Η πτώση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου το τελευταίο διάστημα λόγω του πολέμου τιμών Σαουδικής Αραβίας-Ρωσίας και της εξάπλωσης της επιδημίας του COVID-19 έχουν οδηγήσει σε μείωση της τιμής των υγρών καυσίμων και στην ελληνική αγορά.
Σε χαμηλότερες τιμές θα εξακολουθήσουν να κινούνται οι τιμές καυσίμων κίνησης τις επόμενες ημέρες καθώς δεν αναμένεται με βάσει τα σημερινά δεδομένα να αυξηθούν (εάν είναι να αυξηθούν) πριν από τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας. Η πτώση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου το τελευταίο διάστημα λόγω του πολέμου τιμών Σαουδικής Αραβίας-Ρωσίας και της εξάπλωσης της επιδημίας του COVID-19 έχουν οδηγήσει σε μείωση της τιμής των υγρών καυσίμων και στην ελληνική αγορά.
Την Παρασκευή η τιμή του μπρεντ έφθασε στα 29,5 δολάρια, δηλαδή κινήθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα με εκείνα των της προηγούμενης ημέρας και ως εκ τούτου, δεν αναμένονται σημαντικές διακυμάνσεις στις τιμές καυσίμων στην εγχώρια αγορά μέσα στις επόμενες ημέρες. Το πετρέλαιο κίνησης κινείται κοντά στο 1 ευρώ το λίτρο, κάτι το οποίο θα εξακολουθήσει να ισχύει μέχρι τις αρχές της εβδομάδας ενώ η μέση τιμή της βενζίνης διαμορφώνεται στα 1,30 ευρώ, μια τιμή η οποία επίσης δεν θα υποστεί ιδιαίτερες μεταβολές για αυτό το τετραήμερο.
Η τιμή των καυσίμων έχει μειωθεί αισθητά στα πρατήρια της χώρας και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις οι τιμές δείχνουν πολύ ελκυστικές. Παράγοντας της αγοράς μιλώντας στο insider.gr, αναφέρει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να αντιμετωπίζουν την τιμολογιακή πολιτική του εκάστοτε πρατηρίου με «ευγενική καχυποψία». Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι «δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, από τιμές οι οποίες έχουν αισθητές αποκλίσεις από τη μέση τιμή της αγοράς. Και αυτό γιατί ναι μεν σε κάποιες περιπτώσεις το πρατήριο μπορεί να έχει καλύτερα περιθώρια κέρδους και να έχει τη δυνατότητα να ρίχνει τις τιμές αλλά από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν λείπουν οι περιπτώσεις όπου η πολύ χαμηλή τιμή μπορεί να αντισταθμιστεί από κάποιο τέχνασμα στο γέμισμα και στην ποσότητα που θεωρεί ότι αγοράζει ο καταναλωτής. Αυτή, κάποιες φορές, μπορεί να μην αντιστοιχεί στην πραγματική ποσότητα που μπαίνει στο ρεζεβουάρ του».
Κατά 60% μειώθηκαν οι πωλήσεις στα καύσιμα – Κόβουν ταχύτητες τα διυλιστήρια της Ευρώπης
Η εφαρμογή των μέτρων, με κυρίαρχο το ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ, οδήγησε τους καταναλωτές σε αυστηρό περιορισμό των μετακινήσεων τους, με αποτέλεσμα την πτώση των πωλήσεων στα πρατήρια πάνω από το 60%. Φυσικά, ανάλογες επιπτώσεις παρατηρούνται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης εν μέσω της εξάπλωσης της επιδημίας.
Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια μειώνουν τις δραστηριότητές τους καθώς αντιμετωπίζουν μια άνευ προηγουμένου πτώση της ζήτησης καυσίμων που προκαλείται από την πανδημία.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η INEOS έκλεισε στις 17 Μαρτίου μια μονάδα παραγωγής δυναμικότητας 35.000 βαρελιών ημερησίως. Πηγή της επιχείρησης δήλωσε ότι ο τερματισμός λειτουργίας συνδέεται με την επιδείνωση των περιθωρίων κέρδους για τα καύσιμα που παράγονται στα διυλιστήρια, συμπεριλαμβανομένης της αεροπορίας και των καυσίμων κίνησης.
Η BP έκλεισε επίσης μια μονάδα με διυλιστική ικανότητα 70.000 βαρέλια την ημέρα στο Gelsenkirchen στη Γερμανία στις 18 Μαρτίου. Η εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει, ωστόσο, δύο πηγές δήλωσαν ότι η κίνηση αυτή εντάσσεται σε πολιτική περικοπών.
Στη Γαλλία, όπου έχει επιβληθεί απαγόρευση της κυκλοφορίας, η Total μετέθεσε για την 1η Απριλίου την επανεκκίνηση διυλιστηρίου δυναμικότητας 102.000 βαρελιών την ημέρα.
Από την άλλη, το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ευρώπης, εκείνο της Shell στην περιοχή Pernis στην Ολλανδία, δήλωσε ότι η λειτουργία και οι εργασίες συντήρησης θα συνεχιστούν κανονικά.
Είναι δύσκολο να εκτιμηθεί πόσο εκτεταμένη είναι η πτώση της ζήτησης καυσίμων που προκάλεσε το ξέσπασμα του COVID-19 καθώς η κατάσταση αλλάζει μέρα με τη μέρα και όλο και περισσότερες πόλεις τίθενται σε καραντίνα. Ο επικεφαλής έρευνας του πετρελαϊκού κολοσσού Vitol δήλωσε ότι η ζήτηση θα μπορούσε να μειωθεί κατά περισσότερο από 10% ή κατά 10 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.