ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

To νέο στοίχημα της Τσέλσι: έσοδα 725.000.000 ευρώ!

Ο ποδοσφαιρικός σύλλογος της Τσέλσι θέλει να αυξήσει τις συμφωνίες με τους χορηγούς και να διπλασιάσει τα έσοδά της σε περισσότερα από 725 εκατ. ευρώ, προσπαθώντας να συμβαδίσει με τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της που κερδίζουν πολλά παραπάνω από συμβόλαια με υψηλά αμειβόμενους αστέρες του ποδοσφαίρου.

Ο Κρις Τάουνσεντ, εμπορικός διευθυντής του Συλλόγου, δήλωσε ότι «στα επόμενα επτά με δέκα χρόνια» η πρωταθλήτρια της Πρέμιερ Λιγκ θέλει να είναι μεταξύ των «τεσσάρων ή πέντε καλύτερων ομάδων στην Ευρώπη (από πλευράς εσόδων) και όχι στην όγδοη θέση που βρίσκεται τώρα».

Σύμφωνα με την Deloitte, η Τσέλσι είχε έσοδα ύψους 373,09 εκατ. ευρώ τη σεζόν 2015-’16, περιλαμβανομένων και 181,8 εκατ. ευρώ από τα εμπορικά deals και τις χορηγίες. Στον αντίποδα, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, ο σύλλογος με τα μεγαλύτερα κέρδη στον κόσμο, είχε έσοδα 574,58 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 303,4 εκατ. προήλθαν από τις εμπορικές συμφωνίες.

Στην πρώτη του συνέντευξη από όταν προσελήφθη, ο Τάουνσεντ είπε ότι η Τσέλσι σχεδιάζει να αυξήσει τoν αριθμό των χορηγών από 12 σε 30 με 35. «Η Μάνστεστερ Γιουνάιτεντ, η Μάντσεστερ Σίτι και άλλες ομάδες έχουν 50 με 70 σπόνσορες. Εμείς σχεδιάζουμε να επικεντρωθούμε σε πιο γνωστά brands και να περιορίσουμε το εύρος δραστηριοτήτων».

Ο Νάιτζελ Κάρι, ιδρυτής της συμβουλευτικής NC Partnership, χαρακτήρισε τον στόχο της Τσέλσι «εξαιρετικά φιλόδοξο» και προσέθεσε: «Όταν οι ανταγωνιστές σου είναι ομάδες όπως η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η Μπάγερν Μονάχου και η Ρεάλ Μαδρίτης, που βρίσκονται στις κορυφαίες ομάδες της Ευρώπης τα τελευταία 30-50 χρόνια, είναι δύσκολο να αποκτήσεις προβάδισμα. Αν ωστόσο η Τσέλσι συνεχίσει να είναι επιτυχημένη μέσα στο γήπεδο, τότε ίσως ο στόχος να είναι εφικτός».

Ο Σύλλογος έχει ήδη μερικές από τις πιο κερδοφόρες συμφωνίες στην Πρέμιερ Λιγκ. Πέρυσι, υπέγραψε 15ετή συμφωνία με την Nike αξίας σχεδόν ενός δισ. ευρώ. Τα ελαστικά Yokohama πληρώνουν περισσότερα από 55 εκατ. ευρώ ετησίως, σαν κύριος χορηγός στις φανέλες της ομάδας και η Ταϊλανδέζικη εταιρεία παραγωγής energy drinks, Carabao, πληρώνει 11 εκατ. ευρώ ετησίως για τη χρηματοδότηση του προπονητικού κέντρου.

Από το 2003, που ο Ρόμαν Αμπράμοβιτς αγόρασε την Τσέλσι, η ομάδα επωφελήθηκε από την οικονομική επιφάνεια του Ρώσου δισεκατομμυριούχου, που ξόδευε μεγάλα ποσά σε συμβόλαια και βοήθησε να εξελιχθεί ο Σύλλογος σε έναν από τους πιο πετυχημένους στη Βρετανία την τελευταία δεκαετία.

Από το 2011, μετά την εφαρμογή του λεγόμενου οικονομικού fair play, που περιορίζει τα ποσά που ξοδεύουν οι ομάδες στις μεταγραφές παικτών ανάλογα με τα εισοδήματά τους, η Τσέλσι έπρεπε να παλέψει για να ανταγωνιστεί ομάδες με μεγαλύτερα κέρδη όπως η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η Μπαρτσελόνα και η Ρεάλ Μαδρίτης.

Ο προπονητής της ομάδας, Αντόνιο Κόντε, χαρακτήρισε τα υψηλά ποσά – ρεκόρ που ξοδεύτηκαν πρόσφατα για την αγορά παικτών όπως ο Νέιμαρ, σαν «τρέλα»», πράγμα που υποδηλώνει ότι μάλλον έχασε αρκετούς παίκτες με τους οποίους ήθελε να υπογράψει συμβόλαιο συνεργασίας στη διάρκεια της μεταγραφικής περιόδου το καλοκαίρι.

Ο Τάουνσεντ, προς ενίσχυση των παραπάνω, δήλωσε ότι «δημιουργώντας πρόσθετα έσοδα για την Τσέλσι,θα μπορέσουμε να ξοδέψουμε μεγαλύτερα ποσά για την απόκτηση παικτών».

Η ομάδα έχει ήδη πάρει άδεια για την κατασκευή καινούριου γηπέδου αξίας 557 εκατ. ευρώ στο Stamford Bridge. Αυξάνοντας τη χωρητικότητα του γηπέδου σε 18.500 καθίσματα, η Τσέλσι θέλει να αυξήσει τα έσοδα από τα εισιτήρια σε περισσότερα από 111,5 εκατ. ευρώ από τα 78 εκατ. που είναι τώρα.

Ο Τάουνσεντ δήλωσε ότι το νέο στάδιο θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε νέες συμφωνίες, όπως για παράδειγμα με εταιρείες τεχνολογίας και τηλεπικοινωνιών για την κατασκευή υποδομών στο στάδιο παράλληλα με τη χορηγία του συλλόγου.

Παραμένει ασαφές ωστόσο ο ακριβής τρόπος χρηματοδότησης της κατασκευής του νέου σταδίου. Άνθρωποι που παρακολουθούν τα σχέδια από κοντά, αφήνουν να εννοηθεί ότι ο Αμπράμοβιτς, μαζί με άλλους επενδυτές, θα μπορούσε να καλύψει το κόστος του χωρίς να χρειαστεί να πάρει χρήματα από το ταμείο της ομάδας.

To Top