αντίστοιχα εμπνευσμένη στρατηγική, ο Σέρχιο Πέρεθ έφτασε μέχρι την 6η θέση.
GP ΑΥΣΤΡΙΑΣ 2014
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:27m54.967
2. Χάμιλτον (Mercedes) +1.932
3. Μπότας (Williams-Mercedes) +8.172
4. Μάσα (Williams-Mercedes) +17.358
5. Αλόνσο (Ferrari) +18.553
6. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +28.546
7. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +32.031
8. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) +43.522
9. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +44.137
10. Ράικονεν (Ferrari) +47.777
11. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +50.966
12. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +1 γύρος
13. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +1 γύρος
14. Γκροζάν (Lotus-Renault) +1 γύρος
15. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) +2 γύροι
16. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) +2 γύροι
17. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) +2 γύροι
18. Έρικσον (Caterham-Renault) +2 γύροι
19. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +2 γύροι
Εγκ. Βερν (Toro Rosso-Renault) +12 γύροι
Εγκ. Φέτελ (Red Bull-Renault) +37 γύροι
Εγκ. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +37 γύροι
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
ΟΔΗΓΩΝ
1. Ρόσμπεργκ – 165
2. Χάμιλτον – 136
3. Ρικιάρντο – 83
4. Αλόνσο – 79
5. Φέτελ – 60
6. Χούλκενμπεργκ – 59
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Mercedes – 301
2. Red Bull – 143
3. Ferrari – 98
4. Force India – 87
5. Williams – 85
6. McLaren – 72