Μέσω της συνεργασίας με την ΕΛΒΟ για την επισκευή των λεωφορείων, με νέες παραγγελίες ανταλλακτικών καθώς και με την παράταση κατά τρία έτη του χρόνου ζωής ορισμένων οχημάτων, εκτιμά η διοίκηση του ΟΑΣΘ ότι θα αντιμετωπίσει τις καθυστερήσεις στις μετακινήσεις και τα παράπονα των επιβατών. Stoiximan.gr: Θα επιστρέψει ως πρώτος ο Άρης στη Superleague;
Στους λόγους, για τους οποίους καταγράφονται οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια των λεωφορείων αναφέρθηκε, κατά τη χθεσινή ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Σάββας Παναγιωτίδης.
Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη 405 λεωφορεία, αυξημένα κατά 160, σε σχέση με τον αριθμό των οχημάτων (245) που ήταν στους δρόμους όταν παρέλαβε η νέα διοίκηση.
Ο κ.Παναγιωτίδης, ωστόσο, παραδέχθηκε ότι παρά την μεγάλη αύξηση των λεωφορείων, αυτά δεν είναι δυνατόν να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες της πόλης. «Έπρεπε να κυκλοφορούν στην πόλη 520 λεωφορεία με ένα ποσοστό +/- 4%. Ποτέ τα τελευταία χρόνια δεν έχει φτάσει ο ΟΑΣΘ να κυκλοφορούν αυτά τα οχήματα», σημείωσε.
Παράλληλα, σημαντικό ρόλο στις καθυστέρησεις διαδραματίζει, σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτίδη, η έλλειψη συντήρησης των λεωφορείων τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, επιστρέφουν στα αμαξοστάσια 40 λεωφορεία με βλάβες. «Ποια είναι η εξήγηση; Η έλλειψη συντήρησης τα τελευταία χρόνια», σημείωσε. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, 60 λεωφορεία το τελευταίο τρίμηνο τέθηκαν εκτός κυκλοφορίας λόγω συμπλήρωσης 20ετίας. «Αναμένουμε παρέμβαση από το υπουργείο και υπολογίζουμε σύντομα τον επόμενο να έχουμε στην κυκλοφορία τα λεωφορεία αυτά. Δεν λύνεται το προβλημα αμέσως αλλά δίνεται μια ανακούφιση. Γιατί φτάσαμε εδώ; Θα έπρεπε ήδη να έχει γίνει διαγωνισμός και να έχουν παραληφθεί», τόνισε.
Μια από τις βασικές αιτίες, όπως σημείωσε ο κ. Παναγιωτίδης, είναι και η κατάληψη των λεωφορειόδρομων, καλώντας τον δήμο Θεσσαλονίκης και την Τροχαία να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες. Καθημερινά υπάρχουν παρακωλύσεις στην κυκλοφορία των οχημάτων, με το 2017 να καταγράφονται περίπου 700 περιστατικά.
«Σήμερα στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν περίπου 20% – 25% επιπλέον επιβάτες στα λεωφορεία. Είναι οι άνεργοι, οι οποίοι δεν είχαν το δικαίωμα να κυκλοφορούν δωρεάν, είχαμε και τα επεισόδια με τους ελεγκτές», υπογράμμισε ο κ. Παναγιωτίδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα προβλήματα αναμένεται να λυθούν με τις νέες παραγγελίες ανταλλακτικών που έχει προχωρήσει η διοίκηση. Πλέον οι αποθήκες του Οργανισμού έχουν μια πληρότητα κατά 90%, ωστόσο, υπάρχει έλλειψη από τεχνίτες.
Παράλληλα, μετά τη νομοθετική παρέμβαση με την προσθήκη 3ετίας στα λεωφορεία αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία 40-45 οχήματα, τα οποία είναι σε καλή κατάσταση. Σε αυτή την κατεύθυνση θα συμβάλλει και η συνεργασία με την ΕΛΒΟ, όπου θα περάσουν περίπου 50-60 λεωφορεία για επισκευή.
Τα έσοδα και τα έξοδα του ΟΑΣΘ
Μειωμένα είναι τα έσοδα απο κάρτες και εισιτήρια το διάστημα από Αυγούστου – Δεκεμβρίου το 2017, οπότε «απο-ιδιωτικοποιήθηκε» ο ΟΑΣΘ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς τα έσοδα απο κάρτες μειώθηκαν κατά 18,4% το πεντάμηνο του 2017 στα 5.942.139,71 έναντι 7.279.494,56 το ίδιο διάστημα του 2016.
Στα εισιτήρια τα έσοδα το 2017 ήταν μειωμένα κατά 13,5% καθώς δεν ξεπέρασαν τα 11.405.497,51 ευρώ το 2017 από 13.187.271,33 ευρώ το 2016.
