Φαίνεται πως ένα πολυετές έργο, αυτό του μετρό της Θεσσαλονίκης, ολοκληρώνεται και επίσημα και το κοινό αναμένεται να το αντικρύσει τις επόμενες ημέρες.
Βάσει του χρονοδιαγράμματος, απομένουν 43 μέρες μέχρι την “επίσημη πρώτη” της λειτουργίας του…
Στις 30 Νοεμβρίου αναμένεται να δοθεί στο επιβατικό κοινό το Μετρό της Θεσσαλονίκης, με τη βασική γραμμή του να έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα και συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, χωρίς οδηγούς.
Οι σταθμοί της Θεσσαλονίκης είναι διαφορετικοί από εκείνους της Αθήνας, καθώς οι επιβάτες δεν έχουν πρόσβαση στην αποβάθρα, καθώς η επιβίβαση και αποβίβαση από τους συρμούς θα γίνεται μέσω αυτόματων θυρών.
Τα δρομολόγια θα γίνονται σε πρώτη φάση κάθε τρία λεπτά, με δυνατότητα στη συνέχεια να πραγματοποιούνται κάθε 1,5 λεπτό, ενώ το κόστος του εισιτηρίου θα ανέρχεται στα 90 λεπτά του ευρώ και θα έχει διάρκεια 70 λεπτών, σε αντίθεση με το ενιαίο εισιτήριο των 90 λεπτών του μετρό της Αθήνας που κοστίζει 1,20.
Σύμφωνα με τα σχέδια που έχουν κυκλοφορήσει, η γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.
Το βασικό δίκτυο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
- 13 σύγχρονους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα.
- 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
- 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδούς.
- Συστήματα αυτόματων θυρών για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού αλλά και
- Δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τμ στην περιοχή της Πυλαίας