Σε ότι αφορά τους ανέργους, σύμφωνα με τον ΟΑΣΘ υπάρχει συμφωνία με το υπουργείο Εργασίας για τη χρηματοδότηση του Οργανισμού με ένα ποσό ύψους 4,336 εκατ.ευρώ για τη δωρεάν μεταφορά ανέργων το διάστημα Αυγούστου-Δεκεμβρίου 2017.
Αυξημένα κατά 50,8% είναι τα λοιπά έσοδα το πεντάμηνο του 2017(έσοδα προερχόμενα από διαφημίσεις, πρόστιμα, τόκους) ανερχόμενα στα 1,443 εκατ. ευρώ έναντι 957.221 ευρώ το ίδιο διάστημα πέρσι.
Τα έξοδα σύμφωνα με τον κ. Παππά διαμορφώθηκαν το πεντάμηνο του 2017 στα 44 εκατ. σε σύγκριση με 59 εκατ. το 2016.
Οι έλεγχοι στα κόμιστρα – Η σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία
Στο πεντάμηνο Σεπτέμβριος 2017 – Ιανουάριος 2018 επιβλήθηκαν πρόστιμα για εισιτηριοδιαφυγή ύψους 12.500 ευρώ έναντι προστίμων ύψους 307.000 ευρώ το διάστημα Σεπτέμβριος 2016-Ιανουάριος 2017.
Παρά τη μείωση των προστίμων, ο κ.Παναγιωτίδης τόνισε ότι δεν υπάρχει επίπτωση στα έσοδα του ΟΑΣΘ.
«Ο ΟΑΣΘ έχει 79 ελεγκτές μόνιμους. Επειδή, δεν μπορούν να προσφέρουν έργο μόνο αυτοί και χρειάστηκε ενίσχυση, ο ΟΑΣΘ υπέγραψε σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία, η οποία έδωσε άλλους 53 ελεγκτές στον έλεγχο κομίστρων και για αυτούς έπαιρνε 1,1 εκατ. ευρώ το χρόνο. Αν κάνω μια αναγωγή, σημαίνει ότι τα 307.000 ευρώ τον χρόνο είναι περίπου 600.000 – 650.000 ευρώ πρόστιμα. Δηλαδή έδινε 1,1 εκατ. σε ιδιωτική εταιρεία ο ΟΑΣΘ για να της φέρει πίσω πρόστιμα 600.000 ευρώ. Η αφαίρεση είναι φυσικά σε βάρος του ΟΑΣΘ και υπέρ της εταιρείας. Έπαιρνε ο ΟΑΣΘ αυτά τα χρήματα; Όχι, γιατί η σύμβαση που είχαν υπογράψει, έκαναν κάποιες προσθήκες αργότερα και έλεγαν ότι στην εταιρεία που έκανε την τηλεματική έδινε το 25% της διαφοράς των εισιτηρίων και των κερδών. Δηλαδή μήνα με τον μήνα αν είχε κέρδος ο ΟΑΣΘ στα εισιτήρια, η εταιρεία έπαιρνε το 25% στα κέρδη. Είναι μόνο αυτό, όχι. Στα πρόστιμα στα οποία βεβαίωναν και πλήρωναν οι επιβάτες της Θεσσαλονίκης, η εταιρεία έπαιρνε και το 50%. Δηλαδή από τα 600.000 ευρώ που βεβαίωνε και πλήρωνε ο κόσμος, τα 350.000 ευρώ τα έπαιρνε η εταιρεία», υπογράμμισε ο κ.Παναγιωτίδης.
Ο ίδιος τόνισε ότι δεν είναι στην κουλτούρα της διοίκησης η επιβολή προστίμων στον πολίτη. «Και τα νούμερα αυτά, μπροστά στο σύνολο των εκατομμυρίων που έχουν φαγωθεί στον ΟΑΣΘ, είναι σταγόνα στο ωκεανό. Δεν μπορεί τα 300.000 ευρώ των προστίμων να αλλάξουν την εικόνα του Οργανισμού», ανέφερε.
«Αυτές λοιπόν τις συμβάσεις καταργήσαμε και αυτά τα κυκλώματα σταματήσαμε στον ΟΑΣΘ και δεν είναι μόνο αυτό, τέτοιες συμβάσεις είναι πολλές, αρκετές, μην πω δεκάδες. Και γι αυτό έχουμε κάνει μηνυτήρια αναφορά στην Οικονομική Αστυνομία στην Αθήνα, ήδη υπάρχει κλιμάκιο που έχει ξεκινήσει ελέγχους και να είστε σίγουροι και σας το λέω επίσημα ότι καμία γωνιά του ΟΑΣΘ δεν θα μείνει άψαχτη και όποτε χρειαστεί να ενημερωθεί ο λαός της Θεσσαλονίκης θα ενημερωθεί», κατέληξε ο κ.Παναγιωτίδης.
Πηγή: voria.gr